{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har tænkt lidt over det. Min Chica lille Pomeranian. Bliver så hurtig beskidt, nede ved hendes nederste mave, altså omkring hendes ja, haha. Og det inderste af hendes bagben bliver hurtigt filtret og fedtet, tænker det er fordi hun ikke vasker sig dernede, har heller ikke set det. Men hun er heller ikke lang nok til at kunne nå sig derned når det fx klør. Skal jeg bare blive ved med at vaske hende dernede så hun ikke bliver helt beskidt, eller skal jeg lade det være så hun selv lærer hun skal gøre sig selv ren? smiley hun er lidt over 2 måneder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed
  • #1   1. jan 2017 Håber da alligevel hun er noget over 2 måneder, eftersom det er over en måned siden du hentede hende smiley
    Men ved ikke hvad du skal gøre, synes det lyder underligt, hvis hun ikke skulle kunne nå. Men tænker hun er jo en lille hund og tæt på jorden og med meget pels, og derfor bliver hun selvsagt også mere beskidt, og det gør selvfølgelig din opgave større. En hund vasker sig ikke som en kat. Det har jeg i al fald ikke oplevet smiley


  • #2   2. jan 2017 altså nu er hun ikke så gammel, så vaske sig gør hun nok ikke så meget i endnu, jeg ville nok vente og se tiden an med hende, for hun skal jo også lige lærer at mor ikke længere vasker hende smiley
    men jeg ville personligt hvis hun ikke har lært det når hun er 6 mdr. begynde at vaske med en varm klud "vise" hende hvordan man gør.
    Coco havde lige en periode efter hvalpene hvor al personlig hygiejne blev ignoreret og hun var så beskidt mellem benene og på brysterne, så begyndte jeg at vaske hende med en klud, nu gør hun det selv igen uden problemer smiley så tolmodighed! smiley


  • #4   2. jan 2017 Jeg har aldrig set en hund vaske jord og skidt af sin pels.
    Lær hende at blive skyllet- det får du brug for i fremtiden også


  • #5   2. jan 2017 Jeg ville fortsætte med at vaske hende, om end ikke så med en klud. Med den lange pels, er det jo nemt at tisse på, og så hænger snavs jo mere ved. Det tror jeg ikke der er nogen der syntes er lækkert at skulle slikke rent - det ville min Emma heller ikke gøre.

    Så jeg ville vaske hende - måske give hende et lille klip rundt om skeden, og eventuel 'tynde lidt ud' i resten bagpå, forstået som at klippe pelsen lidt kortere, så den er nemmere at holde ren.

    Som sagt så er hun jo stadig ung, så mon ikke hun nok skal lære at passe sin hygiejne når hun er klar til det. Syntes det ville være synd at lade snavs sidde, bare for at hun skal lære det, i og med at der jo er forskel på snavs og det som kommer ud af hunden smiley


Kommentér på:
Renlighed

Annonce