{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mælketænder
  • #1   17. feb 2009 mener at ligesom ved mennesker, så går rødderne ved mælketænderne i opløsning, når det er tid til at skifte tænder...

  • #2   17. feb 2009 aha, min hund mangler en p1 (fik vi af vide på udstilling i weekenden),og nu fandt jeg hendes mælketænder frem.
    Der er én tand som har rødder, de andre mælketænder har ikke.... (Hun fik opereret hjørnetanden ud, og de fortalte de havde taget de sidste der sad, når hun nu alligevel skulle i narkose, fint nok tænkte jeg lige indtil nu.....).....Men de må jo godt mangle en p1 på udstilling..


  • #3   17. feb 2009 Inden for min race, må de ikke mangel nogen tænder overhovedet, men din races racerpofil kender jeg ikke:-)

    Der er nogle tænder, der sidder bedre fast end andre, normalt sker tandskifte uden problemer, men de kan også blive siddende og skal fjernes, som du har været ude for, og der tror jeg godt, at roden kan være med på, da den jo ikke er blevet opløst, og derfor sidder tanden fast, og vil ikke falde ud selv....


  • #4   17. feb 2009 ok bare mærkeligt at roden er på den ene og ikke de 3 andre som ligner den helt

  • #5   17. feb 2009 srry 2 andre som ligner..

  • #6   17. feb 2009 jeg stikker lige hoved herind i morgen, ZzzZZzzz

  • #7   18. feb 2009 Julie: det er den første lille tand, af dem, der sidder mellem hjørnetænderne og kindtænderne, altså sidder den lige efter hjøretanden, den der lille tand, der nærmest kun er en spids i tandkødet.

  • #8   18. feb 2009 Det med at nogle af dem måske har rødder er fordi det stof der normalt opløser roden på tanden ikke har virket eller af en eller anden grund er roden bare ikke blevet opløst.

    Fie tabte en del af hendes tænder selv. Men da det kom til hendes hjørnetænder ville de ikke falde ud - fordi det naturlige stof ikke havde opløst roden. Derfor var hun i narkose og fik revet de 4 hjørnetænder plu en kindtand ud.


Kommentér på:
Mælketænder

Annonce