{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Tilmeldt:
10. dec 2012
Følgere: 22 Emner: 49 Svar: 3.686

Renlighed {{forumTopicSubject}}

Vi fik for en måneds tid siden Happy, Happy er en et år gammel ft Cocker hun er meget livlig grænsende til det hyperaktive;)
Happy har tilbragt det meste af det første år af sit liv i en boks, (ikke hundegård men boks i et udhus med cementgulve og spåner på gulvet) det betyder at hun aldrig er blevet renlig, hun sætter sig lige der hvor hun er nået til, både ude og inde, vi har forsøgt med bur men der sætter hun sig også bare uden overhovedet at give lyd først ;( det er lidt noget bøvl faktisk, vi går naturligvis med hende masser af gange om dagen og roser vildt når hun sætter sig ude, men ærlig talt, hun ser ikke ud til at fatte en brik;( jeg er hjemme hele tiden og lige nu gør jeg det at jeg tager hende med ud i haven og lader hende gå der når jeg er i pensionen, jeg kan ikke sætte mig og slappe af med mindre jeg ved at hun lige har gjort noget ude, hun siger vitterlig intet, kan komme travene hen og gulvet og sætte sig lige foran mig uden at vise nogen tegn overhovedet;(
Er der nogen som har prøvet noget lign og har nogle gode råd? Eller kommer vi til at leve med det resten af hendes dage? Hunbliver her under alle omstændigheder, hun er noget af det dejligste;)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed
  • #1   3. okt 2017 Efter 5 måneder med blærebetændelse hos Ziva, hvor kan jeg dog sætte mig i dit sted. Udover at jeg faktisk kan lukke hende i bur og få garanti for renlighed i 3 timer, men synes buret er synd for hende.

    Vi har haft succes med at stille en blomsterkrukke med en pose meget ildelugtende godbidder ved terassedøren. (normalt træner vi med hendes eget fodder - så hun er meget ivrig)
    Hver gang jeg åbner terassedøren, har jeg en med i hånden. Tisser hun, får hun den. Det tog en god måneds tid før den virkelig sad på rygraden at hun havde fundet ud af hvordan "hun åbner min hånd"

    Det betyder faktisk nu, at jeg kan opfordre hende til at tømme blæren. Så hun er renlig, hvis jeg hele tiden husker at tømme den 24 timer i døgnet. Fordi hivs den bare bliver halvt fyldt, tømmer hun den bare hvor det passer hende. Hun udviser ikke nogen synderlig entusiasme for at holde sig.

    Dette gælder kun for tis. Det er meeeget længe siden vi har haft et stort uheld, og det sidste skyldtes maven drillede lidt pga. skifte af type af antibiotika.


  • #2   3. okt 2017 Et par tanker herfra. Jeg skal lige sige at jeg ikke har nogen erfaring, så det er blot tanker smiley

    Sætter hun sig mere end normalt ? Ellers tænker jeg om du på en eller anden måde kan få kørt en rytme ind, så det bliver meget fast hvornår hun kommer ud og tisser. Og så evt holde hende i ro indendøre, så hun ikke vimser rundt og får mulighed for at sætte sig.

    Tænker om det kunne knække koden, så hun lærer at hun har en blære


  • #3   3. okt 2017 Var det kun tis var det da til at leve med smiley hun sætter sig ret ofte, dog ikke så meget som i starten, foderskift og aktivering har hjulpet en del;) jeg tænker at det at hun skal forholdsvis tit nok har noget med stress at gøre;)
    Det kan godt være jeg skulle prøve dit forslag Trine, så kunne man være heldig at hun gik til døren når hun skulle;) men som sagt er det ikke tis det handler om, det gør hun også inde men det kan jeg da leve med;)
    Vi har forsøgt den der med at holde hende i ro inde, det arbejder vi stadig på, derfor buret;) men hun er en lille stress bumpe og kører op bare jeg rører mig det sætter ofte gang i maven, i øjeblikket er hun ude minimum 1 gang i timen om dagen, om natten holder hun sig ret godt, hun sover i buret ved siden af min seng og når bare der er ro kan hun fint holde sig og sover igennem, skal en af os op om natten så skal hun ud og det skal gå stærkt hvis vi skal nå det;)


  • #4   3. okt 2017 For pokker en opgave Bodil. Jeg håber I knækker koden snart - Det skal nok lykkes smiley

    Og stakkels cockerpige at hun ikke har fået lært det som lille....


