778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Vagthunde eller bare glade grise... Vagthunde eller bare glade grise...

Hej -

udfra andet emne springer dette...

Vi har de her 3 dejlige hunde- men har ofte snakket om hvorvidt de egentlig ville forsvare ejendommen hvis det kom der til en dag -
Det er jo svært at vide - de er sådan nogle glade, logrende tosser, som bare løber rundt og hygger sig -
Og tanken kan engang imellem strejfe en - gad vide om de ville hilse alle velkomne - hvis vi fik "besøg" når de var alene hjemme... ( læs : Indbrud fx )

Vi har overvejet at efterlade huset med vindue på klem - og få nogen / en hundene IKKE kender til at prøve at springe ind til dem - For at se hvordan de reagerer -
Men øhhh - mærkelig nok har ingen syntes om ideen om at være "prøveklud" - Griner -

Nogen af jer der nogensinde har oplevet at jeres glade gris alligevel viste sig at være vagtsom når det kom til stykket -

Har da set dem vagtsomme - har også flere gange oplevet at Anna har reageret MEGET kraftigt og truende på fremmede på grunden... ( fx engang vi havde en uniformerede betjent nede i et spørgsmål om tyveri fra vores lade ) Men altid har jeg har været i nærheden - Og Thor og Idun reagerer også - men så snart folk kommer tæt på og siger "nååå - kom og sig hej" - eller "nåååå sikke en fin hund" så er de på med logrende haler etc...
De ragerer altså kraftigt ved lyde, og når folk kommer til døren eller kørende ind på gårdspldsen... Men derefter bliver de blot glade for besøg... ( måske fordi de lurer at vi taler med dem som om alt er ok, da det jo som oftest eller fakktisk altid er i ærinde til os, som vi kendte til

Nå - men blot andres oplevelser hvis i har oplevet noget i den stil... smiler...

( Håber i forstår hvad jeg mener )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagthunde eller bare glade grise...
  • #1   21. jan 2006 Som udgangs punkt er de bare glade grise det andet er normalt indlært ...

Kan da gpdtt ske at passer på jer hvis i er der og kan mæke jeres utryghed men ved indbrud er jeg ikke sikker ...

Knus

• #2   21. jan 2006 Jeg har ikke ligefrem prøvet, at nogen har brudt ind her, men jeg har en anden historie om emma.

Vores hus ligger lidt højt og lige nedenfor er der et fælleshus som hører til en andelsboligforening.
    Der er meget tit fest og sommetider kammer det totalt over, så det er umuligt at sove.
    Nå men i sommer var der igen rigtig godt gang i den igen. Vi er efterhånden blevet rimelig imune overfor larmen, men denne aften var der pludselig en frygtelig larm af mennesker som råbte og skreg efter hinanden.
    Vi kiggede ud af vinduet og kunne se 2 mænd, hvor den ene råbte og skubbede rundt med den anden, som bare prøvede at tale ham til ro.
    Det stod på temelig længe...ca ½ time og kl var altså 2 om natten. Til sidst blev det for meget for min mand, da vi jo alle gerne ville sove (vi bor her altså, de er bare til fest) og han gik ud i haven og råbte til ham den aggressive " Nu stopper du fanme...der bor altså folk her også"
    Emma var selvfølgelig fulgt med ud. manden løb lige op af skrænten til vores have og stod med ansigtet 10 cm fra min mand og råbte lige ind i hovedt at det skulle han sq ikke blande sig i og han kunne da få nogen på lampen. Min man var ligeglad og sagde...jamen så slå. Emma var fuldstændig rasende men holdt sig tilbage. Manden gjorde tegn til at ville træde over hækken og der skal jeg lige love for at hun blev gal. Hun stillede sig op af hækken med forpoterne og så fik han ellers set de aller inderste tænder imens hun knurrede og fnyste så højt at jeg vil tro alle festdeltagerne kunne høre det.
    Hun kunne godt mærke hans truende adfærd overfor hendes far og da han ligefrem ville ind i haven satte hun grænsen. Jeg skal da lige love for at han kom ned af skrænten igen.

