4.997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bully Kutta Bully Kutta

Hmm sad lige og læste om de forskellige kamphunde, og stødte på Bully Kutta racen, sikke dog en skummel race... Hvorfor er den ikke ulovlig i Danmark?? den lyder jo mere sindsyg end både Pitt og Tosa.... Ikke fordi jeg egentlig forstår hvorfor tosa skulle være ulovlig, da jeg læste det er en kanon familie hund, og faktisk ret fredsommelig...
Hvorfor e Bully Kuttaen ikke ulovlig herhjemme?? Jeg ville ikke løbe ind i sådan race smiley

Nogengange kan jeg ikke lade være at tænke, at pitt og tosa er ulovlig herhjemme grundet den er det mange andre steder, og staten slet ikke hat sat sig ind i hvad de forskellige racer står for...
http://www.freewebs.com/beasts-from-the-east/purebullykutta.htm
(link fjernet)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bully Kutta
  • #1   7. feb 2009 Den er sikkert ikke forbudt fordi den ikke findes heroppe... Kaukasisk ovtcharka er også en hund der heller ikke er forbudt, selvom den nok burde være det

• #2   7. feb 2009 Nej den findes måske ikke endnu heroppe, men har faktisk heller aldrig hørt nogen snakke om Tosa. Det er kun Pitt der bliver diskutteret om. Men derfor skal de da stadig gøres ulovlige. Tænk på de syge mennesker i denne verden, hvorfor skulle man ikke pludselig få øjnene op for denne kamp race. Det er jo "mode" og "sejt" at have en hund der kan tæske alle andre hunde, og som andre mennesker er bange for, i diverse miljøer.... Synes bare at når man ulovlig gøre noget, skal det gøres ordentligt, og ikke bare gribe ud i luften, og tage de hunderacer som andre stater har ulovligjort. Hvis vi skal blive et tryggere land, hjælper det hvis staten satte sig ind hvilke racer der er for farlige til at have her i Danmark....og ulovligjorde dem alle

• #3   7. feb 2009 kaukatsisk er det ikke en hyrde-gård hund?? Er den ikke lavet til at vogte??
    Hvormod BK er lavet til disideret kampe og kun kampe??

• #5   7. feb 2009 A;h:

Nej tror at hvis ikke Pitt og Tosa var lovlige havde vi et meget stort problem herhjemme.... Det tilbageholder altså nogle folk fra besværet at importerer en ulovlig race

• #6   7. feb 2009 Åh, synes det er sådan en smuk hund! Men ja, den lyder til at være ret skummel (skrev engang en tråd om selvsamme race herinde)...

Ved ikke helt hvad holdning jeg har til at gøre hunde ulovlige i DK, så det lader jeg ligge for mit vedkommende....

• #8   7. feb 2009 ina t > en kaukasisk ovtcharka er en vogter jo, men den er ekstrem i sit vogtergen og vil vogte det den mener er sit til døden... den er ekstremt reserveret overfor fremmede - både hunde og mennesker.... og en meget selvstændig hund...

om racen: http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/KaukaOvt.PDF

amerikansk dokumenter om racen: http://www.youtube.com/watch?v=hwYxRGV-kBc

Så selvom den er ikke en lavet til kamp, men til vogtning og forsvar, så ville jeg næsten hellere rende på en pit end denne basse...

• #9   7. feb 2009 Ja Pitt er der sikkert mange af, men hvis den var lovlig tror jeg der ville være mange flere... Hvad med Tosa?? er sikker på hvis denne race var lovlig, ville den også være florerende i Danmark. ved at ulovliggøre racer, gør også at det "kun" er et hvis miljø, der søger disse hunde, andre nmennesker der ønsker Pitt vælger den nemme løsning og tager en amstaff, da den ligner og på den måde ikke for ødelagt noget for en selv ved at importerer en Pitt....

Synes det er fint vi ulovliggøre, og gerne de racer der burde ulovliggøres, fx Bk, da der ingen grund er, til den skulle komme til Danmark. Og måden man sikre det bedst er at gøre den ulovlig.

• #10   7. feb 2009 Der er skam tosa´er her i landet, ved også at folk faktisk får den registeret ved dansk hunderegister som broholmer, også ved dyrlæger er de registret som brohomere..

Christine

• #11   7. feb 2009 Christine: Det vidste jeg virkelig ikke, har aldrig hørt om det. Der er så få Broholmere i Danmark, og troede faktisk at de var registrerede i DKK men har ikke undersøgt det, så kan ikke sige dig imod smiley

Har du et eksempel??

• #12   7. feb 2009 ikke her på Hg, og der er faktisk en del broholmer, uden stambog eller blandiger.. desværre da jeg syntes man skal kæmpe for den gamle danske hunde race

• #13   28. jan 2010 ina T Sikke dog et latterligt indlæg at komme med! Hader folk som dig, der tror på alt hva man læser på nettet, måske er den ikke ulovlig fordi der ikke har været problemer med dem i danmark! måske fordi folk der vælger sådan en hund er folk der virkelig går op i deres hund. hunde blir som deres ejer! og bully kutta er en dejlig hund...

• #14   18. apr 2012 simon S

jeg kunne ikke være mere enig

Kommentér på:
Bully Kutta

Annonce