{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.297 visninger | Oprettet:

Emil
Emil
Tilmeldt:
14. maj 2014
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Bedste kødben til at gode hunde bisser? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg købte fornylig dental sticks fra Pedigree for første gang. Nøj, hvor blev jeg skuffet. 1 minut så var den væk. Tvivler på den gjorde andet end glæde hunden kort.

Så mit spørgsmål går på om der findes andre kødben eller ting der er gode for hundes tænder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste kødben til at gode hunde bisser?
  • #1   21. sep 2015 Rå knogler i alle afskygninger

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #2   21. sep 2015 Kan det virkelig være så simpelt smiley

  • #3   21. sep 2015 Jep smiley

  • #4   21. sep 2015 Ganske enkelt faktisk smiley

  • #8   21. sep 2015 Jeg bruger forresten også gevir og har for nyligt købt bøffelhorn, det er en stor succes hos den lille(hvalpen) herhjemme. Dem har hun tilgængelig hele tiden. Rå knogler får de ca. en gang i ugen og ofte frossen, så der skal arbejdes lidt mere, de tager overraskende kort tid om at spise dem(slet slet ikke lige så lang tid som Nicole's hunde). Kyllingoverlår får de også rå og frossen engang imellem. Ellers foder jeg normalt med tørkost, så det er ikke fordi jeg barfer.

  • #9   21. sep 2015 I stedet for de massive "suppeben" som kan være ret hårde for tænderne, så vælg lidt blødere ben, som renser tænderne bedre end de hårde ben.
    Fx rygben, nøgleben, hals og haler fra fx lam, ged, kalv/ko, hest.


  • #10   21. sep 2015 Jeg er nysgerrig - kan hunde tåle frosne ben? Altså jeg er usikker om jeg skal tø kødet op før jeg giver det til Michelin?

  • #11   21. sep 2015 Afhænger af hvor sart hundene mave er smiley

  • #12   21. sep 2015 Udover en masse ben er rå gulerødder også gode til lidt tandrensning. Tørkost sætter sig nemlig som klister på tænderne - ligesom når vi spiser Mariekiks smiley

  • #13   21. sep 2015 Vi giver gerne frossent smiley

  • #14   21. sep 2015 MLA - Michelin spiser kyllingelår uden problem. Han har sjældent ondt i maven. Skal jeg tage chancen? smiley

  • #15   21. sep 2015 Det værste der sker er lidt tyndskid smiley

  • #16   21. sep 2015 Så længe at det langt fra er dagligt at man giver frossent, så kan de fleste hunde tåle det.

  • #17   21. sep 2015 Jeg plejer også at servere alt råt direkte fra fryseren. Har aldrig givet problemer. Begyndte i det små, fra hvalpen var 8 uger smiley
    Jeg fodrer også med tørkost m.m.


  • #23   22. sep 2015 Jeg køber ben hjem fra Tyskland, fordi jeg så kan få mere at vælge mellem. Mine er bla. rigtigt glade for ribben fra hest, men de får også både nøgleben, kyllingelår osv. Alt gives frossent.

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #25   22. sep 2015 Skønt det var så simpelt. Hans mave er ikke glad for rå marv. Plejer at koge dem i 30 min. ca. alt efter størrelse, så er det glæde i huset smiley

  • #26   22. sep 2015 Det er så lige det du IKKE må, hunde må få alle slags ben, men kun rå, aldrig kogt, stegt eller på anden måde tilberedt

  • #27   22. sep 2015 Køb ribben fx fra lam, gris eller okse, der er ingen marv i af betydning

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #28   22. sep 2015 Han er kommet igennem en del efterhånden, det sker der ikke noget ved. Det er rigtigt man kan koge dem tørre, men det har jeg aldrig oplevet smiley

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #29   22. sep 2015 Det må jeg prøve smiley

  • #30   22. sep 2015 Marv er voldsomt fedt, og kan i sig selv give dårlig mave. Grunden til at det frarådes at tilberede ben, er at benet ændrer struktur, således at det splintrer på en uhensigtsmæssig måde og kan lave voldsom ravage i tarm/mave.


  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #31   22. sep 2015 Hejsa.
    Jeg har set at det er en del der skriver om at i giver gevir fra f.eks rensdyr til jeres hunde. Jeg synes at det lyder super spændende og overvejer at måske tilføre dette til vores varesortiment i min butik.
    Jeg havde en forhandler på besøg der fremviste disse gevir og de så da spændende ud, men jeg sagde pænt nej tak, da jeg syntes at de var rasende dyre!!!
    De ville dog passe fantastisk godt ind i vores koncept med naturlige tyggeartikler, så jeg overvejer dem da stadigvæk.
    Så igen:
    Synes din hund at det er spændende at tygge på disse gevir og beholder de smagen?
    Synes du at det er pengene værd, da de jo generelt er pænt dyre?

