680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Fedekur... HJÆLP.... Fedekur... HJÆLP....

Nu er jeg ved at være godt og grundigt træt af vi ikke kan få vægt på lille Zila...

Hun er ikke udsultet eller udmagret, men hun er simpelthen ALT for tynd...

Vi har efterhånden prøvet alt.. Øgning af fodermængden, 4-5 forskellige fodermærker med enormt fedtindhold heriblandt sensitiv foder, leverpostej med ris, lakseolie i store mængder i foderet, godbidder i ekstreme mængder, marvben hver dag.. Ja der er efterhånden ikke det vi ikke har fyldt på hende, men trods en enorm god og altædende appetit kan vi simpelthen ikke få vægt på det lille myr...

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi kan få vægt på hende NU, uden at smadre hendes lille mave i stykker?

Er blevet rådet til at give hende en halv blok svinefedt sammen med hendes daglige foder, men kan det være sundt? Jeg er efterhånden ved at være så fortvivlet og ser virkelig mig selv som en dårlig "mor" over at min lille dejlige tøs skal være så tynd..

Vi har haft dr. dyr på råd flere gange, men deres foder, kosttilskud og råd har intet hjulpet, hun er sund og rask og hendes forbrænding fejler ingenting.. Hjælp...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedekur... HJÆLP....
  • #2   28. jan 2009 Hvis hun er sund og rask, trives, har god energi - hvorfor så ikke bare acceptere, at det er sådan hun ser ud?

Det er jo bestemt ikke usundt for en hund at være slank.

Når jeg skriver sådan, så er det fordi, jeg selv har stået i samme situation med min gamle hund, der det meste af sit liv vejede mellem 28-30 kilo. 5-10 kilo mindre end man kunne forvente af hans race.
    Han var MEGET slank, det blev ofte kommenteret. Men han var småtspisende - dog uden det havde nogen konsekvenser helbredsmæssigt. Frisk og glad var han.

• #3   28. jan 2009 vi har en kat der er meget tynd men han har de muskler som han skal have og han trives så er det jo ok så bare tag det roligt

• #4   28. jan 2009 Jamen det er bare ikke til at holde ud og se på og selv dyrlægerne åbner øjne hver gang vi er inde med hende.. Nu er sagen også den at hun er den smukkeste lille Beagletæve, men vi vinder intet på hende til udstillinger heller med den ene begrundelse at hun er for tynd..

Jovist er hun stadig glad, aktiv osv., og det er heller ikke til at mærke på hende hun er for tynd, på nær her i vintermånederne hvor hun fryser som bare pokker fordi staklen ingen sul har på kroppen.. Har overvejet at vente og se om det hele måske vender efter hun har haft hendes første løbetid, men for pokker hvor gør det bare så ondt i hjertet når hun ligger udstrakt og putter og man så kan tælle samtlige ribben..

• #6   28. jan 2009 Prøv evt. pemmikan-blokke fra Hennes Petfood... hjælper mig til at holde vægt på min ene tæve som har haft et lignende problem...
    Tamara

• #7   28. jan 2009 Jeg tror at det er en god ide med fedt, det har jeg også fået anbefalet.. Du kan smelte det i microovnen og så hælde det over foderet..

• #8   28. jan 2009 Ja, det dutter ikke, hvis hun fryser på grund af manglende sul på kroppen :o(

• #9   28. jan 2009 Hvad med hvalpefoder ???
    Vi giver pølser som godbidder men det bliver vores fede af.

Hvis din hund kan tåle yoghurt så ville jeg give den det med mest fedt indhold.
    Altså ymer eller A-38 med højst fedt procent.
    Vores er helt vilde med det og kan godt tåle det men vi bliver nød til at give med det laveste fedtindhold.

• #10   28. jan 2009 Vi gav faktisk vores hund en blanding af hvalpefoder og voksenfoder i perioder, hvor det stod slemt til... Det virkede ok - men mættede tilsyneladende også lidt mere.

