{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Angående Selvtægt {{forumTopicSubject}}

Ved rørende det indlæg Bebe er komet med:

(link fjernet)

Er Adressen lagt ud her på HG!!!

Jeg finder det direkte usmageligt - uetisk - og her vil jeg appelere til HA om at fjerne den tråd omgående.
Selvjustits og des lige hvad folk ellers kan finde på - hører ikke hjemme i et demokratisk land med lov og orden.
Om den fungerer optilmalt er ikke spørgsmålet her - men at offentlig gøre et andet menneskes adresse!

For ikke mange uger siden havde en andenlagt en adresse ud her på HG - vedkommende er slettet uden yderlig varsel - og (håber jeg? vil aldrig få adgang til HG igen.

Dette er ikke et spørgsmål om hvor vidt den hund er misrøgtet eller ej - det er ren juridisk jeg her beder om der bliver handlet

mvh Karin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angående Selvtægt
  • #1   22. jan 2006 Som reese skriver er det ikke besse der har lagt adressen ind, ligeledes er det heller ikke hende der har taget billederne... Det er en anonym anmeldelse til Dyrenes beskyttelse eller ADR - kan ikke huske hvilken en af dem...

• #2   22. jan 2006 Reese, det var mig der sagde at jeg ikke syntes det var smart, og at jeg synes man skulle kontakte admin for at få de indlæg slettet, men det var IKKE mig der lagde adressen ud, for kendte slet ikke til den og ved ikke om den overhovedet er rigtig.

Det ville jeg bare godt lige understrege!!!!!!!!!

• #3   22. jan 2006 Groompy

Det er netop det jeg skriver - at det ikke er hunden dette handler om - det er ren juridisk.
    Og mig bekendt er dit navn ikke nævnt i nogen sammenhæng her eller andre steder.

• #4   22. jan 2006 Reese, helt iorden :o)

• #5   22. jan 2006 Giver Karin ret.

At ligge en persons navn ud på en side som denne er simpelthen at gå langt over grænsen .

Groompy.
    Det er normalt at folk reagerer når man hører sådan noget , men ligefrem at skrive hvor manden bor er det samme som at skrive " kør ned og tæsk ham " , hvilket nogle kunne finde på at gøre . Din offentliggørelse af den adresse vedfører en Advarsel , og tråden er naturligvis blevet slettet.

• #6   22. jan 2006 Tråden er væk nu.

• #7   22. jan 2006 Susanne

Er det ikke muligt kun at fjerne et bestemt indlæg i stedet for hele tråden?

• #8   22. jan 2006 Karin H, ja det synes jeg måske også ville have været lidt bedre....men hvad ved jeg ;o)

• #9   22. jan 2006 Karin ..desværre nej , det kan man ikke ..trist men sådan er det :

• #10   22. jan 2006 Okay - tak

• #11   22. jan 2006 Vuf A, som jeg har forstået det, så er det den person som har anmeldt sagen til Alle Dyrs Ret der har taget billederne...er person der bor i nærheden og som har holdt øje med ejer og hund.

• #12   22. jan 2006 Bebe ..Nej det sker bestemt ikke hele tiden , emndesværre kan en adresse ikke stå til offentligt skue , og tråden blev desværre slettet , der var intet andet at gøre .

• #13   22. jan 2006 Bebe, har lige søgt om venskab...skal lige høre dig om noget.

• #14   22. jan 2006 Bebe, du har fået post :o)

• #15   22. jan 2006 Øhhh? Ja nu er det faktisk sådan at jeg har 4 hunde rendende ud og ind - samt de der kommer på besøg - og her er sandlig ikke sterilt!!! Og bliver det heller aldrig!
    Jeg har da haft Kennel-inspetion - fået ug - for forholdene - såååe - man skal ikke bare lige dømme hvad øjet ser umiddelbart.

Iøvrigt - jeg har siddet og kikket på de billeder igen - og tag mig - den Cocker er velredt og fin i pelsen!
    Som den ser ud - det tager en time at få Trine til at ligne.

Problemet ligger måske i den er for meget alene hjemme istedet?
    Kunne man ikke som god nabo finde på en løsning med ejeren istedet?

• #16   22. jan 2006 Inspektion!!!!!!!!! Grrrrrrrr!! Staveplade tak!

• #17   22. jan 2006 Hvordan kan I se at den hund er nybørstet på de billeder?

• #18   22. jan 2006 Mini - Har selv Cocker!!

• #19   22. jan 2006 hmmmmmmmm der er forskel på mig og skyggen... Bare lige for at undgå misforståelser

• #20   22. jan 2006 Okay. Syntes bare ikke billederne var så tydelige at jeg turde udtale mig om hvorvidt den er velplejet eller ej.

• #21   22. jan 2006 Takes one to know one *SSS*

• #22   22. jan 2006 Michael>> dem har jeg kigget på, men de overbevist mig ikke. Ved hvordan det kan se ud under overfladen smiley

• #23   22. jan 2006 bebe - post...

• #24   22. jan 2006 Bebe - nej det er det ikke!
    Slet ikke!

jeg har skrevet et andet sted at det ville være en ide at måske lave en aftale med ejeren istedet.
    Hvem kender baggrunds historien?
    Har han mistet sin kone fornyelig?
    Sygdom?
    Hvad ved jeg?

Og nu er diverse instanser informeret -
    såå....

• #25   22. jan 2006 Bebe - Nej det mener jeg bestemt heller ikke.
    Jeg prøver bare at se sagen fra to sider.

