{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Hundeskovene i Hedeland - størrelse? {{forumTopicSubject}}

Vi skal ud og gå tur med nogle venner i weekenden, og er blevet enige om, at hundene skal se "noget nyt". Derfor sidder jeg og kigge på de forskellige frit-løbs-områder på Sjælland.

Umiddelbart lyder Hedeland lovende. Efter hvad jeg kan læse, er der helt 4 indhegninger - men er der nogen af jer, der ved hvor store de er? Kan man gå en ordentlig tur, eller er det bare små legepladser?

Hvis I kender andre gode steder, så er de også velkomne. Helst et sted, hvor man kan gå en reel og rimeligt lang tur (elsker f.eks. hundeskoven i Hvalsø, men der har vi jo været *S*)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeskovene i Hedeland - størrelse?
  • #1   12. feb 2009 Ellers er der også dette i jyllinge? Nogen der kender det?

(link fjernet)

• #2   12. feb 2009 Når jeg er i Hedeland, plejer jeg at gå på selve arealerne, og ikke i hundeområderne..

Vi går som regel 2-5 stykker, og lader hundene gå uden snor. På det her tidspunkt af året, er der få mennesker derude, og man kan snildt nøjes med at tage hundene til sig engang imellem..
    Men om max. to mdr. vil der komme flere og flere mennesker derude, da der er mange der fisker derude..

Jeg skal også med i weekenden, men kender ikke rigtig de indhegnede arealer..

• #3   12. feb 2009 Ja man skal jo have snor på hundene nu, når man går i selve Hedeland:-(

Jeg har også forstået det sådan at de indhegnede områder mere er til leg end gåture.

• #4   12. feb 2009 Man kan godt gå rundt, et par gange... Og så er der stor åben mark plæne, hvor man kan træne og hundene kan lege. Der er lidt skov i midten, man kan gå rundt om der.

Mht. at hunde skal gå i snor der, det er der ikke mange der overholder... Da man så længe har efterspurgt indhegningen, netop fordi man ikke må gå løs nogen andre steder. Det er alle vidst enige om er en lidt for unødig kontrollerende magt-beslutning, da man er indstillet på at hundeejere lissom klare det indbyrdes der evt. måtte komme. smiley

Hvis man skal i større indhegning, så er Oxbjerget mod Hvissinge (Glostrup/Albertslund) et super sted. Privat person, kvinde, har doneret denne store bakke og området til hundeområde, der kan man snildt gå 1 ½ time og møde andre hunde smiley

• #5   12. feb 2009 Line

Jeg synes jo så ikke, at Oxbjerget er stort. Hvis man går hele vejen rundt langt kanten, og tilbage over "bjerget", så kan man med god vilje få gåturen til at strække sig over 35 minutter. Vi er der ikke primært for at hundene skal lege med andre (det behov har de ikke, når de selv bor 4 stk. sammen) Men for at give dem god motion og en god LANG gåtur smiley

• #6   12. feb 2009 Jeg er så en af dem der også bruger Hedeland.

Både til hunde og til heste.

Og jeg må indrømme at jeg er pisse træt af de folk der ikke kan overholde regelen om at hunde skal være i snor udover i de specielle områder.

Er træt af at blive jagtet til hest og at mine hunde ikke kan gå i fred i snor. Og at man som almindelig "fodgænger" ikke kan gå i fred uden at man risikerer at blive møgbeskidt fordi man bliver "overfaldet" af en glad hund.

Undskyld mit sure opstød, men der er andre end hundemennesker der bruger områderne

• #7   12. feb 2009 Hehe- så går i sørme hurtigt...

Jeg plejer at gå vejen rundt helt ude ved hegnet, og så tilbage af stien inde ved foden af bjerget og til sidst over bjerget, det plejer sådan med min. 2-3 hundelege at tage mellem 1-1½ time... Jeg tager primært derud for at Freja møder og leger, men synes man bedre kan gå og følges der f.eks. Og snildt møde rigtig mange hunde i weekenden.

Ellers kan man tage i Hareskoven, Ballerup, det er et stort hundeområdeområde, men jo ikke indhegnet...

smiley

• #8   12. feb 2009 Forhåbentlig med hvalpe

Bare rolig - jeg har ikke tænkt mig at overtræde forbuddet om "hund i snor" i Hedeland. Når de indhegnede frit-løbs-områder åbenbart ikke er store nok til en gåtur, så tror jeg vi må forsøge os med skoven i Jyllinge. Der står den er 2,4 HA - det må da vist være rimeligt stort smiley

• #9   12. feb 2009 Line

Men en husky og en beagle tør jeg simpelthen ikke tage i Hareskoven. Jeg har før mødt dådyr, der havde forvildet sig ind i hundeområderne (de kan jo heller ikke vide hvor grænserne går) og det var absolut ikke morsomt.

Hvis det ikke blæser for meget, kan det også være vi bare tager på én af strandene. Der er godt og åbent og perfekt til nogle lange løbeture.

Og ja - når vi går tur går vi i raskt tempo - det er ikke kun hundene, der skal have motion smiley

• #10   12. feb 2009 Karina, det var nu ikke møntet på dig smiley

Men kunne se at flere af dem der har svaret i tråden gør det og synes det er respektløst.

Undskylder mit opstød smiley

• #11   12. feb 2009 Forhåbentlig med hvalpe

Det er helt ok. Store luftesteder, hvor hundene skal være i snor kender jeg masser af - men de er ikke nær så sjove smiley

• #12   12. feb 2009 Jo da, man skal jo have styr på hunden hvis man gør det. smiley

Men altså, vi har alle lov at være til, jeg flejner da heller ikke ud, hver gang der ligger en bunke hestepære på cykelstien steder hvor heste ikke må gå, og min hund æder sig dårlig i det halve. Herregud, synes verden har nok grænser....

Kommentér på:
Hundeskovene i Hedeland - størrelse?

Annonce