2 spørgsmål :) .. 2 spørgsmål :) ..
Har lige 2 stks spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe lidt med.
1.
Hvis jeg fx. slår min fod på dørkarmen, og råber højt "AV FOR FANDEN (#="(="#(%=!(%(!!!, så kommer Cæser løbende og gør af mig. Ikke på en agressiv måde, men med logrende hale og hoppende "lege" position.
Og bagefter er han helt gearet op og har svært ved at falde til ro igen.
Hvorfor gør han det?
2.
Først og fremmest, vil jeg sige at vi har bestilt tid hos dyrlæge i slutningen af næste uge.
Når Cæser har sovet, eller ligget og slappet af, halter eller støtter næsten ikke/overhoved ikke på sit højre bagben, det går over når han har gået i 2 min. Når jeg tager bag i benet, bøjer, trykker osv, viser han overhoved ingen tegn på smerte eller ømhed. Heller ikke hvis jeg trykker omkring hofterne.
Han halter ikke, hvis han fx har været på stranden og løbe, eller har leget lang tid med andre hunde.
2
Der bliver "råbt" HD og som nævt, skal vi også til dyrlægen og få hans hofter fotograferet.
Jeg ville derfor høre jer, om hvad i synes det lyder som?
Så er jeg også mere forberedt når vi møder hos dyrlægen næste uge ..
På forhånd tak for hjælpen
- Maria og Cæser.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
2. Kan se han er fra 2008, det kunne jo være vokseværk? Jeg ved det ikke, men godt I har en tid til at få ham undersøgt...
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.919
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
2: Kan jeg jo heller ikke sige med sikkerhed. Men istedet for at skrive fanden på vægen og alle skriger HD. Så kunne det jo også være hunden har en sene siddende i klemme, som ligger sig ind i klemme, når han ligger ned og slapper af... Min Amstaff havde dette i det ene bagben. Han kunne heller ikke støtte på benet i ca 5 min efter at han havde ligget ned... Men jeg tog til massage med ham, og det hjalp rimelig hurtigt...
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 593
2. Han bliver et år til februar, så jo vi har også tænkt på vokseværk. Men man bliver jo lidt nervøs. Så vi vil hellere være på den sikre side, og få ham fotograferet nu, og evt. forebygge problemet end opdage det når det er for sent. Så hvis det fx er HD, så kan vi tage de forholdsregler der kommer
Men hellere forberedt på hvad dyrlægen kan sige det er, end at jeg står totalt uforberedt, og så ved jeg at jeg bliver meget berørt hvis det er skidt.
dec 2005
men snak med din dyrlæge og få taget billder, det lyder rigtig klogt...
Hvis du så ikke får den store hjælp der, så vil jeg råde dig til at få en tid hos en massør. Det var bare så tydeligt hvor meget det hjalp min...
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 593
Det ser jo "voldsomt" ud, når han hopper rundt på 3 ben og nægter at støtte på det sidste.
dec 2005
Men røngen viste ikke noget, ej heller HD.
Jeg tror jeg var hos massøren 3 gange, så var det over... Fortsatte dog med at gå der bagefter, da jeg kunne se hvor godt han havde af det...
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Med hensyn til det første, så reagerer to af vores også på den måde, den ene virker som om han bare skal se hvad der sker, mens tæven bliver helt ustyrlig, hun bliver så legesyg at hun er længe om at falde ned igen....
2 spørgsmål :) ..