{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Én eller flere hunde....? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har verdens sødeste hund. Han er fræk og sød som de nu skal være.
Vi bor på landet med alle vores heste og Diesel (hunden) er meget ude og går og hygger sig. Vi har haft ham nede ved min onkels hund en enkelt gang, samt vi har haft besøg af nogen der havde hund med og Diesel er en helt anden og mere glad hund når han har en legekammerat.
Mit spørgsmål er så, ville I anskaffe jer en hund mere...?
Min kæreste er ikke såå vild med ideen men jeg er selvfølgelig tilhænger af det når nu jeg føler at Diesel mangler en legekammerat......!!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Én eller flere hunde....?
  • #2   18. jan 2006 Hvis man har to unge hunde af betydelig str. så vil jeg sige man godt kan mærkeforskel fra en til to - men er den ene hund lidt ældre, så mærker man det stort set ikke.
    Men jeg vil ikke anbefale to unghunde sammen (3-12 mdr) så absolut ikke:o)))

    Men ellers sys jeg det er dejligt, de har hinanden, og altid nogen at lege med, så på den måde er det fjong - men vær sikker på tiden og overskuddet er der til det:o)


  • #4   18. jan 2006 Aj Rikke, men dine hunde er heller ikke så store, mine vælter jo bordene, ungerne, planterne m.m. når de fiser omkring inde:o)
    Min Moar har heller aldrig haft probs. med mange unge Mops sammen, men det er str. der gør det:o)


  • #5   18. jan 2006 Diesel er en stor labrador størrelse....den vi....JEG...har kig på er godt 1 år og ca 16 kg.....så den er ikke såå stor....

  • #8   18. jan 2006 jeg har altid fået at vide at man skal vente til hund nr 1 er som man vil have den - lydighedsmæssigt

    og at den helst skal være 2 år så der ikke bliver så meget problem med rangorden


  • #9   18. jan 2006 Jeg er glad for at have mine 2 hunde sammen, så glad at jeg bare sad og stirrede på min eks til han skrev under på at Nero var min, da vi gik fra hinanden. Men 2 hunde er ikke helt problem frit. Man kan ikke tage 2 unghunde med sig over alt som man feks kan med en, og mit storre problem lige nu er at jeg skal finde et billigt sted at bo i nærheden af århus i 2 år, hvor jeg så kan have 2 hunde med, for undværre dem vil jeg ikke.

    Men det problem har i jo ikke, og de vil ha meget glæde af hinanden og i har jo pladsen. Jeg ville prøve at overtale ham.


  • #10   18. jan 2006 Tina > de er jo ikke rt gamle, og du får noget mere arbejde med dem, jeg ville i hvertfald vente.
    Jeg har slet ikke fortrudt jeg hentede Buzz hos min veninde da hun alligevel ikke kunne have ham, men dermed også sagt, jeg gør det aldrig igen, sys der er for meget abrjde me det, og det har været hårdt for Coco at få lov til at være hvalp, og få den ro som hvalpe nu skal have.
    Ved godt ingen af dine er små hvalpe, men der vil alligevel bliver lidt kamp om pladsen på dit skød hvis du forstår:o)


  • #12   18. jan 2006 jeg hopper lige med her, da vi også overvejer at købe hund nr. 2. Hvor gammel er den ideelle alder for den første hund når nr. 2 kommer?

  • #13   18. jan 2006 Ditte > ikke yngrer end 1½ år sys jeg, og nok gerne 2 år.
    For så tager den gamle hund automatisk rangordnen, og der bliver (sikkert) ingen problemer.


  • #14   18. jan 2006 Jeniki: tak, Bastian er nu 1½ år, men vi vil vente til han er ihvert tilfælde 2 år før vi køber nr. 2, så har vi også god tid til at finde den helt rigtige hund

  • #15   18. jan 2006 Ditte > det er en god idé tror jeg:-)

  • #16   18. jan 2006 Jeniki: det tror jeg også, jeg synes ligesom Bastian skal være lidt mere moden, inden der kommer en ny hund

  • #17   18. jan 2006 nu har vi 3 hunde og den ælste er næsten 4 år og nr. 2 bliver 3 her i feb. og den sidste er ca. 6 mdr. og den med at de gamle hunde har højer rang passe nu ikke helt for den unge hund vi har er en alfa tæve og selv om hun ikke er så gammel så bestemmer hun aligevel... og selv om det er store hunde vi har er der ikke de store problemer i det ......

  • #18   18. jan 2006 Mette > det må også spille ind at dine voksne hunde er forniftige hunde der ved at hvalpe gerne vil være i centrum, den bette skal med garanti nok kende sin plads når den bliver ældre.
    Sys det er dejlig at så mange voksne hunde lade hvalpe tage den position de gerne vil mens de er små.
    Men tæve jeg havde før, hun lod også helt og holdent Coco bestemme.


  • #19   18. jan 2006 jeniki... nej tror nu ikke lige de bare lader hende bestemme for de har været oppe og tottes om det her hjemme og det var hende der vandt selv over vores han hund -gg- det er lidt sjovt for han er ellers ikke bange for nogen eller noget men når den lille spiser så bliver han væk og så er han vild bange for den ene af vores katte. men hun vil bare gerne bestemme over det hele..

  • #20   18. jan 2006 sylle du skal da have den fra grækenland..smil

  • #21   18. jan 2006 Tjaeh jeg skal over og hente hund nr. 2 her på lørdag smiley ..

    Kaiser er mere eller mindre lydighedstrænet til husbehov, har endnu ikke bidt noget i stykker og er utroligt nem at ha med at gøre..
    Vi har næsten altid besøg af venner med hunde og de har aldrig haft problemer til trods for de er næsten lige gamle..


  • #22   18. jan 2006 Gitte.....det er også den jeg kigger på......Telly...hehe....hun er for fiiin smiley

  • #23   18. jan 2006 ja..hende bliver du nød til ha..en lille sjov ayla..du må lige få ham overtalt..smil

  • #24   18. jan 2006 jeg har jo også to..det er meget nemmere..de keder sig aldrig ..

  • ulla h
    ulla h Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #25   18. jan 2006 hej ..

    jeg har to chi hua hua.
    den lille som hedder tilte, vil ikke spise sin mad af skålen mere ,og er begynd at spise støv.hvis der ikke bliver støvsuge hverdag ..Hun er 7 år nu .

    Håber nogen kan hjælpe , med et svar hun er lang håret tak ulla hafnov


Kommentér på:
Én eller flere hunde....?

Annonce