5.337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

ella`s hofter knækker når hun går ella`s hofter knækker når hun går

havede hånden på ella hofte, fordi jeg ae hende hun begyndte så at gå og kunne mærke den knækkede, eller røg ud og på plads igen i leddet.

hun er lige blevet 9 mdr, virker ikk til at have ondt.

er det bare vokse værk?

hun skal til dyrelæge mandag, så vil nævne det der, men håber virelig ikk det er hd.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ella`s hofter knækker når hun går
  • #1   26. feb 2009 Det her er sådan en af de tråde jeg ikke rigtig ved om jeg skal svare på.

1. Fordi det kan sætte nogle tanker igang hos dig som kan være ubegrundede

2. fordi det kan gøre dig meget ked af det.

Er du stadig sikker på du vìl have svaret? Hvis ikke så luk tråden nu

Min veninde havde en schæferhvalp på 4-5 mdr. som også knækkede i hofterne, primært når den rejste og satte sig.

Hun syntes det lød lidt mærkeligt, men hunden havde ingen synlige tegn på smerter. Hun gik alligevel til dyrlægen som røngtenfotograferede den.

Svaret var... svær HD. Den ville blive bedømt uden for kategori, da hofteknoglen og hofteleddet var helt uden sammenhæng. Hvalpen blev straks efter aflivet.

• #2   26. feb 2009 den siger ikk knæk, lidt ligesom den gåraf led og på plads igen, men håber ikk det er hd smiley

• #3   26. feb 2009 Gundogs

Du kan da sagtens tage billede af den nu for at se om den har HD.

Resultatet tæller bare først når hunden er udvokset (hvis det skal registreres i eks. DKK)

• #4   26. feb 2009 hun løber og eger uden besvær og halter eller ikk efter vild leg, men min første tanke var selv hd. så håbede lidt der var nogen der havede en anden muliged

• #6   26. feb 2009 Steffen det lyder lidt som min hund.. Hvis man lægger hånden på bagdelen samtidig med at man siger sit og presser ( ikke meget slet ikke) men så kan jeg mærke et knæk hos min hund og hende fik jeg røngtenfotograferet og hun havde D-hofter, og E er det værste.
    Jeg er så glad for i dag at have gjort det selvom at det ikke er et krav indefor sheltier før alv, fordi jeg planlage at få hvalpe på hende...

• #7   26. feb 2009 læste lige på net dyrlægen at hunder undet 12 kan vokse fra det, har mest afalt lyst til at tage til dyrelægen imorgn bare for at få svar

• #8   26. feb 2009 Min han sagde/vi kunne mærke disse knæklyde (som ca. 10 mdrs), hvilket vi tog som værende vokseværk...Så var der en periode på ½ års tid, hvor vi ikke kunne se/høre disse knæklyde, men så tog det det fat...både med at høre knæklyde og mærke det, samt han begyndte at samle bagbenene når han luntede/løb (kaninhop)..
    Fik ham i røntgen og han har HD i meget svær grad...

• #9   26. feb 2009 Gundogs...

Hvis leddet er deformt eller ikke eksisterende, så nytter det da i høj grad. Det ændrer sig ikke med alderen, det bliver da kun værre.

• #10   26. feb 2009 Steffen

Ja og nej. HD status vurderes på flere måder, og i nogen tilfælde forbedres status med aldren.

Er det allerede nu i så svær grad så der lyder knæk-lyde, så tvivler jeg stærkt på at det er noget hun kan vokse fra.

• #11   26. feb 2009 ella laver ikk kanin hop eler ngen af de andre tegn jeg kan læse på nettet un man kan mærke det knæk, håber ikk det er hd

• #12   26. feb 2009 sara: man kan ikk høre noget knæk eller noget men ligger du hånden på kan man mærke den knækker/hopper lidt ud af led

• #13   26. feb 2009 Da jeg søgte efter disse lyde på nettet, kunen jeg faktisk ikke finde nogen steder, hvor der stod det var et symptom på HD...

Ved vores kan vi både mærke det og høre det...vi hører det ikke hjemme, men når vi går ture...Derfor er hans ture forkortet en del...

• #14   26. feb 2009 Jeg ville vende det med dyrlægen, og få hende røngtenfotograferet.

Men vent da til mandag hvor du har tid alligevel.

• #15   26. feb 2009 Til absolute sonja 06, Hvis du vil have et godt navn uadtil, så ville jeg glemme alt om at avle på din tæve, man skal kun bruge sunde og raske hunde i avlsarbejde, forstil dig en kvinde med bækkenløsning, hun skal belastes med et X antal kilo, samt det pres det er at føde med løse hofter, der skal kun 1 dårlig hvalp til et dårligt rygte, men der skal mange gode hvalpe til et godt ry.