• #3   21. jan 2006 Susie der har hun sku forsvarre et flok medlem det er ikke det samme som et hus hvor der ikke er nogen hjemme ... Mine ville reagere på samme måde hvis truslen stod foran os ...

• #4   21. jan 2006 Inge.

Ja det var også det jeg skrev.....har ikke prøvet at ha indbrud :0)
    Men mon ikke de vil forsvare huset ligesom de forsvare deres ejere ?........jeg tror ikke de ville give sig til at lege med indbrudstyven.....han er jo også en trusel og hunden er alene.
    I mit eksempel holdt hun sig i skindet indtil han ville træde ind på hendes enemærker.

• #5   21. jan 2006 Hej Susie -

Dejligt med en hund i sådan en situation - men som Inge siger er det ikke helt det samme -
    For vores er jo netop også meget vågne når vi er der - men jeg er meget i tvivl om hvordan de ville reagerer på en fx indbrudstyv...
    Smiler... !!

Julie -

• #6   21. jan 2006 Susie igen- smiler...

Jo - skal vi bytte - du prøver hos mig - så prøver jeg hos dig - ??? Griner -

Julie...

• #7   21. jan 2006 Vi lige sige, brug af hund i forsvar... det må man ikke... det kan komme til at koste dyrt.

• #8   21. jan 2006 Min hund er den mest fredelige og søde vaps... men hvis vi er ude og gå og der kommer mystiske folk imod os gør han af dem... han angriber ikke, det er lidt som om han siger : jeg vil ikke bide dig, men jeg gør det hvis du rører min mor smiley

• #9   21. jan 2006 Alt efter hvilken hunderace man har er det meget forskelligt er min oplevelse. Nogle hunderacer er "bare" glade grise, mens andre er er "lavet" til at vogte og passe på. Mange af GÅRDHUNDETYPERNE har det i sig og behøver ikke nødvendigvis lære at være vagtsomme..
    Jeg har selv Boerboel som er en af disse racer som ikke behøver lære det, de har det i sig.....Nogle mere end andre, men de er alle lavet til at vogte i tidernes morgen, en egenskab som man skal vide ligger latent i netop i denne race....og nogle få andre.
    Min lille pige er som regl bare en glad tøs som kan lide alle og enhver UDENFOR matriklen. Herhjemme er der ikke det vilde "passe på" gen i hende, hvis hun kender de folk som er i huset. Men er hun alene er der ikke nogle som kommer ind her....De kommer i alle tilfælde ikke UD igen.
    Jeg har ikke trænet eller lært hende noget som helst om at vogte, da jeg var bange for at få en ureagerlig hund i sidste ende, så det som hun kan i den retning har hun lært af sig selv så at sige. Eller på en anden måde, det ligger i hende.
    Er der fremmede udenfor døren kæfter hun pr automatik op og fortæller mig, at der er fremmede i nærheden og ringer det på står hun helt af, indtil jeg beder hende holde mund. Så jeg må gå ud fra, at når hun er alene hjemme så fortsætter hun bare indtil vedkommende er gået igen.

Michael

• #10   21. jan 2006 Babett.

Hun blev heller ikke brugt som forsvar, men hvad faen mon manden havde regnet med når der står en gal hund og han så vil træde ind til den.....den ville sikkert ikke løbe væk og blive bange for ham eller give sig til at lege med bolden :0)

Jeg ved godt at hunde intet må gøre, hvis der bliver indbrud. Hvis de bider tyven kan han kræve erstatning og man vil selv få en bøde......hvor latterligt det end er.

• #11   21. jan 2006 Susie C - så der er ingen pointe med "indgang på eget ansvar" skilte?! hvis man alligevel skal betale erstatning..
    Kan da ik være rigtigt! Jeg ville nægte at betale!!!

