{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Jagthund og smådyr {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set en der har lagt en meget sødt billede af sin hund og kanin ud på et kaninforum.
Hun synes selv det er meget imponerende at hendes jagthund (cocker) kan sammen med kaninen. Og der er en del der kommenterer, at det netop er flot fordi hun har en jagthund.
Her står jeg så lidt af, for det har da ik noget sammenhæng om hunden er en jagthund eller ej??.....En jagthund må vel netop ik jagte byttet uden den får ordrer på, at gøre det...
Min egen hund (cocker) er opvokset med marsvin og kaniner, og der har aldrig været nogle problemer.
Kan langt de fleste hunderacer ik vænne sig til div smådyr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagthund og smådyr
  • #1   8. feb 2009 Jo, det kan de. Og såå kommer det helt an på, om det er et dyr de bor sammen med, eller om det er et dyr de " møder " og begynder at jage.
    Havde før i tiden altid hund og kat sammen. Hundene jagtede aldrig de katte de boede sammen med, men alle andre katte blev jagtet langt pokker i vold.

• #2   8. feb 2009 Lea- ja der siger du selvfølgelig noget. Min hund er blevet introduceret til rigtig mange forskellige marsvin, og kan da godt mærke at han er mere nysgerrig overfor de nye.

Men gad vide hvorfor det er, at mange mener at en jagthund er avlet til at jage alt der bevæger sig......Det er klart at de har instinkter, men det er da ik meningen at de skal udleve dem uden en kommando fra føreren.

• #3   8. feb 2009 Jessica- Nej der er jo ingen grund til at tage nogle chancer. Jeg holder også altid øje med dyrene når de er sammen.
    Synes bare det er underligt at folk altid kommer med sådanne kommentarer omkring jagthunde. Jeg kunne bedre forstå hvis det var en race der er avlet til at nedlægge byttet.

• #4   8. feb 2009 Det kommer helt an på instiktet og prægningen.

I mit A-kuld beholdt jeg en meget instinktfast tæve, Thea (gård/vagt/rottehundsrace) og solgte selvfølgelig resten.

Thea tager rotter, fasan, måger, krager og hvad hun ellers får mellem poterne i vores afhegnede hundegård på 4 tdr land. Hun træner kaninslæb og scweiss + går praktisk jagt en sjælden gang i mellem (her er hun under kommando og tager ikke selv dyr). Thea er fra helt lille præget på jagt, rotte/museforsvar og vildtspor

Hendes Helbror, Athos, som er knap så instinktfast bor sammen med et stk løsgående marsvin - han har aldrig så meget som kigget forkert på det og de sover endda sammen - men han er også præget stik modsat af Thea smiley

Så prægningen spiller en stor rolle sammen med instiktet smiley

• #5   8. feb 2009 Sussan- Ja det er klart at der også skal tages hensyn til hvilken slags jagt hunden er avlet til.

• #6   8. feb 2009 kan give et godt eks... vi har to rotter som bor i et stort tarrie (oprindeligt til slanger) så hele fronten er af glas... buffy ligger tit og kigger på rotterne men så er det også det.. vi fik en ny rot her den anden dag, hun var næsten ved at trykke glasset ind, for hvad var nu det, den skulle bestemt ikke være derinde.. hun har nu indset at det er helt rigtig at den lille nye skal være her hehe..

• #7   8. feb 2009 Betina- Hehe sødt:) Min hund fatter ik hvorfor nye marsvin løber væk når han kommer, mens de gamle render rundt mellem benene på ham.
    Egentlig er det lidt imponerende at de kan lugte at der er kommet et nyt dyr til.

• #8   8. feb 2009 hun lugted det ikk hun så det.. det så, så morsomt ud.. hun træsked forbi som hun plejed, men i det hun går forbi spotter hun den derinde, du kan dælme tro hun ku masse snuden op mod glasset mens hun grynted og prusted...

vi har haft rigtig mange rotter, da vi har avlet, så buffy har været vant til mange rotter.... før hen stak hun snuden helt op i træmmerne så rotterne trak hendes læbe med ind i buret, hun sagde intet, (vi prøved selvf at stoppe det hver gang.. men hun er hurtig hehe...

• #9   8. feb 2009 Betina- Ja det gør det da kun endnu mere imponerende:)

• #10   8. feb 2009 hun er armrikansk bulldog, de er lidt spicielle hehe

• #11   9. feb 2009 Jeg har også haft en jagthund som havde det rigtig hyggeligt med mine kaniner.
    Jeg ville nok være lidt mere nervøs ved en terrier. Mange af de små er lynhurtige og avlet til at gå efter rotter. De er sikkert ikke så søde ved kaniner.
    Men jeg ander det virkelig ikke smiley

Kommentér på:
Jagthund og smådyr

Annonce