359 visninger
|
Oprettet:
Hjæælp... {{forumTopicSubject}}
Hejsa!!
Min hund gnasker alt i stykker. Hun pisser på gulvet selvom hun lige har været ude.
Giver hende skideballe hver evig eneste gang og det hjælper ikk.
Er der nogle der kan hjælpe mig. Ved snart ikke hvad jeg skal gøre.
Vi har snakke om desværre at få aflivet hende (Bella).
Så nu sidder jeg her og er lidt ked af det.. Snøft..
Hjælp..
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
nov 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 266
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Prøv at fortælle lidt mere om situationerne...hvornår bider hun ting i stykker? Er det når hun er alene? Eller? Tisser hun indenfor hver dag? Og bare sådan spontant eller sker der noget inden hun gør det? Med det mener jeg, om der sker uro omkring hende osv.
dec 2004
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 79 Svar: 1.366
Et aktiveringsprogram, hvor hunden arbejder for sin daglige ration foder, kan tilgodese nogle af disse behov og give hunden en god mulighed for at være et velstimuleret og velfungerende medlem af familien. Rigtig mange hunde bliver ikke mental stimuleret nok, og sover alt for mange timer hver dag, desværre ofte med det resultat at de bliver understimulerede, frustrerede, destruktive og hyperaktive.
Aktiveringsøvelser:
Søgning:
Lad hunden søge en del af sin mad - enten ude i haven eller inde i huset. Hunden skal selv løse opgaven og altså ikke have nogen hjælp af ejeren. Søgning kan også laves med en genstand (f.eks. legetøj), hvis hunden har en ting den er specielt glad for. Dette kan gøres både ude og inde og er i øvrigt en sjov øvelse, når vejret ikke er til udendørs aktiviteter. Søgning giver hunden mulighed for at bruge sin gode lugtesans, hvilket er et af de behov, den har brug for at få dækket.
Problemløsning:
Lad hunden løse opgaver, der går ud på at få maden ud af f.eks. en aktiveringsbold eller terning, en tom sodavandsflaske uden låg eller med hul i, en tennisbold med hul i -Igen skal hunden selv løse opgaven - uden på noget tidspunkt at blive destruktiv. - (og lad være med at lege voldsomme lege, som dækket i haven sikkert er) Dette er hjernegymnastik for hunden og styrker tillige dens evne til at arbejde selvstændigt.
Kontaktøvelser:
Træn forskellige øvelser med hunden enten hjemme eller på gåturen og brug gerne noget af hundens mad som godbidder. Disse øvelser styrker samarbejdet og lederskabsforholdet mellem ejer og hund.
Kontaktøvelser kan være stort set alt man kan finde på at lære hunden som f.eks.: Navn; Kom; Plads; Zig-Zag; Sit, Pote; Rulle; Bakke og meget mere.
Se eksempler på flere øvelser her: www.grosserguiden.dk/Traening_og_leg/klikkertraening/Leg_med_hunden/leg_med_hunden.html
okt 2004
nov 2005
okt 2004
jan 2006
Om ikke andet, hvis det ikke hjælper så kontakt en adfærdsterapeut!!!!
nov 2005
Alt er stiller og roligt,,,
Hun kan finde på at gå hen og sætte sig at pisse lige efter hun har været uden dørs..
dec 2004
Alt hvad der kommer ind skal ud..........og derfor er det meget vigtigt at huske nogle simple regler...hvis man vil have sin hvalp renlig på rekordtid....
Hvalpe skal besørge eller tisse med det samme, de vågner, kort efter de har spist og drukket, efter at de har leget / eller bare løbet rundt, når der kommer gæster i huset, hvergang de bliver opstemt og ellers ca. 1 gang i timen......
Man skal ikke vente på at hvalpen selv signalerer at den skal ud og tisse.....Den vil som regel blot søge lidt væk, fra vores normale opholdsrum....Da hvalpen tager det for at være uden for hulen...
Det er derfor vores ansvar, at sørge for at tage hvalpen udenfor, på de førnævnte tidspunkter. Tag hvalpen ud og bliv selv udenfor hos hvalpen, til den har besørget. Ros hvalpen når det sker. På denne måde får hvalpen ikke succes med at besørge inde, men kun succes med at besørge ude... og den vil derfor selv begynde at gå mod døren og pibe når den er trængende....