• #12   21. jan 2006 min-moster-arbejder-på-en-gård-hvor-de-har-en-rottweiler-til-at-gå-frit-omkring.
    en-dag-hvor-der-ikke-lige-var-nogle-mennesker-på-gården-kom-der-en-vvs-mand-der-skulle-skift-noget-i-køkkenet.det-gik-også-fint-men-da-han-var-færdig-og-skulle-til-at-gå-ud.af-gårdspladsen-stod-rotten-der-pludslig-og-den-ville-ikke-låge-ham-ud.så-han-måtte-vente-til-ejerne-kom-hjem-igen...

• #13   21. jan 2006 mellemrumstast-i-smader

• #14   21. jan 2006 Jeg ved med 100 % at min farlige "kamphund" ville tage imod en indbrudstyv, da jeg har prøvet det. Kom hjem, og hele huset var væltet omkring, skuffer var hevet ud på gulvet mv. Og midt i alt dette - sad Taz med alt sit legetøj, som han havde hentet ude fra haven - for nu var der jo besøg, så der skulle leges *ss

• #15   22. jan 2006 carl erik M
    Men du har stadigvæk et ansvar - du kommer til at betale for den skalde som hunden forvolder - evt. civil søgsmål.
    og tyven kan forlange hunde aflivet..

alt det med skilte - pas på - osv. den holder ikke i byretten, - de eneste skilte der er gælden er fra autoriceret vagter. men han må heller ikke slippe hunde - han må bruge hunde til selforsvar - og kun i line.

De eneste der må slippe hund mod person er politiet, og dem finder der ca. 450 af i dk.

Du har selv ansvaret for hvad hunden gør.

• #16   22. jan 2006
    Schæfertæven Babett : Det er helt korrekt. Men hvis der sker skade ved et indbrud, så tvivler jeg på at vedkommende melder hændelsen, med mindre han er fuldstændig lemlæstet. For så afslører han/hun jo sig selv som indbrudstyv. Men du har ret, rent juridisk så har man som hundeejer ikke en chance.

Michael

• #17   22. jan 2006 jeg har en stor doven lalleglad bassethund, som der næsten ikke engang gider løfte hovedet når der kommer nogen hjemme hos os... vi mente heller ikke at den var nogen specielt god vagthund, men en dag da vi var omme i vores have og hunden lå inde og sov, var der kommet af naboerne og havde ringet på. da vi ikke reagerede gik han ind, da han kunne se vores bil var der og vi var hjemme... vi måtte komme og redde den stakkels mand, der stod trængt helt op i et hjørne med en meget vred hund , på 40 cm i højden, foran sig... det var en kønt syn, som man nu ikke kan lade være med at trække på smilebåndet af bagefter, men vi fik da bevist at hvis der kommer nogen når vi ikke er der, så kommer de nok ikke ind, og hvis de gør, så kommer de i hvert fald ikke ud! så jeg vil næsten tro at lige meget hvor "glad en gris" hunden er så skal den nok beskytte hjemmet hvis der bliver brug for det...

• #18   22. jan 2006 carl erik> Den er meget nem, ring til politiet og spørg smiley
    Jeg havde en kammerat engang som har to dobermen. Engang han kom hjem efter en tur i Bilka havde han "besøg"....Hundende havde ikke gjort vedkommende noget, men da politiet kom for at hente vedkommende, som i øvrigt sad i fjerneste hjørne af køkkenbordet, sagde politiet, at han var heldig at hans hunde ikke havde gjort indbrudstyven noget, for havde de dét, havde han været i sin gode ret til at melde det og derved få erstatning.....Desværre!
    Sg da en underlig holdning synes jeg, men sådan er der så meget.

Michael

Kommentér på:
Vagthunde eller bare glade grise...

Annonce