Min hund vil ik ha klippet negle Min hund vil ik ha klippet negle
Hejsa.
Chicko bliver helt hysterisk når jeg prøver at klippet hans negle, og vi har prøvet at holde ham to personer , men han bliver vildt frustreret, og spraller helt vildt.
det simpelthen umuligt ;s nogle der har nogle gode tricks?
jeg bliver jo nød til at få dem klippet, og kan jo ikke passe jeg skal have ham bedøvet eller lignende.. vil jeg simpelhen ik udsættte ham for ..
håber nogle kan hjælpe
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 152
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Har samme problem.. Fik klippe 1 negl igår.. På en hel aften..
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 7
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 130
ned og ligge på siden/ryggen og nusse/snakke
så vender du den til at negle klippen er med omkring dig og din hånd når du sidder der og nusser og snakker
og så hen af vejen så napper du lige en pote mens den halvsover og nyder at blive nusset
prøv den ide, selvom den tager lidt tid
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Hunde: 2 Emner: 231 Svar: 2.385
Negleklipperen er hun ikk bange for?
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
Gør det flere gange om dagen, så den vænner sig til a i gør det..
jeg har gjort det fra jeg fik mine at jeg klippede negle på dem 1-2 gange i måneden bare for at vænne dem til det, så jeg ikke fik problemer med det senere..
Jeg kan sagtens klippe negle på mine hunde, de ligger bare helt roligt på siden og slapper helt af som om jeg slet ikke er der..
men ja, ros og giv godbider når den lader dig røre poterne.. og ik pres hunden til det og hold den osv for så forstår man jo egentlig godt den ik gider det..
hvis det er helt umuligt er der ik nogen vej udenom at man må gå til dyrelægen med hunden og få det gjort..
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.191
apr 2007
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
sep 2007
Der jo også forskel på hunde, de mere rolige hunde, har nemmere ved det, Chicko er halv pekingser og halv yorkshire terrier, så han er i forvejen en lille krudt ugle..
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Og det hjælper altså ikke på alle hunde med asfalt... Vores slider ikke sine negle af den grund... Tilgengæld skal det siges, at vores race, ifølge dyrlægen, generelt har problemer med negle klipperi...
apr 2008
Står du så foran hunden og holder eller bagved?
apr 2008
Det er lige nøjagtig sådan jeg også har det... Og der smitter af på hunden...
sep 2007
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Satte hunden på trimme bordet og lagde en håndfuld rigtige gode godbidder på en reol bag mig.
Hunden var fokuseret på godbidderne og så klippede jeg en negl.
Hun fik en godbid og igen fik fokus på reol.
Så klippede jeg en negl igen og så en godbid.
Hvis hun mistede fokus sagde jeg "hvor er godbidden og pejede på dem" så var fokus der igen.
Jeg fik klippede ALLE neglene 2 gange. HURRAAAAAAAAAA
apr 2007
Du skal starte helt forfra og det kommer nok til at tage rimelig lang tid nu, hvor du/i allerede har gjort det på den forkerte måde.. så må du vænne den til at det er iorden at du sidder med hunden på gulvet samtidig med du har saksen i hånden (Uden at prøve at klippe negle)
sep 2007
for dyrlægen siger at man ik må tvinge hunden til det,
og hvis det er nødvendigt blir man nød til at bedøve hunden ( koster 500 kr ), og det vil jeg altså ik udsætte ham for
apr 2007
okt 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
Jeg har samme problem med min tæve på 4 år. Da hn var hvalp knne jeg sagtens klippe dem uden problemer, men da hn var ca 1 år, fik jeg klippet forkert fordi jeg ikke havde ordenligt fast, og hun trak i benet. Nu kan jeg slet ikke klippe dem selv, så har lige haft min dyrelæge forbi for at gøre det. Vi måtte holde hende fast og nusse osv. Hun fik dem klippet, men mangler stadig 2-3 negle på forbenet. Fik det råd at forsøge med en neglefil, mens jeg filer mine egne negle. Vil forsøge mig med det, for det er godt nok hårdt når de kæmper for at slippe.
Min hund vil ik ha klippet negle