    Mvh. Peter


  • #32   22. sep 2015 mine gider ikke æde gevirene, de er da meget sjove at kaste rundt med, men det er så også lige det..

  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #33   22. sep 2015 Min er heller ikke fan. Han vil hellere have de store okseknogler med lidt kød på smiley

  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #34   22. sep 2015 Tak for svar. Det var lidt det jeg "frygtet" og da prisen er pænt høj, så valgte jeg at sige nej tak til tilbudet om at forhandle disse gevir, selvom det var fristende, da det passer fint ind i mit koncept smiley

    Hvis der er nogen der har noget forslag til andre gode natursnacks som jeg burde føre i forretningen, så endelig skriv, eller send en privat besked. Gode forslag modtages med kyshånd smiley

    Mvh. Peter


  • #36   22. sep 2015 Pandelapper og Tyrediller holder mere end 20 sek, dufter forfærdeligt men hundene elsker dem

  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #38   22. sep 2015 Tusind tak for de gode forslag. Det er altid rart at høre hvad andre synes er godt.
    Kom endelig med flere smiley


  • #39   22. sep 2015 Hovedhudsener skal de virkelig tygge på i laaang tid, for de når til bunds i sådan en.

  • #40   22. sep 2015 Jeg har en hvalp på 7 mdr. hun er meget tyggeglad og der har gevir fungeret fint, når hun keder sig. Dem der er billede af har hun sort set haft fra jeg fik hende hjem som otte ugers, så selvom de er dyrer så er de pengene værd fordi de holde så længe. Hun har en mere et sted som er ligesom den hun har spist mest af, men den kan jeg ikke lige finde. Den spidse er ik god, den er simpelthen for hård til hende, men måske en større hund ville have glæde af den(hun vejer 14 kg. nu), det er også den dyreste.
    Hun kan også godt lide at tygge i klove eller de knogler man køber med fyld, selvom de er tomme, hvis ikke hun har andet at gnaske i.
    Jeg har for ca. 3 uger siden købt bøffelhorn, kæmpe succes herhjemme.

    Intet af det ovenstående har min anden hund lyst til at gnaske i, kun hvis hvalpen ikke skal have lov til at have det, men hun har heller aldrig haft et særligt stort tyggebehov, hvis overhovedet nogen.


    profilbillede
  • #41   22. sep 2015 Bøffelhorn, jeg købte de tre stk for 100 kr. til udstilling i Varde(det var en tysker der havde dem).
    Det hvide er der der hvor hun har gnasket, den tyndeste af dem, er den hun har spist mest af.


    profilbillede
  • #42   22. sep 2015 Gevir? Dvs. dem man finder i dyreparken, når alle hjortene smider geviret?

    Hvis du vil have noget denta-stick lign. noget, så er select golden dem der holder bedst. De holder dog heller ikke voldsomt længe. Men en del længere end de andre.


  • #43   22. sep 2015 Den anden siden af bøffelhornene

    profilbillede
  • #44   22. sep 2015 Einstein: præcist, men dem du køber er ofte kløvet på langs, så hundene kan komme til det indeni.

  • #45   22. sep 2015 Jeg har forresten fået for fortalt at hvis geviret bliver kedelig for hunden, kan det hjælpe at putte geviret i vand et halvt til et helt døgn, så får den duften igen.

  • #46   22. sep 2015 Her ELSKER vi koklove...de stinker ikke medmindre man (hunden...ikke MIG) gnasker i dem...de er ikke væk på 30 sekunder, og når de er godt gennemgnaskede stinker de noget så dejligt for hunde tror jeg... smiley

    Og de koster ikke særligt meget, jeg giver 12kr stk i maxizoo og kræet hopper og danser når vi fisker dem op fra hylden smiley han har pt brugt en time på at gnaske i en siden vi kom hjem (vi har lige været i maxizoo igen i dag)
    -nå ja og man kan nærmest selv vælge størrelse smiley


