{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

taske til mellemstor hund... {{forumTopicSubject}}

hjælp, jeg søger med lys og lygte efter en taske som mine hunde kan være i, når jeg er med bus el tog...
har haft en lignende sportstaske, som jeg desværre mistede sidste forår, som min hund på 20 kg fint ku sidde i, har ingen problemer med at ta hende med rundt i transport i taske, mangler bare tasken, og den anden jeg har er 16 kg og har det osse fint med at være i taske i offentlig transport...
håber at der er nogen som kan hjælpe...


Kommentarer på:  taske til mellemstor hund...
  • #1   11. feb 2009 Jeg har osse kigget efter tasker men jeg mener kun er der tasker til hund på max 10kg. så tror kun der er sportbutikker tilbage og kigge i desværre.

  • #2   12. feb 2009 Hold da op. Det må da være vanvittig tungt at bære rundt på en taske med en hund på 20 kg og en med en hund på 16 kg.

    Jeg vile nok lige kigge en ekstra gang hvis jeg så dig i bessen med dine hunde smiley

    Men ja, det er besværligt når man har en større hund. Jeg har ikke bil og bliver derfor nød til at tage off. transport. Det er desværre ikke så mange busser der gider at have en hund med der ikke sidder i en taske.
    Det betyder at jeg tit tager store omveje for at komme fra A til B fordi jeg bliver nød til at tafe toget.


  • #3   12. feb 2009 bessen = bussen

    tafe = tage


  • #4   12. feb 2009 køb en hunde klapvogn den kan tage max 20 kg men måske fåes de større... ved det ikke men jeg har købt klapvogn til mine 4 små hunde det er det bedste køb jeg nogensinde har gjort nu kan de sidde dejligt trygt og varmt når vi skal i bus og tog, istedet for at sidde i en taske.

  • #5   12. feb 2009 har jers hunde ikke ben


  • #6   12. feb 2009 Flemming

    Jo min har ben, og han er meget glad for at bruge dem smiley Jeg får ham heller aldrig ned i en taske, hvilket jeg iøvrigt slet ikke ønsker....

    Men jeg er ikke sen til at klage over at det er belastende at komme steder hen med sin hund, når ikke man har en bil.
    Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan få lov at tage dem med i bussen?


  • #7   12. feb 2009 må man ikke det da det har jeg nu altid troet at man måtte ha hund med i busen

  • #8   12. feb 2009 Flemming N

    Man må altid have hund med når den sidder i en taske (derfor denne diskution). Men ellers er det ham eller hende der køre bussen som bestemmer om du må have den med, og jeg kan hilse og sige at de ofte siger nej....
    Jeg synes det er lidt belastende, eftersom min hund ikke kan, eller skal være i en taske.


  • #9   12. feb 2009 Jeg har lige købt en DOGGY RIDE til min cykel jeg bor i aalborg centrum folk kigger maxxxx efter en når man kommer med en hund i vogen hehe.....

  • #10   12. feb 2009 Så han man jo fri for busser og tasker ;=)

  • #11   12. feb 2009 Min hund er fint i stand til at løbe ved siden af cyklen. Men nogengange skal man lidt længere end hvad jeg lige kan klare på en cykel smiley

  • #12   12. feb 2009 afhængigt af hvor man bor henne i landet, kan det være nemmere at komme med bussen. Nu er det et par år siden jeg sidst havde en hund der var for stor til at proppe i en taske med bussen (50kg), men da jeg boede i København og skulle rundt i Albertslund så var det ikke noget problem.
    Dengang var reglerne sådan, at alle linjer fra natbus og opefter.,.. dvs. 80+ måtte hunden komme med på børnebillet. Og så var der lige nogen linjer i 30erne der fortrinsvis kørte amager. Men da der er s-busser inde i københavnstrup, så går det rimeligt at komme rundt, og lisså snart man har passeret valby, så har alle busser høje numre.
    Ayla havde endda sit eget månedskort med billede i - for kørte hun lidt over 3 gange om ugen, så var det billigere end at købe billet/klippekort.