Så røg der leverpostej i foderet.. Om det gav noget, ved jeg ikke...

Jeg tænker, at I måske kan skrue op for både protein og fedt. Protein er sådan en god energikilde - jeg tror at rent fedt ikke helt kan gøre det alene.

• #11   28. jan 2009 Daisie: Jo det er så.. Aiya vejer også lige et kilo for meget, så det er sgu egentligt lidt trælst når man har en der skal tage på og en der skal tabe sig, men ingen af dem vil snydes for godbidder ;o)

Sandie: Vi har været igennem flere mærker med hvalpefoder.. Tror ikke på A38 hjælper ret meget på vægten..

Tamara: Hvad er det og hvordan skal det gives til hunden?

CH: Nej et dækken gør jo godtnok meget, men alligevel..

• #12   28. jan 2009 CH: Vi har prøvet diverse fodermærker som netop skulle give samme effekt som hvis du blander de to ting sammen, men lige lidt hjalp det..

• #13   28. jan 2009 Har den fået tjekket sit stofskifte hos dyrlæge, da dette kan være for højt.

(link fjernet)

• #14   28. jan 2009 Det er selvfølgelig svært med to hunde - men hvis nu du har et foder til arbejdende hunde - højenergi, og samtidig giver din hund både fedt og kød ved siden af.

Så får den ekstra ekstra.

Men dyrlægen skal selvfølgelig være indover IMO.

• #15   28. jan 2009 Gitte: Ja det har hun, 3 gange, men det ligger helt normalt.. Det var faktisk så galt i starten at dyrlægen troede hun muligvis kunne have kræft på struben siden hun ikke tog på, men efter mange undersøgelser, fandt han ud af hun absolut intet fejlede..

CH: Det kan godt være det er det der skal til.. Skal snart ned og have pigerne vejet igen, så må jeg lige høre dem ad igen..

• #16   28. jan 2009 Nu kan jeg se, t du allerede har prøvet med hvalpefoder. Jeg har en tæve der er en kende for slank og jeg har skiftet 20 g. af hendes voksenfoder ud med hvalpefoder. Desuden får hun vegetabilsk olie over maden samt kogte grøntsager (fordi hun elsker det) og indimellem lidt af vores kød. Hun tager stille og roligt på igen smiley
    Men ellers skal du vel giver hende energirige godbidder.
    Håber du får styr på hende.

• #17   28. jan 2009 Med fare for at der lyder et skrig gennem hele hg, så kan jeg fortælle at Sofus nu får det samme med som vi får.

Det er min dyrlæge der har rådet os til dette, da han var alt for tynd...

Nu har han fået menneskemad i ca 3 mdr, og sidste dyrlæge undersøgelse siger at han har taget 2,5 kg på...
    Han stor trives, pelsen er fin, tandkød fint og hans blodprocent og alle de der ting man kan teste for ser rigtig god ud...

Ved der er mange der vil sige at det er totalt hjerneløst at stoppe menneskemad i hunde, men hvis det hjælper, er jeg totalt ligeglad hvad alle andre herinde siger...

• #18   28. jan 2009 Men det er jo selvfølgelig i samråd med dyrlægen...

• #19   28. jan 2009 Man skal gøre det, der virker ;o)

• #20   29. jan 2009 Lige min mening, men tro mig jeg er blevet haglet ned herinde, over at jeg åbenbart er så ansvarsløs, så jeg giver min hund menneskemad...

men det virker, og det er det vigtigste for mig...

• #21   29. jan 2009 Tja, mine bedsteforældre har givet næsten alle deres hunde menneskemad igennem et helt hundeliv og alle hunde er blevet godt op i årerne. Dog har de været pænt overvægtige. Men fodrer man hundene med måde, så de ikke bliver fede, så går det nok. Kan det få en tynd hund til at blive normalvægtig og have energi til at have et godt hundeliv, så kan jeg ikke se noget galt i det. Man behøver jo ikke svøbe det ind i sovs.

Kommentér på:
Fedekur... HJÆLP....

Annonce