13. feb 2007 Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Renlighed? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg vil lige høre om der er nogel der kan komme med et godt råd, for jeg har et problem med min hanhund.
Ja problemet er at han ikke vil være renlig, måske vil han men virker ikke sådan.
Han er fra. 2januar 2007.
Altså jeg fik ham da han var 6måneder og der tissede han inden for selv om døren ud stod åben havde så ikke lige tænkt over at han ikke vidste hvad det betød da han havde været van til at blive lukket ud, men det har han så lært nu. Så når vi er hjemme laver han som regel ikke noget, men han har næsten ingen signaler så man skal holde øje hver gang han rejser sig. Men det kan vi så godt leve med, dog stiller han sig bare og tisser hvis man ikke lige har set han skulle ud.
Men det store problem er at han tisser og skider inde når han er allene.
Han tisser tre gange og skider en.
Og det er ikke fordi han ikke bliver luftet, vi har prøvet forskelligt, 1. ud i haven så ud at gå så i haven igen. 2. ud i haven, så være inde lidt og så i haven igen. 3. ud i haven så ind og så ud i haven og lav søg.
Men der er ikke noget der hjælper af de måder.
Vi er meget glade hvis han kun tisser en gang.
Jeg er ved at indse at jeg nok aldrig får ham renlig, og det må vi jo så nok bare leve med for han er vores hund og det bliver der ikke ændret på.
Men så vil vi jo nok gerne have en sidst på året eller næste år, og kan den blive renlig når han ikke er? for det tror jeg ikke og vil ikke have to utætte hunde, for det ødelægger vores gulv.
Undskyld det blev så langt.
Men håber at der er nogel der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre.
Og vil lige på forhånd sige mange tak.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 732
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
-hvordan skal hvalpen vide at det ike er der det foregår, når den "gamle" hund gør det der?
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
feb 2007
Det er også det jeg tænkte.
Charlotte P
Nej det er han ikke, men han var utæt inden han blev kønsmoden, og han skal ikke kasteres endnu, kun hvis han ikke kan blive avlsgodkendt.
jan 2007
Jeg tror simpelthen ikke han har forstået det.
Start HELT forfra som var han en hvalp. Ud når han har spist, leget, drukket og sovet og ellers ca en gang i timen (vis han osse gør det om natten, så ud et par gange der osse).
Hvad godt og grundigt af med rodalon de steder han har tisset/skidt.
Nu siger du han er en utryg/nervøs hund og det kan osse have noget at sige. Måske vil han bare helst ikke sætte sin duft udenfor "hulen". Så find et sted hvor der ikke kommer andre hunde (haven hvis i har sådan en) og lad ham nlive tryg ved at gøre det der.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 732
Desuden synes jeg du bør tage op til overvejesle om du bør avle på ham - han kan give det uønskede (det kan vi vist godt kalde det) sind videre.
feb 2007
Han laver ikke inde mere når vi er hjemme, og er meget opmærksom på ham. Han har det fint med at tisse ude virker det som.
jan 2007
Han er sikkert en dejlig hund som du er glad for. Men hvis han er nervøs/usikker som du skriver, så skal han da ikke avles på. Det er da ikke noget der bør føres videre.
Ang alenehjemme, så tror jeg osse her at der skal trænes fra bunden igen.
jan 2007
Og derfor tror jeg ikke han helt har forstået det endnu.
feb 2007
feb 2007
Det med at fjerne maden og vandet er det ikke synd for min anden hund som er vand til at have det?
Han kan godt holde sig hele natten, men de ahr det med at spise og drikke lige inden vi skal sove da det er det eneste tidspunkt min anden hund gider at spise på.
feb 2007
Nu ved du jo så ikke så meget om min hund, og jeg ved da godt det er aveligt, men hvis du læser det jeg har skrevet så har jeg også skrevet at det skyldes andre ting.
Men det er heller ikke sikkert at han kommer i avl nu er han jo ikke så gammel så det tager vi til den tid.
Bianca C
Jeg kontakter nok også en professionel, men ville lige høre her inde.
feb 2007
Det har du nok ret i, har det nok med at menneskelig gøre dem en gang imellem, men det vil jeg da lige prøve i noget tid og se om det virker for det ville være dejligt.
feb 2007
Problemet er at hun ikke kan klare at kun at blive foderet en eller to gang om dagen for så brækker hun sig meget, hun skal have det til at stå sådan hun kan gå og spise lidt i løbet af dagen, men så må hun se om det ikke går at hun får når vi er der.
feb 2007
Det kan vi nok diskutere meget længe men det gider jeg ikke.
Men der er forskellige måder at være nervøs på og han er nervøs over for fremmede mennesker og hunde, han skal lige se dem an inden han vil tale med dem dog er der nogel han bare kan lide med det samme, men han kan ikke lide grønlænder mænd der sætter han altså grænsen.
Renlighed?