  • #13   12. feb 2009 Mit bid er værre end ... *G*

    Hold da op. Jeg bor i Hvidovre, og jeg har slet ikke den opfattelse. Hvis man ringer ind og spørger movia så siger de at det må chafføren (staves?) afgøre.
    Men det er rigtigt at der er noget med at S-busser skal tillade hunde.


  • #14   12. feb 2009 sakset fra movia

    Hunde og mindre dyr

    Mindre dyr, der opbevares i en taske, kurv eller lignende under hele turen, medtages gratis.

    Større hunde tages med mod betaling af barnetakst.
    Hver passager må kun tage èn hund med, og denne skal være i snor og under passagerens kontrol. Et barn og en hund kan således rejse sammen mod betaling af voksentakst. Førerhunde med Røde Kors-emblem befordres gratis. Til en hund kan udstedes Periodekort, se under Periodekort. Chaufføren (togpersonalet) kan afvise dyr, hvis det skønnes, at disse vil være til gene for de øvrige passagerer.



  • #15   12. feb 2009 endnu et saks - reglerne er så ikke ændret meget siden jeg kørte med ayla

    Må jeg tage min hund med i bussen?

    I Vestsjælland og Sydsjælland må du have hund med i alle busserne. I hovedstadsområdet må du tage en hund med i en lille taske i alle busser. Større hunde kan komme med på linjer med linjenumre fra 80N og derover. De skal være i snor og betale børnepris. Chaufføren vurderer om der er plads til en hund. Man må kun medbringe én hund pr. passager.



  • #16   12. feb 2009 Jeg er så ALDRIG blevet afvist med mit store lokum af en hund - ikke engang når der var rigtigt mange med bussen.

    Jeg kan forestille mig at der bliver afvist, hvis chaufføren skønner at kræet er til fare for passagerne... men ellers har jeg set den ene uvorne hund efter den anden være med, som hverken ku sidde stille under rejsen eller nogetsomhelst.

    Så det er bare frem med klippekortet - og kører du mere end 3 gange om ugen, så er jeg osse sikker på at man stadig kan få månedskort til vuffen - og så kører den endda i alle zoner på sit kort smiley


  • #17   12. feb 2009 Mit bid er værre end ... *G*

    Jeg har ikke kunne finde noget med det på deres hjemmeside. Så jeg har haft ringet, hvor de har fortalt mig at chaufføren afgøre om du å have hunden med i bussen.
    Men det er mere eller mindre også det der står der.

    Jeg har oplevet at blive afvist adskillige gange....

    Engang da Oscar havde fået poten flået op, og derfor ikke kunne støtte på den, ville jeg tage bussen til dyrlægen. Der går en bus lige uden for min dør som stopper lige foran dyrlægen. Den bus afviste mig! Jeg måtte derfor få ham med op til stationen for at tage en S-bus som gerne ville have mig med.
    Da jeg så skulle hjem igen, ville den linje som havde afvist mig på vej derhen, gerne tage mig med.

    Det er jo ike holdbart.

    Skal lige siges at bussen ikke var fyldt med mennesker overhovedet. Hverken til eller fra.


  • #18   12. feb 2009 det fatter jeg slet ikke - min gamle hund var da væsentligt større end din oscar, og hun var bare med alle steder.. s-busser og ret meget af vestegnen, og hun blev aldrig afvist. Heller ikke med nittehalsånd på, og med en etnisk sjauffut.

  • #19   12. feb 2009 Mit bid er værre end ... *G*

    Jeg ved ikke hvorfor det er sådan. Oscar ser meget uskyldig ud, og han sidder pænt og stille. Larmer ikke og genere ikke nogen.