  • #5   3. okt 2017 Ja vi har samme resultat, men to vidt forskellige årsager. Udover jeg har en hvalp, der ind i mellem geare op, har jeg jo ingen problemer med stress og hun ligger alligevel roligt ved siden af mig det meste af tiden.

    Vi har faktisk nogle gange opnået at hun piver ved terassedøren, fordi hun gerne vil ud og gøre sig fortjent til en af de ulækre som jeg kalder dem. Vi havde hende med i maxizoo og snuse til det hele for at vælge dem der virkede som største favoritter.

    Jeg vil tro at ros, godbidder og tålmodighed er vejen frem. Det har jeg antaget, at det er det herhjemme og vi er ved at knække den med 2-3 uheld om ugen.


  • #6   3. okt 2017 #4 jep det er lidt af en opgave, men hun er det værd, hun er simpelthen så dejlig;) utrolig kærlig og evig glad, men desværre meget, meget understimuleret og det er ikke noget der bare sådan lige kan klares kan man mærke, det kommer til at tage lang tid, samtidig er der så renligheden og det med at være i ro inde, smiley men hun er så pragtfuld;)

    profilbillede
  • #7   3. okt 2017 Hvad gør hun, når hun er sammen med ældre, og renlige hunde?

    Kia blev først helt renlig efter hun havde tilbragt en weekend, sammen med en flok ældre, og renlige hunde. Der var en ældre rottweiler der især tog hende under sin pote, og lærte hende, at man går til døren, når man skal besørge. Opdager menneskerne ikke en, så forsøger man, at hente dem, og hører de stadig ikke en, så bruger man poten til at kradse på døren (det smadrer ens dør i længden, hvis ikke man lærer, at høre efter/være opmærksom tidl.)

    Vi kunne heller ikke helt få hende til at forstå det med at give tegn før. Vi boede på 2. sal i en lejlighed midt i en større by, så det var som om at det var lidt sværere for hende, at forstå hvordan det hele hang sammen.

    Men en weekend med rottweileren og hun fangede den smiley


  • #8   3. okt 2017 Hun går jo sammen med mine 3 andre hunde og nej det har ikke gjort nogen forskel, hun har simpelthen ikke forstået at det skal foregå ude, hun hverken tisser eller laver automatisk når vi går ud, det gør de andre

  • #10   4. okt 2017 Der var du da heldig Lens smiley men det har jo så på ingenmåde virket på vores Happy ikke endnu i alt fald smiley

  • #12   4. okt 2017 Jeg vil nu nok kalde det held Lens, jeg har faktisk også arbejdet rigtig hårdt nu i en måned og er ikke nået ret meget længere smiley
    Jeg må indrømme at jeg bliver ramt af at du faktisk næsten direkte skriver at jeg bare ikke har arbejdet hårdt nok, du kunne få din hund til at stoppe med at tisse inde på 3 dage juhuu for dig! Men hvis du gad læse hvad jeg skriver så går jeg faktisk ud med Happy ca en gang i timen det har jeg gjort i en måned nu, jeg forsøger at forhindre at hun gør noget inde ved altid at være sammen med hende! Men det er jo så ikke hårdt arbejde nok kan jeg forstå! For du kunne på 3 dage!


  • #14   4. okt 2017 Hør nu her! Hvad tænker du så at jeg skal bruge dit indlæg til? Du har gjort det samme som jeg har gjort og din hund, som jo så kun tissede inde, er stoppet på 3 dage! Jeg har nu arbejdet i en måned og det er ikke lykkes at få Happy til at stoppe med at skide inde! Har du andre forslag til hvad jeg så kan gøre? Hvis ikke så virker et indlæg som dit fuldstændig meningsløst! Du har været så skide heldig at din hund har reageret på den helt gængse måde at træne en hund i renlighed på, det har min så ikke! Hvad gør jeg så???