  • #47   22. sep 2015 Keesha gider simpelthen ikke tygge i klove, horn/gevir eller marvben. Hun får - især kraftige okse-rørknogler med fyld i (f.eks. dåsefoder) frosne, men når fyldet er slikket ud, ligger "hylsteret" tilbage og kan genbruges. Derfor er jeg ikke nervøs for, at hun slider tænderne på dem, men til gengæld har de jo så heller ikke nogen særlig tandrensende effekt.
    M.h.t. kogning, så kan jeg godt finde på lige at give brugte rørknogler et opkog for at gøre dem rene - netop fordi hun ikke tygger dem i stykker (det kan hun faktisk slet ikke)

    Jeg køber også tørrede lunger, struber, øremuskler, grisetryner, hud-/kødstrimler m.m. som giver lidt tyggearbejde. Sådan noget vil hun også næsten stå på ét ben for smiley


  • Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

    Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
    #48   22. sep 2015 Tomme marvben bliver fyldt med vådfoder og frosset. Det er et hit. Så for benet altid en ekstra tur bagefter smiley

  • #49   22. sep 2015 AboutMyDogs: Men er det ikke bare at kløve dem selv? Tænker bare, hvis de normalt er så dyre, som en nævner, er det da en god måde at få lidt gratis tyggeben smiley Plus en god gåtur med vuffen.

  • #51   22. sep 2015 Einstein: Jo det er det da, men trods utallige timer i diverse skove har jeg desværre tilgode endnu at finde et gevir, så jeg har måtte til pengepunge smiley

  • #52   22. sep 2015 AboutMyDogs: Du bor også i Jylland smiley Jeg kender flere, der tager i Dyreparken i KBH, og de finder altid mindst nogle stykker (Altså på den tid af året, hvor de smider gevirene)... Formodentlig fordi det vrimler med hjorte i noget mere tæt bestand derinde end andre steder.
    Hvor vild er din med gevir?


  • #54   23. sep 2015 Synes iøvrigt at der er enorm forskel på kvaliteten af det tørrede guf, alt efter fabrikant.
    Jeg har oplevet at mine har nægtet at spise fx hønsefødder fra et vist fabrikat. Selvom det nok er yndlingsskikket normalt.


  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #55   23. sep 2015 Sikke en masse gode forslag i kommer med.
    Jeg må ud og søge videre på markedet for at udbygge mit ellers store udvalg af natursnacks på webshoppen. Det vigtigste for mig, er at det rent faktisk ER natursnacks, altså ikke tilsat noget som helst og at de er produceret i EU. Jeg vil på ingen måde føre produkter der kommer fra Asien eller lignende, da jeg har mine store tvivl om deres måde at producere ting på.

    Vi har nu i flere år haft et stort udvalg af natursnacks fra EU og det er virkelig en succés, så det vil jeg absolut bygge videre på i fremtiden.

    Mange, mange tak for jeres gode forslag smiley

    Mvh. Peter


  • #57   23. sep 2015 Einstein: Jep, bor i Jylland, men gevir er nemme at komme til på Sjælland, må du meget gerne sende en bunke herover smiley

    Asti, min hvalp på 7 mdr., vil gerne gnave i dem, som du også kan se på det billede jeg har lagt op, men hun vil gerne skifte mellem forskellige ting, klove, gevir, store rørknogler der har været fyld mv. Efter at jeg er kommet hjem med bøffelhorn til hende, er det en klar favorit, men måske det også har noget med nyhedsværdi at gøre. I går aftes gik hun amok med en af hendes ko-klove.

    Som jeg har skrevet længere oppe så interessere det slet ikke min anden hund, hos hende er det kun rå knogle med kød på, hun gider at spilde hendes krudt på smiley


  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #59   23. sep 2015 Hvis det er nogen der mener at dette er reklame, så må de endelig slette mig. Det er ikke dette der er pointen. Det er bare et godt forum at få gode ideer i.
    Selvfølgelig kunne jeg oprette endnu en profil, for at så være "anonym" men dette ville føles dumt, da jeg jo bare er "mig".
    Men hvis hundegalleri anser dette som en slags reklame, så er det "no hard feelings", det er bare ikke min point med indlæggene at reklamere for mit firma.
    Jeg søger bare gode forslag for at blive bedre og kunne servicere mine kunder på en bedre måde.

    Mvh. Peter


  • Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58
    #61   23. sep 2015 Point taken -Det er nu gjort og jeg undskylder hvis disse to bogstave har generet dig.
    Fra med nu af benytter jeg kun mit smukke fornavn og dette kun for din skyld Pia smiley

    Mvh. Peter


Kommentér på:
Bedste kødben til at gode hunde bisser?

Annonce