• #26   22. jan 2006 Nej, men nu er jo sådan, at samtlige naboer er blevet "afhørt" og alle siger nøjagtig det samme. Manden er ALDRIG hjemme hos den hund og det kan fanme ikke være okay.

• #27   22. jan 2006 Vil godt lige sige at NEJ, jeg har ingen tiltro til politiet når det kommer til dyr. Der har efterhånden været så mange latterlige udtalelser fra dem når de har kigget på dyr, som blot viser at de overhovedet ikke magter sådanne sager.

Og hvor tit har der ikke også været sager om kredsdyrlæger der undlader at melde den enkelte person "fordi de nu kender vedkommende så godt, så...".

Derfor ville det også være på plads med noget dyrepoliti, nogle der var ordentlig uddannede til at tage sig af disse sager.

Og en anden ting...nu har jeg arbejdet med hunde i Grækenland, og de lever af skrald og hvad der bliver smidt på gaden, og nej, det er skam ikke alle der er radmagre, nogle af dem er faktisk i fin stand men det er ikke ensbetydene med at de har det godt.

• #28   22. jan 2006 Den der med pelsen, den holder altså ikke helt. Nu har jeg også en hund der har ører a la cocker, og pels, og han kan altså sagtens gå i meeeeget lang tid uden jeg gør noget og stadig se fin ud og nyredt ud. Og SÅ langhåret er den cocker på billedet altså heller ikke.

Mht politiet kan du ikke rokke ved min holdning, har selv oplevet et tilfælde hvor der intet blev gjort, på trods af, at jeg med EGNE øjne og op til flere gange så misrøgt og fysisk afstraffelse af en hund...en dobermann. Manden var psykopat og konen turde ikke sige sin mening...

Kan godt være i dit tilfælde, at det var noget ged at din mor eller hvem det var blev meldt...derfor er jeg også selv meget påpasselig med at gribe ind, da jeg vil være helt sikker. Jeg kræver bare, at denne her sag bliver undersøgt fuldstændig til bunds og jeg kan ikke acceptere en hund der er alene det meste af døgnets 24 timer. Tro mig, boede jeg lige i nærheden, ville jeg med glæde komme hver dag og holde øje med hunden.

Og igen, som jeg skrev, har set flere tilfælde i Grækenland, hvor hundene var i fin stand, både med pels og det hele men stadig havde de det ikke godt psykisk.

• #29   22. jan 2006 Med at gribe ind, mener jeg at melde nogen til politi og dyreværnsforeninger, før jeg er helt sikker! Så er det på plads...

• #30   22. jan 2006 Jeg synes det er noget absolut svineri - jeg forstår slet ikke hvordan man kan forsvare den slags!

Hvis folk bor i sådan en svinesti - så skal de da ikke tvinge en stakkels hund til at opholde sig i det

Vi kan sku da alle se at der er totalt ulækkert - det er ikke bare alm. brug og mange hunde der gå ud og ind

Jeg kan slet ikke respektere den slags - hvis folk ikke kan holde rent - så siger det altså meget om folk!

Og Besse - der er sku ikke ulækkert eller beskidt hjemme hos dig - jeg var dybt imponeret over hvor pænt der var når man tænker på at du har 4 store dejlige og aktive hunde!

Michael - synes din argumentation halter - den bærer tydeligt præg af at i har følt jer forurettet over at blive anmeldt - fair nok!

Men jeg synes det er under al kritik at lade en hund bo sådan - og så kommer ejeren hjem i ny og næ - men tror i at det er et værdigt hundeliv??

Tror i den bliver aktiveret, gået tur med, bliver redt og nusset og alle de andre ting som er vigtige for hundens trivsel og liv??

Gu gør den ej!

• #31   22. jan 2006 Det skulle lige være en familie med et barn der boede sådan det, SÅ skulle myndighederne nok gribe ind med det samme. "Men nu er det jo også bare en hund!"

Sørgeligt....

• #32   22. jan 2006 Mb - jeg har set rigtig mange cockere - ofte dem uden tavle - der måske er 8/9 ren cocker
    de har ikke nær så meget pels som en ægte cocker - de kræver ik nær så meget pelspleje og holder sig ret fine uden nogen hjælp

Jeg NÆGTER at tro på at den hund er blevet ordnet professionelt - NO WAY!!!!!

Folk der bor sådan, gør ikke sådan noget

Sorry den tror jeg ik på...

Tro mig hvis du placerede mig uden for det hus - med en næsten ødelagt rude - så ville jeg tage den med mig - uden tvivl

dobbelt moral er altid godt - selvom man læser jura som mig så ville jeg intet problem have med at tage den med!

Jeg ville til gengæld ikke kunne sove om natten hvis jeg havde været der og så ikke taget den med!!!

• #33   22. jan 2006 Skrev om min egen hunds pels som sagtens kan se fin og pæn ud uden nogen pleje i meget lang tid...så det holder ikke.

• #34   22. jan 2006 Annette - helt enig!

• #35   22. jan 2006 MP - det er ikke sådan jeg læser dit indlæg

Jeg er ikke i tvivl om at den hund har det dårligt

Cockeren er en ultra social hund - meget afhængig af menneske kontakt - det er så meget dyreplageri!!

• #36   22. jan 2006 hallo - slap lige af!!

Der er ingen grund til den slags...

MP er ikke frisør - de fleste af os herinde kender MP meget godt!

Kommentér på:
Angående Selvtægt

Annonce