  • #16   4. okt 2017 Har du andre forslag til hvad jeg kan gøre? Jeg har ligesom overstået de 3 dages hårde arbejde! Det har ikke givet resultat;) hvad tænker du så jeg kan gøre, eller hvad tænker du jeg gør forkert når det ikke lykkes på 3 dage, eller en måned faktisk! Når nu en måneds arbejde hvor hun bliver luftet hver time ingen effekt har haft, hvad gør jeg så? Og hvordan kan dine 3 dage give mig håb?? Jeg tror da slet ikke vi er på bølgelængde her!

  • #18   4. okt 2017 Bodil, forstår hun betydningen af "nej"? For selvom det altid frarådes i forbindelse med renlighedstræningen, så ville jeg ty til det, da det jo netop ikke er en hvalp du har med at gøre.

    Jeg ville slet og ret være over hende hele tiden, og sår hun sætter sig, sige blidt og bestemt "nej", løfte hende op og bære hende udenfor. Og så selvfølgelig rose big time når hun gør sig ren ude. I den situation ville jeg så ikek gå ind igen, før hun har gjort hvad hun skal (og har fået ros).

    Det er i den grad en udskældt metode, men på en voksen hund som ikke forstår at det er forkert at gøre sig ren indenfor, men som forstår betydningen af et "nej", ville jeg altså give det et forsøg.

    Lens, jeg må erkende at jeg godt kan se hvorfor Bodil føler sig lidt ramt. Det står mellem linjerne at du klarede det på 3 dage, fordi du arbejdede hårdt. Underforstået at Bodil ikke har arbejdet nok for det. I bedste fald er det ananas i egen juice.


  • #20   4. okt 2017 #18 ja hun forstår nej, jeg har faktisk tænkt tanken og tror også jeg gør forsøget, jeg har indtil nu bare håbet at jeg kunne undgå hun gjorde det inde ved at gå ud med hende meget ofte, men efter en måned uden egentlige fremskridt må jeg nødvendigvis prøve noget andet;)

  • #21   4. okt 2017 #19 det var faktisk en rigtig god ide, jeg har slet ikke tænkt på det med det underlag hun er vandt til;) jeg får fat i nogle spåner og prøver i første omgang at lave et "toilet" ude i et hjørne af haven, måske genkender hun følelsen af spåner under poterne og gør det der;) det kunne sagtens virke;) tak for den ide;)

  • #22   4. okt 2017 Åh altså, jeg kom sgu til at sige "nej" til Bella da hun var hvalp. Hun var jo en ret kvik hvalp, og blev hurtigt renlig - i dagtimerne. Men næsten hver aften nåede hun at lægge en pølle på gulvet, imens jeg gjorde mig klar til at gå i seng, og det på trods af at hun lige havde været ude.

    En aften kom jeg ud fra badeværelset lige i det hun sad og pøllede på gulvet, og uden at jeg ville det, kom jeg altså til at sige meget bestemt "nej". Hun fangede med det samme at det var galt, og det var sidste gang hun nogensinde pøllede inde (bortset fra når hun har været syg).

    Det skal siges at "nej" er indlært positivt, og bare betyder "stop det du laver". Så i sig selv er "nej" ikke et slemt ord.

    Det kunne jo sagtens kombineres med et indendørs toilet, som Canmax foreslår.


  • #24   4. okt 2017 Forresten Bodil Jeg kan ikke huske hvor du bor i landet, men jeg er kommet i tanke om at Sanne Ammitzbøll fra Sannes hundecenter i Hedensted lige har stået med samme problem.
    Hun er en enormt dygtig træner og hundemenneske generelt med bla ft cocker og stod så lige pludselig med denne hund, som hun ikke kunne gøre renlig. Jeg ved at det er lykkes for hende. Tror hun har skrevet nogle blogs omkring det. Du kan google Sannes hundecenter så kommer hendes hjemmeside frem. Alternativt kunne du jo bestille noget rådgivning fra hende, hvis alt slår fejl.
    Hun er et fantastisk menneske og meget dygtig.


