hårsæksmider hvilken behandling?? {{forumTopicSubject}}
efter jeg har læst en tråd om det, er jeg blevet i tvivl om de få små mørke pletter tulle har i huden måske kan være dette og har straks fået en tid mandag ved dyrlægen jeg tør ingen chancer ta, hun klør sig ikke eller har andre tegn på irretation eller lign men vil bare være sikker på min skønne hund har det godt eller kommer i behandling om nødvendigt..
der står skræmmende ting om flere dyrlæger ikk har forstand på behandlingen af hårsæksmiderne og det finder man jo ikk ud af om dyrlægen har før man er i gang derfor vil jeg gerne være på forkant og høre hvad i anbefaler af behandling og hvordan? efter jeres erfaringer mm.?
læste om advocate og ivomec behandling brugte Ivomoc oralt til mine marsvin da de havde sellnick(noget lig det samme de os kan dø af ved voldsomt udbrud) men giver man også hunde det oralt eller er det kun med sprøjte man kan??
Håber nogle vil svare bare så jeg liige ved om det er det rigtige dyrlægen vælger hvis det sku vise sig at være hårsæksmider..
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 33
Vi gik til dyrlæge i 4 mrd hvor vi fik alt muligt creme og shampoo og plettene blev bare større.
Den sidste gang vi var ved den dyrlæge, sagde han at han ville lægge Bono i narkose næste gang for at tage nogle skrab.
Vi fik i stedet en tid på Landbohøjskolen, hvor de tog en masse prøver bl.a. et skrab ( som han ikke lagde mærke til ) hvor de kunne se han havde hårsækmider.
Han kom i behandling med Avocate i ca. 2-3 mrd.
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 839
piller 1 gang om ugen i 8 uger og bad 2 gange om ugen med sæben, siden da har vi ikke oplevet noget vildt... hvis jeg ser pletten er på retur, giver jeg hende en pille og inden ugen er omme, ser det allerede meget bedre ud
så jeg vil vove pelsen og sige at her har vi fået bugt med hende hårsækkemider
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 3 Svar: 9
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 839
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
tak for svar, hvad var det der ikk måtte være i det kløestilende??
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 3 Svar: 9
aug 2008
at jeg spørger om råd herinde er fordi jeg som jeg skrev har læst om flere der har fået FORKERT behandling hos deres dyrlæger så det da okey at være forberedt med andres erfaringer sådan at jeg kan sige ned hvis dyrlægen anbefaler en af de ting der ikk er gode..
aug 2008
Jeg sydes at have læst en skrive et bestemt ord noget nyre noget der ikke måtte være i det kløestillende husker det bar ikke:(
men så sørger jeg for at hun ihvertfald ikke får det prednison tak for det:)
er meget spændt på hvad dyrlægen vudere, for en veninde med mops var her igår og hendes hun er os mærk/sor under hagen men det normalt for den har lige været til det store dyrlæge tjek og fejlede intet..
er glad for jeg skal afsted mandag så jeg er sikker for hat helt marit over det..
aug 2008
mange takker:)
hårsæksmider hvilken behandling??