    Jeg har engang fået lov at få ham med i en bus til frederiksberg, men da jeg skulle hjem igen blev jeg afvist på et tidspunkt hvor kl var mange, og der var derfor ikke særlig mange mennesker i bussen. Chaufføren sagde til mig at jeg ikke måtte have ham når han ikke sad i en taske.
    Heldigvis er der en metro på frederiksberg, så den kunne jeg så tage til nørreport hvor jeg kunne komme med toget hjem. Men det er altså noget af en omvej.

    Derfor tør jeg ikke tage en bus med oscar, hvis vi skal et sted hen hvor man kun kan komme hjem med en bus igen. For selvom jeg får lov til at komme med på udvejen, kan jeg ikke være sikker på at få lov til at komme med på tilbagevejen, hvilket jo ikke er så heldigt.

    Jeg er også engang gået ind i en bus hvor jeg troede at chaufføren havde set Oscar (han er jo ikke helt lille) og selvfølgelig klippet for ham og det hele, men et par stop efter opdagede chauføren at han var der, hvilket åbenbart ikke var okay, så han smed mig af.

    Jeg har masser af historier smiley


  • #20   12. feb 2009 Det er altså fuldstændigt sygt!!!
    Men chaufførerne må så have ændret 'holdning' siden jeg kørte med min... de sidste par år jeg havde hende, der kørte vi næsten kun i bil når vi skulle noget.


  • #21   12. feb 2009 Mit bid er værre end ... *G*

    Hvor længe siden er det at du havde din store hund med i busser?

    Jeg kunne måske forestile mig at chauffører er hurtigere til at afvise hunde nu. Der er trods alt kommet mange flere hunde i bybilledet, og vi høre meget mere om dem generelt.
    Måske oplever chauførrende tit problemer med det?? Jeg ved det ikke.

    Jeg referere bare mine oplevelser med det.


  • #22   12. feb 2009 bettefisen, hunde må sidde i klapvogn i alle busser og så det gratis, dejligt ik... og de sidder 4 stk i den og sidder altid pænt lige fra første gang de nyder det, når jeg tager klapvognen frem er de helt oppe at køre de 2 store hopper op i den så har de et uldtæppe at ligge på så de ikke fryser, flemming, gu har de 4 ben men det hjælper altsa ikke noget nå det kun er de 2 benede der må være i busser vel.. brug dog den øverste del mand, ja sorry men det da så dumt spurgt af dig, os der ikke har bil og gerne vil have vores hund, hunde med os er altså nødt til at have dem i noget og der er klapvognen suveræn og de sidder godt og kan følge med i alt, og tænk når vi står ud af bussen så kommer de ned og går selv på deres 4 ben tydeligere kan det vist ikke siges så lad være at håne os der bruger klapvogn til dem .

  • #23   12. feb 2009 (link fjernet)

    (link fjernet)
    ;-D


  • #24   12. feb 2009 vivi,, er det en taske??

  • #25   13. feb 2009 Ja et våben foderal ;-D

  • #26   13. feb 2009 øhh hva det forstod jeg ikke lige, smiler

  • #27   13. feb 2009 M D

    Hmmm.. mus eller noget må have spist mit svar, for jeg svarede sgu igår... mystiskmystisk

    Jamen ayla døde for 2 år siden, men hun kørte jævnligt med bussen et eller 2 år før hun døde. Men op til hun døde kørte hun stadig med i bybusserne når vi f.ex. skulle ud til min mor, eller ind til min far i københavn. Jeg har haft hende med i de værste myldretider, og jeg er aldrig nogensinde blevet afvist. Og jeg kom trods alt med en 50 kgs 'bøf' iført nittehalsbånd.


  • #28   13. feb 2009 Mit bid er værre end ... *G*

    Hmmm.... ja det er underligt. Måske der bare er forskel på folk, og hunde?? Jeg aner det ikke. Men det er da belastende.


Kommentér på:
taske til mellemstor hund...

Annonce