  • #25   4. okt 2017 Tillykke med din nye hund, hvor er hun kær smiley
    Jeg har adopteret et par gadehunde, som heller ikke lige havde helt styr på det der med renlighed. Tæverne har generelt været hurtigere til at lære det, end hanhundene.
    Jeg har behandlet dem, som om at det var en hvalp ( som du jo også har gjort). En mulighed er at have hende i snor indendørs, så hun ikke har held til at smutte afsted og tisse ubemærket. Og så er jeg enig med #18, et "nej" kunne måske hjælpe hende til hurtigere at forstå, at den slags foregår udendørs.

    Håber at du snart får knækket koden, så hun forstår hvad det er, du vil have hende til.


  • #28   8. okt 2017 7-9-13 og bank under bordet m.m smiley det går faktisk rigtig godt, jeg fangede hende mit i agten en gang og fik fyret et nej af, jeg var så heldig at hun straks fortsatte da vi kom ud så hun kunne roses max;) nu er det flere dage siden der har været "uheld" faktisk er hun begyndt ret ofte at sætte sig straks vi går ud, jeg tror faktisk hun har fattet at det giver ros;) samtidig er hun blevet betydelig mere "rolig" hun kan faktisk slappe af i buret selv om jeg rejser mig og henter en kop kaffe;) jeg har trænet rigtig meget impulskontrol, det har afgjort også hjulpet. Så jo lige nu er jeg noget mere fortrøstningsfuld end jeg har været smiley

  • #29   8. okt 2017 Yeahhhhh smiley

  • #30   8. okt 2017 Hvor er det dejligt, Bodil, godt gået!!

    Det må også have været frustrerende for hende at hun ikke har kunnet regne det ud, og hun har jo helt sikkert kunnet mærke at I er blevet irriterede over hendes uheld.

    Dejlig update smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #33   9. okt 2017 Ej, hvor er det godt gået. Hvor er hun smuk altså. Kan overhovedet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle have grebet renlighedstræningen an, hvis nogle havde stjålet muligheden for at bruge bur i træningen smiley hvor er det godt hun er sluppet væk fra de gamle ejere. Sikken et hundeliv. Håber I får mange gode år sammen.

  • #34   9. okt 2017 Juhuu for god nyhed smiley Hvor er det dejligt hun knækkede koden.

  • #35   9. okt 2017 #33 hun har nu ikke haft et skidt hjem vores Happy, de har været rigtig glade for hende men pga alvorlig sygdom har de måtte opgive at træne med hende og en ft Cocker unghund uden aktivering og træning er ikke nogen nem hund for at sige det mild smiley jeg forstår godt at en boks har været den eneste mulighed medens ejer naturligvis håber at sygdommen kan overstås så man igen kan arbejde med hund;) vi var rigtig heldige at få lov at købe hende hun er bare så dejlig, men stille og rolig det er hun bestemt ikke;)

  • #37   9. okt 2017 Dejligt at det går fremad med hende smiley

  • #38   14. okt 2017 Så tror jeg vi har den;) i går og igen her til morgen styrtede Happy til døren og ville ud, hun har ikke haft uheld inde siden 5-6 oktober;) før var det ofte flere gange dagligt og det var bare held hvis hun gjorde noget ude, selv om hun kom ud en gang i timen;) nu sætter hun sig ofte straks hun kommer ud og har altså sagt til et par gange nu;) hold da op det er rart;)

  • #40   14. okt 2017 Hvor er det fedt! Dygtig hund, og dygtig ejer smiley

  • #42   16. okt 2017 Fedt smiley Smart hund, og dygtig ejer smiley

  • #43   31. okt 2017 Så kan jeg meddele at Happy er helt renlig, hun har intet lavet inde siden 5-6 oktober, siger selv til og vækker os om natten hvis hun skal ud smiley verdens dygtigste lille hvirvelvind smiley
    Hun er pragtfuld smiley


    profilbillede
  • #46   2. nov 2017 Hvor er det bare fedt smiley Dejligt at det lykkedes ! smiley

Kommentér på:
Renlighed

Annonce