12.234 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Min hund vil ik ha klippet negle Min hund vil ik ha klippet negle

Hejsa.

Chicko bliver helt hysterisk når jeg prøver at klippet hans negle, og vi har prøvet at holde ham to personer , men han bliver vildt frustreret, og spraller helt vildt.
det simpelthen umuligt ;s nogle der har nogle gode tricks?
jeg bliver jo nød til at få dem klippet, og kan jo ikke passe jeg skal have ham bedøvet eller lignende.. vil jeg simpelhen ik udsættte ham for ..

håber nogle kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ik ha klippet negle
  • #1   17. feb 2009 Jeg er lige med på en lytter, har fået råd som "ros, hyg og giv godbider" men den hopper Pelle bare ikke på! smiley

• #2   17. feb 2009 Følger li med..
    Har samme problem.. Fik klippe 1 negl igår.. På en hel aften..

• #3   17. feb 2009 det helt iordne, nej det gør Chicko altså bar heller ik, det eneste han tænker på når jeg vil til det, er at komme væk. smiley og jeg vil ham jo bar det bedste! altså!

• #4   17. feb 2009 hvis den i forvejen ikke gider, så nytter det sjældent at holde den mere fast, medmindre man kan "låse" den helt så man klipper neglene korrekt.

ned og ligge på siden/ryggen og nusse/snakke

så vender du den til at negle klippen er med omkring dig og din hånd når du sidder der og nusser og snakker

og så hen af vejen så napper du lige en pote mens den halvsover og nyder at blive nusset smiley

prøv den ide, selvom den tager lidt tid

• #6   17. feb 2009 Freya flygter bare jeg røre hendes poter.. Og jeg prøver at komme til at nusse dem og sidde med dem i hånden hvis hun sidder ved mig.. Så hun ikk tror det er så fårligt at jeg røre ved dem..

Negleklipperen er hun ikk bange for?

• #7   17. feb 2009 Væn hunden til at i piller ved dens poter..
    Gør det flere gange om dagen, så den vænner sig til a i gør det..
    jeg har gjort det fra jeg fik mine at jeg klippede negle på dem 1-2 gange i måneden bare for at vænne dem til det, så jeg ikke fik problemer med det senere..
    Jeg kan sagtens klippe negle på mine hunde, de ligger bare helt roligt på siden og slapper helt af som om jeg slet ikke er der..
    men ja, ros og giv godbider når den lader dig røre poterne.. og ik pres hunden til det og hold den osv for så forstår man jo egentlig godt den ik gider det..
    hvis det er helt umuligt er der ik nogen vej udenom at man må gå til dyrelægen med hunden og få det gjort..

• #8   17. feb 2009 Tja vi må desværre have vores bedøvet hver gang da han ikke akn lide de og en hund på 50 kg er ikke nem bare at ligge ned og nusse og holde stille og roligt...

• #9   17. feb 2009 Her koster det desværre 1000 kr hver gang Frida skal have klippet negle. Hun er panikslagen for det, så det får drlægen lov til at tage sig af.

• #10   17. feb 2009 Jeg synes bare at man skal vænne sin hund til at man rører dem overalt fra de er helt små..

• #11   17. feb 2009 Enig med Carina... jeg arbejder på en dyreklinik og det er helt vanvittigt hvor mange hunde der ikke er vænnet til a få klippet negle og rørt poter eller generelt bare blive rørt ved mere end nusset...

• #12   17. feb 2009 Jeg kan sagtens nusse min hunds poter, det har han iintet imod, men når jeg kommer med et eller andet i hånden, og går hen for at ville klippe hans negle med godbider osv. så er han flygtet for længest! tror jeg vil prøve det der du nævnte linnea, hvis han overhovedet vil det.
    Der jo også forskel på hunde, de mere rolige hunde, har nemmere ved det, Chicko er halv pekingser og halv yorkshire terrier, så han er i forvejen en lille krudt ugle..

• #13   17. feb 2009 Vi kan røre vores alle steder... Vi kan nusse hans poter uden problemer, han er ikke bange for negle klipperen... Men han er rædsenslagene for at få klippet negle... Men tror det er mig, der har ødelagt det... Fordi jeg ikke kan lide det... Men hos vores dyrlæge, kan man bare køre op og få dem klippet hos sygeplejesken, det koster 50 kr.... Sidst holdt min kæreste ham nærmest i aflåst sideleje, mens hun klippede...
    Og det hjælper altså ikke på alle hunde med asfalt... Vores slider ikke sine negle af den grund... Tilgengæld skal det siges, at vores race, ifølge dyrlægen, generelt har problemer med negle klipperi...

• #14   17. feb 2009 Linnea:
    Står du så foran hunden og holder eller bagved?

• #15   17. feb 2009 Gitte D:
    Det er lige nøjagtig sådan jeg også har det... Og der smitter af på hunden...

• #16   17. feb 2009 har lige prøvet det du sagde linnea, han begyndte at spralle igen igen igen.. og vred sig! ved ik om jeg gør det forkert, for han vil VIRKELIG ik ha det. da han var helt lille, kunne jeg sagtens sidde med ham helt stille og gøre det uden problemer.. Kan bar ik forstille mig om dyrelægen kan når jeg ik kan ?

• #17   17. feb 2009 Min mors hund vil heller ikke men forleden sagde jeg nu er det nu.
    Satte hunden på trimme bordet og lagde en håndfuld rigtige gode godbidder på en reol bag mig.
    Hunden var fokuseret på godbidderne og så klippede jeg en negl.
    Hun fik en godbid og igen fik fokus på reol.
    Så klippede jeg en negl igen og så en godbid.
    Hvis hun mistede fokus sagde jeg "hvor er godbidden og pejede på dem" så var fokus der igen.

Jeg fik klippede ALLE neglene 2 gange. HURRAAAAAAAAAA

• #18   17. feb 2009 Christina: Det er måske fordi at den allerede der ved at nu bliver han holdt og presset til noget han ikke vil.. Og det er jo en ubehagelig oplevelse for ham..
    Du skal starte helt forfra og det kommer nok til at tage rimelig lang tid nu, hvor du/i allerede har gjort det på den forkerte måde.. så må du vænne den til at det er iorden at du sidder med hunden på gulvet samtidig med du har saksen i hånden (Uden at prøve at klippe negle)

• #19   28. feb 2009 ja det kan jeg godt se, det må jeg prøve..
    for dyrlægen siger at man ik må tvinge hunden til det,
    og hvis det er nødvendigt blir man nød til at bedøve hunden ( koster 500 kr ), og det vil jeg altså ik udsætte ham for smiley

• #20   1. mar 2009 forstår jeg godt, men kan godt være du bliver nød til det..

• Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #21   9. okt 2012 Hej herinde smiley
    Jeg har samme problem med min tæve på 4 år. Da hn var hvalp knne jeg sagtens klippe dem uden problemer, men da hn var ca 1 år, fik jeg klippet forkert fordi jeg ikke havde ordenligt fast, og hun trak i benet. Nu kan jeg slet ikke klippe dem selv, så har lige haft min dyrelæge forbi for at gøre det. Vi måtte holde hende fast og nusse osv. Hun fik dem klippet, men mangler stadig 2-3 negle på forbenet. Fik det råd at forsøge med en neglefil, mens jeg filer mine egne negle. Vil forsøge mig med det, for det er godt nok hårdt når de kæmper for at slippe.

Kommentér på:
Min hund vil ik ha klippet negle

Annonce