{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

(LANGT)min hund tisser/laver ballade {{forumTopicSubject}}

FØRST: Til jer derude som kun vil sige en hel masse negativt, STAY AWAY!!

Jeg har jo min dejlige Grand danois, på 9 måneder..
Lige fra han var helt lille, har han tisset hvis han blev usikker.. F.eks hvis jeg vil give ham en god bid, så ber jeg ham om og sit, hvis han så måske er lidt overglad, eller opkørt , lystre han mig ikke og jeg prøver igen, SIT.. han sætter sig så og så vil jeg give ham god biden, men inden jeg når og give ham den rejser han sig for at tage god biden, og jeg siger nej, fanta sæt dig. så blir han usiker og går også opgive jeg så med han skal sit sig.. så kalder bare på ham, og siger værsgo.. også når han vil tage godbiden pisser han.. så sjat pis..

Hvis han blir bedt om og gå over at ligge sig så nogen kan han også finde på at sjatte., Det lidt underligt..

Han kan også finde på det hvis han bliver overglad..

Men det ikke hvergang han gør det.. Og heller ikke hverdag..

Det lidt inviklet at forklare og fortælle ,

Men mit spørgsmål er så.. er det gengs for grand danois? Hvordan for jeg ham til at holde op? er det en sygdom?

Jeg skælder ham ikke ud over det. for er rimelig sikker bare han ikke gør det med vilje. tror ikke engang han selv er klar over han gør det..
Han har ikke nyresten eller hva det hedder. har dyrelægen tjekke..

Og forresten, hvis han f.eks skal op eller ned af nye trapper, fremmede steder så giver han også et sjat fra sig..

Nu til balladen.. Han har de sidste par gange når han har været alene, lavet ballade, som at at bide i en rulletape, gå ud og hente en strømpe i vasketøjet. bide en køkkenrulle i stykker. så'n nogle så ting.. lige som om han keder sig.. og han har masser af gnave ben.. mange forskellige slags.. han har 3/4 madras som han kan flyde på.. Og han bliver altid luftet inden jeg forlader hjemmet. nogen gang en hurtigt tur, hvis det er implusivt jeg skal afsted, ellers en god tur.. Og mad og vand i skålen..
Han bider dog ikke i møbler og så'n.. (ENDNU??)

Håber på positiv svar og respons. og ikke alt muligt hakken som tit forekommer..
på forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (LANGT)min hund tisser/laver ballade
  • #1   29. jan 2009 Er han undersøgt for blærebetændelse?

hvis hunden når at rejse sig inden du får givet godbidden på en kommando har du ikke været hurtig nok med godbidden og måske ikke været korrekt nok i din indlæring.. han skal have godbidden så snart han sætter sig, og forsæt med at give ham godbidder mens han sidder ned, stop hvis han rejser sig indtil han har forstået hvad det går ud på

Hvor meget har du trænet alene hjemme?

• #4   29. jan 2009 * Amicus fidelis protectio fortis *
    Nej har ikke fået tjekket ham for blære betændelse.. For det kun når vi er i nogle situationer han gør det..
    hvad mener du med hvor meget jeg har trænet alene med han hjemme??
    Ja, ved han skal have godbidden med det samme men så langt når jeg ikke så vil han "gå" mig i møde for at få godbidden..

Carina W
    gør som du beskriver med godbidden.. smiley

• #5   29. jan 2009 Mange hunde sjattisser hvis de bliver overkåde eller frusterede eller generelt følelsesmæssigt påvirkede indtil de når en vis alder det er noget med det sympatiske nervesystem men det kan Majbritt HG's nye dyrlæge fortælle mere om :o) Jeg tror måske at det kan være dette. Kia gjorde det til hun var 6 mdr.

Ang. balladen så er han jo nok kommet i lømmelalderen. Hvis jeg var dig ville jeg læse om dette for din hund vil komme i lømmelalder mange gange inden den bliver 2½ år og der er specielle forholdsregler man kan tage da hunden kan være strid i sine lømmelaldre med destruktiv adfærd, urenlighed, selektiv hørelse etc. Meget af den allerede indlærte adfærd kan den glemme i denne periode og indlæring kan være meget svær ...

Kia's værste lømmelaldre indtil videre var de 2 1. Hun ødelagde for omkring 45.000 kr i inventar og vægge, gulv etc. Sidste lømmelalder var en drøm i forhold hertil :o) Håber de sidste bliver lige så "nemme" gerne nemmere :o)

• #6   29. jan 2009 nini j: prøv at stå så tæt på ham så han ik behøver gå dig imøde for at få godbidden..

• #7   29. jan 2009 Rotterne - nu med kuperede ører *GG* .
    Sys du siger en masse godt.. 1000 takk smiley det med pølsestykkerne, før jeg går.. den skal helt sikkert bruges. smiley
    Vi har også en faste rute som jeg går med ham 2 gange om dagen.. og den er på 15 min.. smiley så det passer perfekt.. så vi ude og rulle med barnevognen.. smiley

• #8   29. jan 2009 Rotterne - nu med kuperede ører *GG* .
    Er vild med ideen.. smiley Har før taget en plastik flaske .. dem hvor der er vand i.. og puttet god bidder i også lagt den på gulvet.. så skal han jo fiske dem ud.. men ikke noget hit når den ruller ind under sofaen.. hehe..
    I sommers kastede jeg en håndfuld hunde mad ud pågræsplænen også fik han gang i snuden.. smiley

• #9   29. jan 2009 Rotterne - nu med kuperede ører *GG* , sover du aldrig? Syntes jeg så en tråd fra dig i nat , tidligt i morges og så nu smiley

Nini J, jeg ville heller ikke være bekymret hvis jeg var dig, zena tissede også i starten når hun blev glad, og det var værst når vi kom hjem fra arbejde så blev hun så glad at hun tissede på ens sko af ren glæde *s*

Mht. hans unoder, så er jeg enig med Rotterne, jeg vil dog lige tilføge at du også kunne starte til lidt hvalpetræning hvis du ikke allerede går til det. Det er en super måde at repitere på og lære nye triks smiley

• #10   30. jan 2009 Rotterne.. 100000000 tak.. smiley Nice..

Kommentér på:
(LANGT)min hund tisser/laver ballade

Annonce