1.918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tog og hund Tog og hund

Jeg skal hjem til min familie på sjælland her i næste uge og skal ha min hvalp med på 11 uger. Det er jo en lang tur, er det for tidligt når det er så langt eller kan jeg bare springe ud i det?

Jeg er første gangs ejer af hund, så er lidt grøn i det hele smiley

Også har jeg spørgsmål omkring pladsbillet, som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg overvejer om jeg skal købe en pladsbillet til ham, så han kan sidde på sædet ved siden af mig (på et tæppe). Er det noget man må?

På forhånd tak for svar smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tog og hund
  • #2   22. apr 2017 turen tager i alt 3 timer og 30 min med et skift i høje taastrup smiley

• #3   22. apr 2017 Kan den nå at tisse af på Høje Taastrup?

• #4   22. apr 2017 ja det vil han godt ku smiley

• #5   22. apr 2017 Så ville jeg ikke være bekymret. Sørg evt for at han er godt aktiveret inden i står på, tis af i Høje Taastrup, også tror jeg det går fint.

Mht pladsbillet er jeg ret sikker på at det ikke er tilladt med hund på sædet medmindre den sidder i en taske.

• #7   22. apr 2017 altså jeg har læst på DSB hjemmeside at hvis hunden kan sidde på skøddet/i en taske behøver de ingen billet smiley

• #11   22. apr 2017 han vejer lige lidt over 3 kg - så han er ikke stor smiley

• #13   22. apr 2017 jeg har en taske til ham smiley

• #14   22. apr 2017 https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/billet-til-hund-bornebillet/

Ikke på sædet:.

"Dyr med på rejsen

Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske, bur eller lignende. Tasken må ikke være større end 100 x 60 x 30 cm. Tasken placeres under eller over din plads, på skødet eller på områder indrettet til bagage.
    Dyr må ikke være på sæderne.
    Større hunde skal befinde sig på gulvet under hele rejsen."

• #15   22. apr 2017 og hvis du vil bestille pladsbillet:

"Pladsbillet til din hund

Hvis du rejser med en stor hund på Standard i InterCity og InterCityLyn, er det en god idé at købe Pladsbillet til hunden. På den måde sikrer du, at der er plads til hunden på gulvet foran sædet.
    I InterCity og InterCityLyn, hvor sæderne er over for hinanden, reserverer du plads til hunden over for din egen plads. I de InterCity og InterCityLyn, hvor sæderne er i flyopstilling, reserverer du plads til hunden ved siden af din egen plads."

• #16   22. apr 2017 og læg mærke til der står det er tasken der kan være på skødet ikke hunden smiley

• #17   22. apr 2017 Der er én vogn i toget du ikke må have hunden med i i de der IEC togei, vær OBS på det. Jeg kan ikke huske hvilken vogn dog.

• #18   22. apr 2017 Jeg har taget turen mange gange, siden jeg fik Bodhi for tre måneder siden.

Taske er fint, så skal du have ham på skødet. Men det bliver hurtigt varmt for jer begge - og da han ikke skal have for meget vand, er det noget at være obs på.

Når du har ham i taske på skødet, skal du bare have billet til dig selv.

Men, hvis du ikke kan have ham i taske, når han bliver større, så bliver det lidt mere kringlet og dsb er ikke gode til at forklare sig.

Du skal reservere plads til jer begge. På 4-mands sæder reserverer du pladsen foran dig, så han ligger på gulvet der. På to-mands reserverer du sædet ved siden af dit og så ligger han på gulvet der. Den del er let nok.

At bestille billeterne er tilgengæld kringlet.
    Hunden kører på børnebillet, men denne skal købes separat.
    Altså, du går ind på hjemmesiden og bestiller først 1 voksen og 1 barn, samt to pladsbiletter. (Så du får pladserne sammenhængende)
    Men da en voksen tager et barn med gratis, kommer du ikke til at få en billet til vovse ud af det.

Derfor skal du også købe en børnebillet, uden voksenledsager og uden pladsbillet, for ddn har du allerede.

Men altså, det er kun, hvis han ikke skal være i taske.

Jeg havde kun bodhi med i taske et par gange. (Meget varmt) Siden har han ligget på et tæppe på gulvet. Jeg tænkte, jeg kunne lige så godt vende ham til det fra starten af.

profilbillede
  • #19   23. apr 2017 Min kæreste og jeg tog ofte færgen fra Århus til Sjælland da Juice var lille, det gik altid helt fint. Jeg ville ikke være bekymret ??

• #21   23. apr 2017 Du må ikke sætte tasken på sædet ved siden af dig, uanset om du har billet til det eller ej. Jeg gjorde det et par gange, men rendte en dag ind i en super striks kontrollør, og ja, så er det altså spild af penge, når man kun må nogen gange...

Om han kan holde sig, kommer vel an på hunden smiley Min Coco kunne godt have taget sådan en tur i den alder uden tissepauser.

Har du hund med må du ikke sidde i stillezoner eller DSB 1.

• #22   23. apr 2017 Når man vælger pladsbilletterne kan man se, hvilke områder, man ikke må have hund, det er de samme ikoner på oversigten som i toget.

Kommentér på:
Tog og hund

Annonce