{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kødben
  • #1   21. jan 2009 Hvis din hund ikke er van til at få rå ben/man skal du vænne den langsomt til det da det ellers kan gi dårlig mave.....
    Hvis det er en mindre hund ville jeg foreslå at starte med noget lamme bel eller kalveben da de er forholdsvis bløde og til at knuse for hunden.

    Jeg ville så i starten kun lade hunden ligge med benene i ca 10 min om dagen, så dens mave kan blive vænnet til det rå...

    Kyllingelår og ande lår kan du også godt gi, men igen skal hundens mave lige være vænnet til at få råt mad.....


  • #2   21. jan 2009 Der skal faktisk helst være kød på for at skåne maven for splintre. Benene skal også være rå af samme årsag (rå ben splintrer, men ikke så meget som varmebehandlede).
    Et kyllingelår kan du sagtens give, men det kan godt være at den i første omgang skal være optøet da nogle hunde ikke tåler frost så godt.


  • #4   21. jan 2009 Eva C: Nu er han en ret stor hund men han har en lidt sart mave så han skal helt sikkert vænnes til det langsomt.

    Søster og pia: tak for gode svar


  • #5   21. jan 2009 Du kan give de fleste typer ben, så længe de er rå. Dog er jeg selv lidt hysterisk med fjerkræ: her er det ikke alle typer ben jeg giver.

    Jeg giver altid ben med noget kød på -det er da super lækkert:o)


  • #6   21. jan 2009 Michelle: hvad for noget fjerkræ vil du gerne give? kan self. godt se der er noget salmonellarisiko osv.

    hvad for nogle ben giver du så med kød på?


  • #7   21. jan 2009 Man kan give alle slags ben, så længe de er rå, så snart de er kogte, så er der stor tendens til at de vil splintre, kun okseknogler splintrer ikke sådan, når de er kogte. Du skal være opmærksom på, at nogle hunde ikke tåler okse, det kan give rigtig dårlig mave, men prøv dig frem, og med langsom tilvænning som planlagt....

  • #8   21. jan 2009 er der noget man aboslut IKKE må give?

  • #9   21. jan 2009 Jeg har altid fået at vide at man ikke må give fjerkræ, da benene er hule(det der gør at de fede kræ kan flyve), og de splintrer helt vildt.. Så det har vores hunde ALDRIG nogensinde fået, hverken frosne, kogt eller optøet.. Men derimod ben fra ko, kalv, får, svin osv.. De er meget kraftigere end de der fjerkræsben..
    Jeg ville holde mig langt fra dem hvis jeg var jer, de kan ende galt..


  • #10   21. jan 2009 Dan & stephanie: ok lyder jo meget fornuftigt egentlig, og ja når de er hule splintrer de vel nemmere

    tror jeg prøver med noget kalveben som det første, det er ikke så skrapt for maven har jeg hørt...


  • #11   21. jan 2009 Mine hunde får ben fra rå kylling, kalkun, and, fasan, okse/kalv, hest, rådyr og hvad vi ellers kan skrabe op *ss*

    Den med fjerkræ er en gammel gammel skrøne.
    Selvfølgelig sker der uheld, det gør der sgu med alt, men en skrøne er det altså.

    Hvis din hund aldrig har fået råt før skal du starte småt ud og ikke lade din hund gnaske ben i flere timer ad gangen, men et kylligelår er også hurtigt overstået.



  • #12   21. jan 2009 Det eneste, jeg holder mig fra at give er svineben.

    Det gør jeg af flere grunde, den mest oplagte er, at min hund får slem forstoppelse af det - og det er jo ikke meningen.

    Jeg er heller ikke rigtig glad for at give lamme-lårben, jeg synes de splintrer.
    Ben fra fjerkræ synes jeg derimod ikke splintrer, de virker forholdsvis bløde, når der rå, synes jeg.

    Så du skal bare eksperimentere lidt med det og finde ud af, hvad der er bedst for din hund - den vil helt sikkert elske dig for det ;o)

    Pas på mængderne - både i forhold til tynd og hård mave :o)


  • #13   21. jan 2009 Et par kyllingevinger er også en rigtig god måde at starte op med de rå ben på ;o)

    Så kan man jo stille og roligt øge mængden :o)


  • #14   21. jan 2009 Ja, kyllingevinger og kyllinge/kalkunhalse er gode til opstart da der er godt med kød på.

  • #15   21. jan 2009 CH og søster: det prøver jeg i weekenden så kan jeg holde lidt øje med hvordan han reagerer på det.

    Glæder mig helt til at forkæle ham, jeg arbejder på en restaurant så har masser af adgang til ben, men har bare alitid været meget usikker på hvad jeg sku give, netop fordi man hører så mange skræmmehistorier. Men nu vil jeg igang med det smiley


  • #16   21. jan 2009 Det bliver spændende - han bliver HELT sikkert lykkelig for dit valg :o))

  • #17   21. jan 2009 Jeg bruger mest kylling, svinehaler, svineribben, oksehaler og oksekraftben - det er lige det de har i mit supermarked. Selvfølgelig råt. Der ud over får de af og til vildtben, da vi går en del på jagt.

    Men som de fleste siger - alle ben kan bruges, men pas på med svin, da det kan give hård mave og husk tilvænning :o)


Kommentér på:
kødben

Annonce