1.967 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

forslugen hund forslugen hund

jeg har lige fået min hund nr 3, en basset hund på ½ år.. hund er simpelthen så forslugen så det halve kan være nok.. det tager hende 5 sekunder at tømme sin madskål (ja der er taget tid) så derfor får hun sin mad uden for i haven hvor den bliver smidt ud over det hele.. det fungere også fint nok, for en foderbold herhjemme med 3 hunde, den går ikke smiley men mit spørgsmål er : når de feks får en hundekiks engang imellem.. kan man så lære hende ikke at være så forslugen ? hun tager dem pænt og hapser ikke.. men har bare så travlt med at få spist den så jeg tror ikk engang hun får smagt på den. jeg har prøvet at give hende sin kiks i et andet rum for at se om det hjalp at de andre to ikke var der.. men det er ligemeget om hun er alene eller sammen med dem.. kan man lære hende at tage det lidt mere stille og roligt eller skal man regne med det kommer af sig selv når hun blir lidt ældre?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forslugen hund
  • #1   26. feb 2009 Jeg kan ikke rigtig se problemet?:)
    Forstyrrer det dig da?
    Synes da det virker åndsvagt, at prøve at få hende til, at "spise pænt"..

• #3   26. feb 2009 Carina - *G* det var sgu da smart ! ... Meeen ville nok også være lidt nervøs for at min hund skulle kløjs i det.

• #4   26. feb 2009 Kaster hunde op når den spiser hurtigt? Fro hvis ikke, kan jeg heller ikk helt se problemet. Jeg tror ikke du kan lære din hund at "spise pænt". Den spiser jo for at overlever, ikke fordi den nyder sin mad som mennesker gør.

• #5   26. feb 2009 michelle : det er for at undgå at hun sluger tingene så hurtigt så hun blir "kvalt" i dem.. så det er mere for hendes egen skyld end det er for min.. og ja det ku da være rart at have en hund der ikke er så fokuseret på at sluge tingene så hurtigt i den tro at jjo hurtigere man får det ned jo hurtigere får man noget mere...

carina - nej sådan ville jeg nok heller ikke lige gøre *ss* jeg har prøvet det med vand på maden med det hjælper ikke.. så derfor blir det smidt i haven smiley

• #7   26. feb 2009 helle p:
    Min mors hund er os vildt forslugen og hun er snart 10 år gammel og det har ikk ændret sig...

Måske nogle træningsøvelser med at vente til der bliver sagt værsgo? medmindre hun så selvfølgelig bare går endnu mere amok...

• #8   26. feb 2009 Daisie : jeg ved det ikk helt.. men jeg tror det ikke.. for hun gør det om de er der eller ej.. tænker mere på om en hund er forslugen hele sit liv eller det bare er en "hvalpe ting" ? jeg har set mange forslugne hunde nemlig, men hun er simpelthen ekstrem.. om hun så skal stå og være ved at blive kvalt og kaste det hele op igen bagefter så gør hun gerne det

• #9   26. feb 2009 Jeg synes da det er en helt fin måde at løse problemet ved at lade hunden søge maden på græsset eller gulvet. Min hund får meget sjældent sin mad i skålen. Det er jo også en rigtig god aktivering.
    Man kan evt. også lægge en stor sten ned i madskålen, så hunden har lidt sværre ved at få fat i maden og skal puffe lidt rundt med stenen for at få fat i det hele.

• #10   26. feb 2009 mie - ja for man kan jo ikke ha den udenfor og spise når det feks er vinter og der ligger 4 meter sne... jeg har også set man kan købe madskåle med indbyggede dutter i men om de virker det ved jeg ikke..

• #12   26. feb 2009 hunde er lavet til at sku æde deres føde hurtigt... men hvis du ikke kan leve med det, så læg en stor sten i skålen, så hunden ikke så nemt ka få fat i maden....eller endnu bedre kast dens tørfoder ud over græsplæne eller gulv så den skal gå rundt og spise.... det er samtidig godt for dens hjerne... win win

• #13   26. feb 2009 nu har jeg kun haft hende i 3 uger snart og jeg har dem altid adskilt når de spiser, jeg ved at der hvor hun kom fra der smed de maden ud over køkkengulvet for at undgå at hun kastede det op igen.. og jeg ved også at den mængde hun har fået hos dem har været for lidt, ifølge min dyrlæge.. så måske det er efterveer derfra.. men jeg håbede jo at hun ku lære at man nok skal få mad og at man ikke behøves at sluge det på 5 sek. hun sluger sit eget og vil tage de andres hvis hun spiser sammen med dem.. det gælder også godbidder og sådan..

• #15   26. feb 2009 det er da rart at vide at jeg ikke er den eneste der synes det er lidt frustrerende.. mest fordi det er ubehageligt at stå med en hund der er så desperat at den bare kaster op og æder igen...

• #16   26. feb 2009 Kan du ikke give hende lidt ad gangen?

• #17   26. feb 2009 Smid en rå bagekartoffel ned i skålen.. Så skal hun flytte den for, at få maden.. Bare hun ikke spiser den også he he...

• #18   26. feb 2009 rotterne det var vist heller ikke sådan ment *gg*.. men god ide også.. jeg vil prøve det med at lægge noget i skålen for hun kan jo ikke spise udenfor hvis det regner rigtig meget feks smiley

• #20   26. feb 2009 Det ville min hund sikkert også, derfor synes jeg også nok det er bedre med en stor sten eller to.

Kommentér på:
forslugen hund

Annonce