Tog og hund Tog og hund
Jeg skal hjem til min familie på sjælland her i næste uge og skal ha min hvalp med på 11 uger. Det er jo en lang tur, er det for tidligt når det er så langt eller kan jeg bare springe ud i det?
Jeg er første gangs ejer af hund, så er lidt grøn i det hele
Også har jeg spørgsmål omkring pladsbillet, som jeg håber i kan hjælpe med. Jeg overvejer om jeg skal købe en pladsbillet til ham, så han kan sidde på sædet ved siden af mig (på et tæppe). Er det noget man må?
På forhånd tak for svar
mar 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 21
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
mar 2017
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
Mht pladsbillet er jeg ret sikker på at det ikke er tilladt med hund på sædet medmindre den sidder i en taske.
mar 2017
mar 2017
mar 2017
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1318 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.545
Ikke på sædet:.
"Dyr med på rejsen
Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske, bur eller lignende. Tasken må ikke være større end 100 x 60 x 30 cm. Tasken placeres under eller over din plads, på skødet eller på områder indrettet til bagage.
Dyr må ikke være på sæderne.
Større hunde skal befinde sig på gulvet under hele rejsen."
okt 2010
"Pladsbillet til din hund
Hvis du rejser med en stor hund på Standard i InterCity og InterCityLyn, er det en god idé at købe Pladsbillet til hunden. På den måde sikrer du, at der er plads til hunden på gulvet foran sædet.
I InterCity og InterCityLyn, hvor sæderne er over for hinanden, reserverer du plads til hunden over for din egen plads. I de InterCity og InterCityLyn, hvor sæderne er i flyopstilling, reserverer du plads til hunden ved siden af din egen plads."
okt 2010
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Taske er fint, så skal du have ham på skødet. Men det bliver hurtigt varmt for jer begge - og da han ikke skal have for meget vand, er det noget at være obs på.
Når du har ham i taske på skødet, skal du bare have billet til dig selv.
Men, hvis du ikke kan have ham i taske, når han bliver større, så bliver det lidt mere kringlet og dsb er ikke gode til at forklare sig.
Du skal reservere plads til jer begge. På 4-mands sæder reserverer du pladsen foran dig, så han ligger på gulvet der. På to-mands reserverer du sædet ved siden af dit og så ligger han på gulvet der. Den del er let nok.
At bestille billeterne er tilgengæld kringlet.
Hunden kører på børnebillet, men denne skal købes separat.
Altså, du går ind på hjemmesiden og bestiller først 1 voksen og 1 barn, samt to pladsbiletter. (Så du får pladserne sammenhængende)
Men da en voksen tager et barn med gratis, kommer du ikke til at få en billet til vovse ud af det.
Derfor skal du også købe en børnebillet, uden voksenledsager og uden pladsbillet, for ddn har du allerede.
Men altså, det er kun, hvis han ikke skal være i taske.
Jeg havde kun bodhi med i taske et par gange. (Meget varmt) Siden har han ligget på et tæppe på gulvet. Jeg tænkte, jeg kunne lige så godt vende ham til det fra starten af.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 717
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.908
Om han kan holde sig, kommer vel an på hunden
Har du hund med må du ikke sidde i stillezoner eller DSB 1.
jan 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 236
Tog og hund