{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vogter over sin mad.
  • #2   27. feb 2009 ja men det er også mig der har skrevet det smiley

• #3   27. feb 2009
    hvad ville i gøre ved en unghund på 7 md, som vogter over sin mad??
    det er en vi passer, og ville have det stoppet med det samme, for ellers bliver det meget farligt når han bliver stor. vi har prøvet hvor han knorede og fik fat i min tå, hvor jeg bare greb fat i nakkeskindet og rykskindet og dækkede ham af. det hjalp også lidt. det skall lige siges at han er en blanding af rotte og labrador.
    han sluger også sin mad, som om han er blevet sultet som hvalp eller sådan noget, men vi prøver at få ham til at slappe af når han spiser, og tager det stille og roligt.
    læs gerne linket.

• #5   27. feb 2009 theo: du er da os over det hele:-) hehe

• #6   27. feb 2009 Jannie: læste du det sidste jeg skrev??

• #7   27. feb 2009 nej to sek.

• #8   27. feb 2009 Hvis det kun er en hund i passer, syntes jeg virkelig ikke i kan begynde at opdrage på hunden.

• #10   27. feb 2009 Jannie: at den sluger sin mad, betyder ikke at den er blevet sultet som hvalp, det er en normal hvalpeadfærd, han så bare ikke har sluppet(man skal jo være hurtig for at få noget at spise, når der er f.eks 6 søskende at dele med). Og ud fra din fortælling, lyder det til, at han er bange for at i vil stjæle hans mad, derfor er han nød til at sluge den, og vogte over den. det handler om tillid, at han finder ud af, at i altså ikke tager hans mad. for at få ham til at slappe af, kan man evt håndfodre han i en periode, så han finder ud af, at i vil ham det godt, og så har han heller ikke samme mulighed for at sluge maden. en anden måde at prøve at hindre at han sluger maden, er at han selv skal søge den på græsset, det giver samtidtig noget hjernegymnastik....
    så jeg ville ikke i dette tilfælde tage ved hunden, det bliver tilliden ikke bedre af.

• #11   27. feb 2009 og af mit indlæg :

Ja - lad ham dog være i fred når han spiser !!

men hvis du gerne vil gøre noget - så gå hen til ham med noget ekstra lækker som du putter i skålen hvergang han spiser - aldrig tage noget - kun give smiley

• #12   27. feb 2009 Bine grov-åd før hen, og for at få hende til at spise lidt langsommere satte jeg ned ned ved siden af hende når hun skulle spise, og smed kun en lille håndfuld mad ned i hendes skål ad gangen, og efter en uges tid begyndte hun at spise "normalt".
    Bonus-gevinsten ved denne måde har så været, at hvis vi rækker en hånd ned i hendes madskål mens hun spiser, tager hunhovedet op for at se, hvad der kommer af lækkerier - Altså at når en hånd kommer ned i hendes madskål når hun spiser, så er det for at give - ALDRIG for at tage. :o)

• #13   27. feb 2009 Jeg vil give de andre ret i lige netop denne situation får du ikke noget godt ud af at "tvinge" din hund - det bliver den ikke mere tryk ved dig af !
    Gå stille forbi den og sig : "nej se hvad jeg har her " og læg noget rigtig lækkert ned i dens madskål i stedet for at tage noget - snart vil den vænne sig til du går forbi og se op og i håb om du kommer med mere lækkert smiley

• #14   27. feb 2009 jeg ville lege bytte bytte købmand en helt masse gange.... den vokser jo over sin mad, fordi den tror i tager den.
    Den skal erfare at i aldrig kunne drømme om at tage dens mad, men omvendt måske kommer og bytter med noget rigtig lækkert.

Det har i hvert fald nok ikke gjort det bedre at i har taget den i nakkeskindet og skældt den ud. Nu har den i hvert fald erfaring med at det sker noget slemt hvis i kommer til madskålen...

• #15   27. feb 2009 Da jeg fik min hund (2½ år gammel) knurrede hun af mig og stivnede over madskålen hvis jeg gik forbi det lokale hun spiste i.. Så slemt var det..

Jeg startede med at sidde ved bordet i køkkenet mens hun havde mad i skålen.. Jeg sad bare og læste og passede mig selv.
    Da hun blev tryg ved det lavede jeg nogle gode pølsestykker, som jeg sad og spiste imens hunden havde mad i skålen.. Så kaldte jeg på hunden og gav den et stykke pølse.. Og herefter kunne hunden gå tilbage til sin skål.
    Næste skridt var at kalde på hunden og når den var hos mig gik jeg hen og lagde et stykke pølse i skålen. .. Gik tilbage og gav hunden fri til at gå til skålen..
    Da det gik godt gik jeg hen til hunden imens den spiste og da jeg var der henne sagde jeg hundens navn, for at få den til at se op på mig, og så lagde jeg lidt guf i skålen og derefter gik jeg væk igen.

Denne process tog ca. 1 måned..
    Som det er idag kan jeg tage vandskålen imens hunden spiser - gå ud og fylde den - sætte den tilbage i stativet..
    Hunden spiser bare stille og roligt videre...
    FORDI den stoler på mig

• #16   27. feb 2009 Tina og Alex N
    det ville vi, og ejerne prøve på.

• #17   27. feb 2009 Godt Jannie smiley
    Du må endelig spørge undervejs, hvis der er noget du kommer i tvivl om

• #18   27. feb 2009 Det bedste jeg ved at folk der anskaffer sig de så kaldte Muskelhunde har dælme styr på hvordan man takler en hund der evt har en kort lunte... ros til jer (her henvender jeg mig meste til hvad Theo skrev) Det er præcis sådan jeg se det... For gud skyld ikke skæld den ud!

PS: jeg har intet imod "muskelhunde", jeg skal bare aldrig selv eje en. Da de prøver mig af... terrieradfærd!

• #20   27. feb 2009 Mathilde G: ja, hvad har theo dog gjort dig?

• #21   27. feb 2009 Lene D: Jeg tror da fuldstændig du misforstår mig... Jeg er netop enig med Theo! vi da netop rose han/hende for holdningen... intet andet! Jeg helt uforstående over dine komentar...

• #22   28. feb 2009 undskyld, jeg læste som at der var en meget ironisk undertone...

Kommentér på:
vogter over sin mad.

Annonce