{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Godbidder -ekstra lækre forslag?? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der har erfaringer med nogen ekstra lækre godbidder, der kan bruges til træning evt hjemmelavet som ikke koster en formue og som ikke feder, så man kan bruge mange.
Min dejlige Corgi har lidt for meget krudt i bagen, så der skal virkelig guf på banen for at motivere hende. Kogt kylling er f.eks et hit, men er dyrt at svært at have med i lommen altid smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godbidder -ekstra lækre forslag??
  • #1   18. feb 2009 en håndfuld suppekødboller varmes op i mikroen.... mens de er varme proppes de i en pose med tørfoder og posen nuldres, så tager godbidderne duft af kødbollerne... det er nok den nemmeste smiley
    Det samme kan også gøres med kødfars der svitses og blandes med tørfoderet mens det er varmt, og man så nulrer posen...

Ellers er frossen fiskefars der skæres i små bitte tern - mens det er frossent - så er det nemmere at skære i små bidder og så smides i ovnen ved ca 100-120 grader indtil det er lysebrune hårde kiks... stort hit herhjemme

• #2   18. feb 2009 Da jeg for år tilbage gik til træning, brugte jeg nogen gange cocktailpølser.

Lagen blev skyllet af dem (hvis de var fra dåse) og de blev skåret ud i mindre stykker.

Ned i en plastik/frysepose og så ned i lommen med den - uha uha, vi var SÅÅÅ gode til træning smiley

• #3   18. feb 2009 Hvis det skal være ekstra lækre godbidder, er det svært at finde nogen, der er praktiske af have i lommen. Vi bruger kogt lever og hjerte, som skæres i små stykker. Ost. Lidt rød peber. Pærer. Frikadeller. Kogt hønsekød (køber jeg færdigt på frost i supermarkeder).

• #4   18. feb 2009 Mmm fiskeguffer, det er et godt tip. Det er faktisk alt sammen gode ideer, pølser heller ikke dårligt.. Er bare bange for der er en masser dårlige ting i?? Er sådan lidt småhysterisk, men hvad jeg fodre hende med.

• #5   18. feb 2009 pølser som skæres i tynde skiver og speges på en tør slip-let pande, og så på et stykke serviet til det er kølet af..
    fedtet smeltes ud, de er ikke fedtede at ha' i lommen, og SUPER lækre!

• #6   18. feb 2009 Men I er ikke bange for de bliver tykke eller fejl ernæret 5-10 minutteres trænig dagligt med ekstra gode guffer, det bliver altså til en del guffere. Men måske noget af svaret også ligger i variationen, skal vist have en hel del af de gode ideer på banen....

• #7   18. feb 2009 Du kan modvirke hun bliver tyg ved at hun endten altid har mad stående.. for så tager hun bare hva hun skal ha'
    Ellers gi hende lidt mindre foder, hvis du syntes hun tager på..
    Fejlernæring.. skal du ikke tænke på.. så længe du ikke fodre med frolic, eller andre ting smæk fyldt med farve, tilsætning osv.
    Der er væsentlig mindre "tilsætning" i pølser, osv end der er i de fleste hundeguffer!!!

• #8   18. feb 2009 Min spiser meget meget lidt, så hendes tørfoder bliver brugt til den daglige hyggetræning når vi er ude at gå... der er hun godt tilfreds med bare tørfoder, evt, blandet med lidt lækre guffer som fx Frolic (som er møgusundt men som hunden vil på det nærmeste dø for tsk tsk man kan overveje hvad filan de putter i det)...

Til daglig træning hjemme og til de to gange træning på træningsbanen om ugen, der bliver der fx brugt fiskeguffere som jeg har nævnt ovenfor - super nemme og super lækre (men lugter altså af fisk smiley
    Vi bruger også kødfars blandet med tørfoder - svitset kødfars er iøvrigt også super til godbidssøg, en million små godbidder i et smiley Ellers så laver jeg lever og hjerte i ovnen, eller kogt kylling eller kotelet... en sjælden gang imellem er det også frikadelle eller pølser....

En anden god en er tørristet rugbrød eller franskbrødrester bagt til små bitte toasttern i ovnen... ostebidder også godt - men fedende! Ellers kan de fleste hunde godt lide æbler og pærer, men de er meget syreholdige, så pas på med for meget, det kan give tynd mave...

Du kan også blande oksefars, havregryn og æg, forme det til små boller og bage det i ovnen ved lav temperatur... de kan ikke blive helt hårde og kikseagtige, så de kan ikke holde så længe...

Hvis din hund har tendens til at tage på, så må du tage lidt ud af foderrationen for at give mange lækre kødgoddider.... god fornøjelse med godbidslavningen smiley

• #9   18. feb 2009 Jeg plejer at bruge skinketern og pølser der er skåret i stykker smiley
    Det er ihvertfald godt her smiley

• #10   18. feb 2009 Vi bruger de der små topping kyllingetern.. Det er ikk vildt lækkert, at stikke hånden ned i .. Men Malou ELSKER det smiley

• #11   19. feb 2009 Fakta har er en skrærefast leverpølse - som mine er helt vilde med :-))

Skræres ud i små stykker

• #12   19. feb 2009 skrærefast = skærefast

• #13   19. feb 2009 Lever som man skære ud og kommer i oven til de er gode og tøre det er guf.

• #14   19. feb 2009 Jeg bruger Kingsmoore hvalpefoder som godbidder herhjemme. Lia får Olivers hvalpefoder, så selvom Kingsmoore også er ganske alm. tørfoder, så er det nyt og spændende. smiley

Er vi til træning eller ude et nyt sted med mange distraktioner, så får hun kyllingepølse skåret i bitte små stykker (jeg får ca. 60 stykker ud af ca 15 cm pølse) eller suppekødboller rullet i mel og tørret i ovn - her bliver der ca. 4 stykker ud af 1 kødbolle.

• #15   20. feb 2009 Hvor er I alle sammen fulde af gode ideer, masser af gode tip, der skal afprøves. Der takkes smiley

Kommentér på:
Godbidder -ekstra lækre forslag??

Annonce