• #16   26. feb 2009 kan heldigvis høre noget, puha kan selt ikk vente til mandag

• #17   26. feb 2009 Du kan tro jeg så tv, jeg både græd og rasede på samme tid, det er så usmageligt, at mennesker kan få sig selv til at avle sådanne misfostre, jeg mener også at fordi klubben ,er verdens største som så har en underafdeling i hvert land, og har så snoppede ideer om at andre klubber, ikke skal mænge sig med dem,derfor må de jo lave alle de linjeavl/indavl, fordi de ikke påføre klubben nogle friske blodlinjer.
    Når alt kommer til alt, kunne jeg forstå på ham fra klubben en dommer, at de ikke har i sinde at lave om på deres regler, fordi så ville folk melde sig ud, ALTSÅ SÅ DREJER DET SIG JO KUN OM KRONER OG ØRE, OG IKKE HUNDENS VE OG VEL, ET VÆRDIGT HUNDELIV.
    Hvad med hende som vandt på crof, med en hanhund der havde fået konstanteret sygdommen, hvordan kan hun dog med god samvittighed !!!!
    se sin klub i øjnene og især de godtroende mennesker som betaler i dyre domme for en parring, og de stakkels familier med børn, som måske skal udsættes for de kanon store dyrlæge regninger, og børnene skal se deres lille elskede legekammerat, kaste sig rundt på gulvet i smerte, indtil dyrlægen fortæller dem, det nok er bedst at få den avlivet.
    Hun var bare en is kold og kynisk avler uden skrubler over for nogen.

• #18   27. feb 2009 Kaninhop er ikke en skrøne hos os...Han gør det for at det ikke skal gøre ondt (som ved normal gang/løb), men kun på ujævne underlag el. underlag med forhindringer..

• #19   27. feb 2009 Ymers hofter knækker også og er startet på det for ca 12 dage siden. I onsdags skulle vi alligevel op til dyrlægen pga. Rabies-vaccinen, så der var jo god lejlighed til lige at høre ad med de hofter samtidig.

Han følte, trykkede, hev og trak i de stakkels ben, fik Ymer til at stå og gå på bagben, hoppe op og ned af en høj trappe, og kunne så konstatere at leddene ikke ser ud til at fejle noget. Dyrlægen siger at han har ca. 15 hunde i måneden der klikker, og sjældent er der en med HD.

Han forklarede at som nogle mennesker knækker fingre osv i tide og utide, så kan en hunds hofter sagtens gøre det samme.

-Min ene hofte gør det for øvrigt også hele tiden, og jeg har heller ikke HD smiley

Så jeg tror du kan slå koldt vand i blodet smiley

• #20   27. feb 2009 RETTELSE:

-Som du beskriver med Ella, på Ymer der kan man heller ikke sådan høre nogen knæk, men også kun mærke det når man lægger en hånd henover bagparten mens han går....

• #21   27. feb 2009 Havde dyrlægen gjort det ved min hund, havde den siddet i hånden på ham pga. smerter...

• #22   2. mar 2009 så der svar hun har e hofter, og det eneste posetive var der ingen slid eller noget, så ingen vild leg til hende mere og skal have fundet nogen andre måder at aktivere hende smiley

men som syrelægen sagde hun kan stadig få mage gode år selv om hun har e hofter, smiley

• #23   2. mar 2009 Pyha, det var voldsomt.

Vi må håbe der stadig er masser af år tilbage i Ella :o)

• #24   2. mar 2009 ja smiley min sviger far er jæger så han vil hjælpe mig med at lære ella gå spor, så jeg kan aktivere hende uden hun skal løbe og over belaste hendes hofter, og prøver at finde et sted vi kan begynde til hunde svømning smiley

plus fik afvide at når hun begynder at få ondt, og der er meget slid, og smere stillende osv ikk hjælper kan de lave en operation i varde der koster 14000, hvor de fjerner et eller andet så den r vi begyndt at spare op til nu så vi har råd når endes hofter blir så dårligt smiley

• #25   2. mar 2009 StefeN: Det gør mig ondt. Men når det ikke kan være anderledes er det jo godt at der ikke er slid og at I kan tage de nødvendige hensyn med miljø og kost plus I kan nå at spare op ... Krydser fingre for et langt og så smertefrit liv for Ella som muligt ...

• #26   2. mar 2009 ja, men blir mærkelig at skulle passe sådan på hende, men er glad for det blev opdaget så tideligt og der ikk er slid endnu

• #27   3. mar 2009 Åh nej, Steffen............ Stakkels jer og stakkels Ella.......... Godt at I allerede NU er opmærksom på det, så I kan tage jeres forholdsregler.......

• #28   18. jun 2012 Anne P:

Med den størrelse hund du har, skal du nok nærmere tænke på PL. Og få det undersøgt hos dyrlægen.

• #29   19. jun 2012 Ja PL er patella luxasion. Og en hund kan godt få det selvom den er efter frie forældre.

Kommentér på:
ella`s hofter knækker når hun går

Annonce