1.563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hund og tog hund og tog

hey...
da jeg skal have min lille dreng med i tog for første gang i morgen ville jeg høre om nogen af jer har haft oplevelser med hvordan hunde tager det!? han har aldrig set tog før.

derud over om der er nogen der ved om man skal betale for at have hund med i tog.

smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund og tog
  • #1   26. feb 2009 Ja her træder jeg ind. Jeg har prøvet det hele, hehe.

Er ansat ved DSB. Hvis du ikke har hund i taske under hele turen skal den have en børnebillet, hvis du rejser i zoner så skal den have halvdelen af de zoner som du skal have, så hvis du skal ha feks 5 zoner skal han ha 3 zoner, ikke 2½ men 3, du skal runde op.

Hvis det ikke gav svar, så spørg igen smiley

• #2   26. feb 2009 Enten vil din hund være ligeglad eller også vil have blive lidt forskrækket over det store tog der kommer, det kommer an på hvordan ens hund tager nye ting,.

Nu er din hund jo ikke så stor, så hvis han ikke vil med så smid ham op på armen, ind i toget, ned i taske eller med børnebillet. og så lad som ingen ting for det gør jo ikke ondt og det er ikke farligt..
    Bare ikke ynke! Det er jo ikke synd for hunden..

Min hund har kørt i tog 3 gange. Og første gang var hun total bange, men jeg lod som ingenting og sætte hende ned i tasken, hun rystede over det hele med kiggede ikke på hende..
    2 gang gik det bedre og 3 gang fandt hun ud af at det absolut ikke er farligt..
    Så det er bare om at komme ombord på toget og lade hunden prøve det:)

• #3   26. feb 2009 Vores hund har kørt i tog 2 gange. Første gang fik han masser af godbidder så han var vildt glad og jeg tror egentlig ikke han registrerede toget. Jo det har han nok, men ikke som noget der var slemt.
    Men vi har også trænet med at være på perronen når togene kommer og kører for at vænne ham til dem.

• #4   26. feb 2009 Cookie har både været med bus og tog, hun siger absolut intet til det. Det bedste er hvis nogen vil hilse på hende. hehe.

Hun vil os meget løbe efter toget når det kører forbi, skøre hund.

• #5   26. feb 2009 ok... tak for svarene... angående billet... må man ikk tage børn med på en voksen billet?? er det ikk det samme med hund?? soørger nok dumt... men har aldrug haft hund med... er der et bestemt sted man ska sidde og hunden ska sidde

• #6   26. feb 2009 ka os sige ska med fra struer til silkeborg.... ved ikk hvor mange zoner det er

• #7   26. feb 2009 det de skal have seperat børnebillet men spørg i DSB billetstanden

• #8   26. feb 2009 Jo mindre børn må komme med på en børnebillet. Men dette gælder desværre ik hunde.
    Hunden må ikke sidde på sædet og skal sidde på gulvet. Ved ik om reglerne er anderledes hvis hunden er i en taske, andet end at det så er gratis

• #9   26. feb 2009 Sandra: eller andre der ved det:) Sikkert et dumt ? men må alle racer (læs muskelhunde) også køre i tog? Kan de finde på at sige nej til en hund?

• #10   26. feb 2009 Okay:D hehe, godt at høre...

• #11   26. feb 2009 ok.. tusind tak for svarene smiley har gjort mig lidt mere tryg eller hva man kan sige smiley nu ved jeg da lidt om det.. og må så holde øje med hvordan har tager de store farlige tog smiley

Kommentér på:
hund og tog

Annonce