{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Renlighed! {{forumTopicSubject}}

Hej, min lille Chica på snart 1 år, er stadig ikke helt renlig. Hun forstår godt når jeg luller hende ud og siger tis og skid. Hvad det drejer sig om. Men i løbet SF natten har hun både skidt og tisset, og hun er ekstrem dårlig til at sige hun skal ud. Det er mest når man ser hun løber rundt og cirklen så bliver mindre og mindre. Hun er en Pomeranian smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed!
  • #1   11. sep 2017 Så må du ud med hende om natten også smiley

  • #3   11. sep 2017 Ja, men kan man ikke lærer hende at hun skal fx gø når hun vil ud? Det er mere det der er problemet smiley

  • #4   11. sep 2017 Kennel hearthitter: altså vi er ude inden vi alle sammen går i seng. Fordi hun får sin mad sent, fordi ellers vil hun ikke rigtig spise. smiley

  • #7   11. sep 2017 Jeg har set hunde der har lært at bruge en klokke når hunden ville ud smiley

  • #8   11. sep 2017 Nej. Okay. Så det skal nok komme? Skal bare være bedre til at gå med hende? Og være mere opmærksom på at hun skal ud inden hun skal ud?:)

  • #10   11. sep 2017 Ja. Skal man skælde hende ud når hun laver inden for?

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #12   11. sep 2017 Jeg har en hvalp på 4,5 måned, som heller ikke giver lyd når hun skal ud. Jeg har dog fra vi fik hende, altid gået ud med hende hvis, hun har gået til døren ud mod haven. Eller hvis hun om natten vågner og går rundt, så er hun blevet taget ud. Hun vågner kun hvis hun skal tisse.

    Derfor vågner din hund, om natten, så skal den ud, også selv om denne ikke giver anden lyd.
    Sørg for faste nat ritualer, altså at gå en tur eller tage en "nu skal vi i seng" rundt i haven. Altså hvor du står i 5 min og bare venter på hunde bliver færdig. Min kan sagtens tisse med det samme hun kommer ud, også på kommando. Men hun skal lige trisse lidt rundt før hun evt skider.
    Ligeledes skal din hund senest have mad 1 time til 1 1/2 før hun skal i seng, for at hun kan nå at blive skidt af.
    Min for hendes nat måltid imellem 20-21 (hun for mad 3 gange, hvor nat måltidet er lille) hvis vi går i sent kl 22, så er der mere ro om natten, og hun når at få skidt af inden hun skal sove.


  • #14   11. sep 2017 Vi havde samme problem, og vores er blevet meget bedre af, at Ziva nu får aftensmad kl 17. Det har ikke løst det, men er meget bedre.

  • #15   11. sep 2017 Prøv at sætte tisseturene i system, så du er sikker på, at din hund kommer ud når hun skal besørge. Så kan du langsomt skære nogle af tisseturene af og på den måde få en normal rytme. Du kan ikke regne med at en urenlig hund kan blive lukket i haven for sig selv og få gjort hvad der skal gøres, du må med hver eneste gang indtil der er styr på problemet.

    Hvordan ser jeres rutiner ud nu ? Hvor længe går der imellem hendes tisseture og hvor mange er i haven alene og hvor mange er du med på ?

    Hvor længe forventer du på nuværende tidspunkt at hun holder sig om natten.


  • #16   11. sep 2017 Der kan altså tage lang tid. Og hver gang hun får succes med at lave inde, så er det et skridt tilbage i læringen.

    Så du må op om natten og tage hende ud.
    Aldrig skælde ud, når det sker inde - det er DIG, der ikke har formået at lære hende, hvor hun skal gøre det henne.
    Sørg for at vaske grundigt efter med rodalon, så der ikke dufter af toilet inde.

    Min er 11 år og siger aldrig til. Jo, hvis der er akut-mave, og han bare skal ud NU. Men ellers ikke. Han følger bare vores rytme


  • #17   11. sep 2017 Og som de andre siger. ALDRIG skæld ud

  • #18   11. sep 2017 Jeg ville nok sætte en alarm om natten, så hun kan komme ud. Samtidigt ville jeg fodre tidligere, så maden når igennem systemet inden sengetid. smiley

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #20   11. sep 2017 Vil som en skriver også sige det med at gå med ud i haven. Min kæreste ville eks lukke vores ud til morgen, det regnede så hun nægtede at gå ud. Så mor her tog regn jakke på og stillede sig midt på plænen, hvilket gjorde at hun måtte føle med mig (man er jo nysgerrig samtidig) så hele morgen toilet besøget blev gjort. Hun hader regnvejr, men ligeledes skal man også gå med ud når vi skal tisse til nat, ellers går hun ikke ud. Min hvalp har været renlig fra dag et (avler har gjort et kæmpe stykke arbejde der)..

  • #21   11. sep 2017 Aldrig skælde ud.
    Enig, prøv med aftensmad tidligere.


  • #22   11. sep 2017 Min hvalp på 10 uger er renlig. Tager hende ud altid når hun lige har sovet, Lidt efter hun har spist. Men vi er også ude om natten. Hvilket foder bruger du? Har også en del at sige.


  • #23   11. sep 2017 @ ts ... har du indtrykket af at det nogle gange også kommer bag på hende selv ?? så kan hun have en urinvejsinfektion...

Kommentér på:
Renlighed!

Annonce