beagle/ han el tæve / kennel beagle/ han el tæve / kennel
Da vi kigger på beagle, ville det være dejligt hvis nogen kunne anbefale nogle gode kenneler på sjælland.
Vi skal bruge den som familiehund. Så vi går ikke så meget op i om den kan udstilles, men mere at den er sund og rask, godt temperement og er blevet præget fra starten.
Dernæst hvis nogen kunne komme med fordele/ ulemper ang han el tæve?
jeg vil jo mene at hannen vil være svære i denne race end hunnen, da de er så instinkt præget og selvstændige..
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
Ulradi----> http://www.ulradi-beagles.dk/
Gammel hjemmeside, men med billeder-----> (link fjernet)
okt 2005
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.332
Er det Kennel Hamann du tænker på?
feb 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
dvs at i ikke mener en hanhund er mere egenrådig? og sværre at opdrage
Er der nogen som kender kennel Beaglador??
okt 2005
okt 2005
okt 2005
Man skal ikke være "hård" ved en beagle (det kan de slet ikke tåle), men man skal være konsekvent, og det gælder både tæver og han hunde... Men man får altså også verdens bedste hund så..
Og medmindre at vores Sofus er et enestående tilfælde, så gælder den der med at de bliver "voksne" som ca 2 årig altså ikke.. Han er godt 3½ og er først inden for de sidste par måender blevet mere voksen..og møder han han hvalp er han hvalp igen..hi hi... men skøn det er han... også lige en advarsel (uanset hvad folk siger deres beagler kan og ikke kan) så køb ikke en beagle hvis du regner med den skal kunne gå uden snor.... nogle kan måske, men nogle kan altså bare ikke..uanset mængde af træning i den retning...
feb 2009
Min umiddelbare tanke er at fra kenneler er de mere avlet end hvis man er heldig og finde en familie som har fået hvalp på deres tæve??
Her er jeg godt klar over at der er ugler i mosen hos nogen mennesker, men det er der vel også i kenneler??
Ja , jeg spørger bare, da jeg aldrig før har købt hos kennel, men privat.
Nogle siger at dyrene kan være renavlet og have tendens til sygdomme og mere hidsige? er det en skrøne??
okt 2005
feb 2009
Der er vel 2 slags kenneler.
Dem som opdrætter/ sælger og har et par kuld om året, stueopdæt( mere for deres egen fornøjelse, end for pengene)
Og dem som avler mange kuld om året, og lever af det. Og ikke har dem inde i stuen
Man kan jo ikke skære alle over en kam , men håber i ved hvad jeg mener??
hvor har du købt lækkerbidsken henne??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Uanset hvad så vil jeg mene at det bedste vil være at finde en god DKK-opdrætter og dem må der bestemt være nogle stykker af.
beagle/ han el tæve / kennel