Hvis uheldet skulle være ude, så sørg for at rengøre området godt. Undlad at bruge rengøringsmidler med salmiak , da disse produkter, i hundes næse, lugter af urin....Gå tilbage til planen, hvor du sørger for at få hvalpen ud, når du forventer at den skal ....For jo mere succes den får ude, jo bedre og jo hurtigere bliver den renlig...
Skulle hvalpen have besørget indenfor om morgenen, når du står op, så giv maden lidt tidlere, end du plejer om aftenen... Sæt vækkeuret lidt tidligere, end du plejer at gøre, på den måde kan du vække hvalpen og sørge for at den kommer ud i tide...Og så kan i begge gå ind og sove videre igen..
Du må aldrig straffe din hvalp for at besørge inde....Det er dit ansvar, at sørge for at den kommer ud,og har den ikke lært det endnu..nytter afstraffelse ikke...da den ved ikke hvad den har gjort galt....Ignorer det...og ros når den besørger de rette steder.
evt. få hende tjekket ved dyrlægen, hun kan have blærebetændelse
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
nov 2005
jan 2006
nov 2005
Men hun går ned i den anden ende af huset og pisser i stedet for faktisk at sætte sig foran døren som hun gjorde en kort periode..
jan 2006
Men med tisseriet...ja, som det også tidligere er nævnt, der kan altså være noget galt, hun kan have blærebetændelse.
Alt det her, er det noget hun lige er begyndt på, eller har hun altid gjort det?
nov 2005
nov 2005
nov 2005
okt 2004
Ville ønske at folk satte sig bedre ind i den race de vælger ... Ikke noget personligt men bare min mening
jan 2006
Jeg troede "kun" det var ting og ikke dørkarme osv hun bed i stykker...for Felix havde også tendens til at gnave lidt i mine ting, men det var når han var alene, og jeg valgte så at lægge alt væk så han ikke kunne få fat i noget. Efter jeg er flyttet til noget meget større har der intet været.
nov 2005
Selv min computer ledning blev gnasket i stykker for 14 dage siden. Heldigvis var computer slukket.
nov 2005
Hun er ude og gå mange gange dagligt. Plus en masse leg på grønne områder..
nov 2005
*familien frandsen* : Jeg giver ikke op... ;o)
Inge fra Lolland: Jeg kender godt til racen,,,
Takker allesammen...
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 64
Ang. at hun tisser indenfor.
Du skal prøve ikke at skælde hende ud for så begynder hun at gemme sig og så finder du tisset ved en tilfældighed.
Når du ser at hun tisser på gulvet så gå en til hende og før halen nedad så holder hun automatisk op og til sidst forstår hun at det er udenfor. Du kan også tage en avis med hendes tis på og ligge den udenfor så hun ved at der må man tisse.
Når hun har tisset indenfor så sørg for at bruge noget rengørinsmiddel der kan fjerne lugten, så hun ikke kan lugte sit tis indenfor.
Håber det kan hjælpe. Det virkede på Malick.
Hilsen Sally
P.S håber virklig ikke at i afliver hende fordi at hun bider ting i stykker og tisser på gulvet
dec 2004
nov 2005
Men tager imod folk råd, og prøver dem..
Mange takker
okt 2004
Men håber da du får rettet op på hende hun fortjener det helt sikkert ..
Ang... spise dør karme og lign prøv at smøre noget på der smager grimt det har hjulpet mig i tidernes morgen ...
dec 2004
nov 2005
Marlene,,,, du er en god hjælp at ha!!
Takker for dine råd,, dem er jeg sku glade for...
dec 2004
"...He is your friend, your partner, your defender, your dog. You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion..." --
Unknown
nov 2005
Inge:
Vi blev taet ved røven ang. den Piit.
Den blev solgt til os som amerikansk bulldog, men da den blev lidt ældre fandt vi ud af det..
Havde jeg vist fra start at det var en pitt, have jeg også pænt takket nej..
Amstaffen og bulldogen har altid været i min familie. Jeg har mere erfaring med amstaff, en jeg har med en labrador.. Altså forstå mig ret..
Jeg takker dig for dine råd..
okt 2004
Forsat god aften ...
nov 2005
Vi skal nok få rettet hende op uanset hvad!!
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 69 Svar: 362
Det kan mine hunde bruge super lang tid på, og jeg syntes det er bedre end de der foder bolde man kan købe, da de tit får rullet dem steder hen, hvor de så ikke kan få dem ud fra igen.
Hjæælp...