{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

min hund kan ikke lide børn {{forumTopicSubject}}

Er så heldig at jeg er blevet gravid, og er nu i 3 måned.

men samtidig er det også med stor sorg, da jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med vores Dansk svensk gårdhunde tæve på 2 år.
hun er en aflagt hund fra en børne famillie, fik hende da hun var 6 måneder, og fik ikke noget at vide om at hun ikke kunne lide børn.
men måtte desvære erfare det på egen hånd, og hendes adfærd er meget grim når der er et barn i nærheden.
har en dreng på nu 6 år som kommer og besøger os en gang imellem, og vi kan på ingen måder ha hende alene sammen med drengen, i starten knorrede hun og viste tænder af ham, og prøvede at hoppe op i hans ansigt. det er dog blevet bedere, men stoler ikke et sekund på hende, så hun er kun i samme rum med ham når jeg er der og har kontrol over hende.

vi har hende aldrig i nærheden af fremmed børn, holder hende altid i snor !!

hun bryder sig heller ikke om fremmed voksne, hvis de bukker sig ned over hende og stirre hende i øjnene. det er der selvføjelig ikke så mange hunde der kan li, men når man er en lille hund så er det jo tit sådan folk gør for at klappe hende, og så kan hun finde på at hoppe op i ansigtet på dem og makere. holder hende jo selvføjelig også nu væk fra fremmed.

mit store spørgsmål er hvad gør jeg med hende, kan det trænes ud af hende.
personligt tror jeg det ikke selv, er lidt af den overbevisning at hvis hun en gang kan finde på at bide, så kan det uanset hvor meget man træner hende provokeres frem igen, men min kæreste er meget imod en aflivning. men kan man overhovdet finde en ny famillie til sådan en hund ?

er der evt nogen der kender en godt adfærds/hundetræner man kan snakke med ?

håber i kan hjælpe mig er virkelig fortvivlet over hvad jeg skal gøre, står lidt alene med det, for min kæreste vil ikke af med hende, men jeg er ikke sikker på at jeg tør ha et lille spæd barn sammen med sådan en hund. og jeg går hver dag og bliver mere og mere ked over det, for jeg holder også rigtig meget af hende, hun er jordens sødeste og kærligste hund over for os.
men må også bare snart finde en løsning på det, for kan ikke bruge hele min graviditet på at gå rundt og være ked af det.

vh line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund kan ikke lide børn
  • #1   12. feb 2009 Forhør jer hos en adfærdsbehandler.
    Men i er imod en aflivning, så skal hun ud til en familie hvor der ikke er børn, og så skal i gøre opmærksom på problemet smiley

• #2   12. feb 2009 http://dskve.dk/

• #3   12. feb 2009 Hej Line

Har I testet hende på børn i forskellige aldre? Vores Punktum er også "genbrugshund", og hende der havde hende før, boede en overgang sammen med søsteren og søsterens børn. Og der har åbenbart ikke været gode ved hende, for lige netop børn i den alder (3-5 år) er hun bange for, og kan sagtens finde på at hoppe frem mod dem, for at skræmme dem væk.

Men med børn i alle andre aldre er der absolut ingen problemer. Og de børn hun har set vokse op, er der heller ikke opstået problemer med. Så inden I beslutter jer for, at hun ikke kan blive, kunne I måske finde ud af, om det er en meget specifik aldersgruppe, hun har det svært med, eller om det er alle børn generelt?

• #4   12. feb 2009 Et barn skal aldrig være alene med en hund, selvom hunden er nok så sød. Man ved aldrig hvad der kan ske. Men vi ved jo alle at man ikke kan stå og kigge på hund og barn 100 procent altid. Jeg vil sige at det er de færreste hunde som ellers er raske og sunde der forbinder et spædbarn med en trussel. Men om vi vælger at træne med hunden eller finde et andet sted er jo op til jer. Det er jo så hundens 3 hjem og igen og i såfald synes jeg i skal finde nogle som ikke er i den fødedygtige alder for så står de i samme situation som jer

• #5   13. feb 2009 Hej:-)
    Og mange gange tillykke os:-)
    Min chopper er heller ikk vild med større børn og har heller aldrig interesseret sig for babyer.
    men her i sommers fik vi altså en datter og det første vi gjorde efter hun var født var at tage en stofble med hjem så han kunne vende si til lugten af baby.
    da jeg kom hjem, stillede jeg baby i liften på gulvet og så fik han lov til at snuse og slikke på hende og i dag får hun et go morgenkys når hun står op. han er helt elendig hvis han ikk får lov at sige go morgen.
    Jeg ville nok "tage chancen" eftersom spædbørn ikke er nogen trusel overfor vuffer. Og når vuffer er med i udviklingen af barnet(kravlestadiet, gå-stadiet osv) så er det ikk bare lige pludselig et eller andet fremmed der kommer over men noget den er vant til.
    Når det er sagt vil jeg os sige at er der de mindste tegn på agrresivitet overfor barnet, skal der søges efter nyt hjem med det samme og indtil det rigtige hjem så dukker op må man holde baby og hund adskilt.

Håber du kan bruge det.-)

Kommentér på:
min hund kan ikke lide børn

Annonce