831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Brok! Undskyld alle sammen ;) Brok! Undskyld alle sammen ;)

Pyha ! er så træt og trist i dag at nu er jeg nødt til at brokke mig lidt over min skønne hvalp!

Hun er en 5 måneder gammel græker (meget snart 6)

Hun spiser lort! Er det saltmangel eller fordi hun kopierer moren?

Man er nødt til at trække hende afsted hvis man går tur med hende alene. Det gælder alle i familien. Men hvis vi går sammen så elsker hun at komme ud.

Nogen gange reagerer hun perfekt på indkald men andre gange så er hun fuldkommen ligeglad og vil ikke engang kigge på os!

Hun har dage hvor hun bare er bange for biler, barnevogne, ALT! Og kun vil gå de kendte ture...

Alenehjemme træningen skrider bare ikke fremad.

Alle disse ting er self noget vi viste at det nok ville ske på forhånd men er bare så træt af hende i dag at jeg må ud med fustrationerne! Hvis i synes jeg er dum at høre på så klik videre.. Men hvis i har gode råd og opmuntring så skriv endelig!! Alt er hjælp!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brok! Undskyld alle sammen ;)
  • #1   2. mar 2009 vi begynder forresten til hvalpetræning på torsdag smiley

• #2   2. mar 2009 Det med at spise lort - sandsynligvis en dårlig vane. I sjældne tilfælde kan det være mangel på fordøjelsesenzym, men hvis hun tager normalt på og har normalt afføringsmønster, så er det ikke det.

Resten - jeg synes det er en stor opgave I har fået, og jeg ville få en dygtig prof ud at se på problemstillingerne inden de vokser jer over hovedet.
    Var det bare en ting, så virkede det ikke uoverstigeligt, men det er sørme mange.

Så det ville jeg gøre, hvis jeg var jer.

• #3   2. mar 2009 Puha, det lyder som om i har en ordentlig opgave. Hvis i ikke ved hvad i skal gøre, så prøv at opsøge noget prof. hjælp. Men måske det begynder at hjælpe lidt på det med nogen af tingene når i begynder til træning.

Held og lykke med det hele.

Det er iøvrigt helt fint at brokke sig. Jeg er også rigtig frustreret over min hund lige i øjeblikket.

• #4   2. mar 2009 Hej Katrine.
    Ja, det er bare ulækkert, når de spiser lort - kattelort, hundelort og hestepærer. Her tror jeg man skal være meget konsekvent.
    Med hensyn til det andet synes jeg du skal overveje om du overudfordrer hende. Skal hun for meget????...Find ud af hvad du synes er vigtigst at få styr på og så træn det. Hold pause med det andet...det har du masser af tid til. Hvis du/I koncentrerer jer om få enkle ting, så tror jeg I snart vil opleve fremskridt. Husk at rose hende meget mere end I skælder ud og så sørg for at forkæle hende med godbidder. Jeg bruger selv pølser i skiver !!!!!!!!!! - og jeg kan få mine til stort set alt...- det virker.

• #5   2. mar 2009 - og ja, det er rigtig fint at I starter til hvalpetræning, der vil I også få nogle gode tips. Husk hun stadig er meget ung og hun har haft en meget hård start....det skal nok gå.

• #6   2. mar 2009 Spiser hun også hendes egen? for hvis hun gør så er der råd for det... så kan man jo håbe på at hun derigennem lære at lade dem ligge! Der findes nogle pille i håndkøb hos dyrlægen der her kaprotabs dem giver man sin hun hvis den spise sin EGEN afføring! Men hørte fra nogen at ananas skulle give det samme resultat som kaprotabsen gav... det er da en billig løsning! Men husk det er dagligt...

• #7   2. mar 2009 mathilde, vi prøvede de piller fra dyrlægen, der var ingen effekt

• #8   2. mar 2009 Har også hørt at annanas skulle være effektivt, min gør det også men der er heldigvis langt imellem, og opdager jeg det siger jeg bare SPYT UD, og det kan hun på kommando ''ha ha ''

• #9   2. mar 2009 afførings spisning er formentlig en dårlig vane, og ikke tegn på mangel af noget. Lav en grim lyd, hver gang hunden laver antræk til at nyde kagen.
    Det hjalp på min gamle villy rap.

• #10   2. mar 2009 Det var nøjagtig sådan Blue opførte sig i den alder. Men nu er det hele meget bedre smiley

• #11   2. mar 2009 Tak for svar alle sammen smiley
    Hun spiser ikke sin egen lort men alle andre dyrs!

Hende vi skal træne hos er uddannet af Irene og tilbyder en masse 'ekstra' hjælp hvis man har særlige problemer fx alene hjemme. Så er sikker på vi kan få en masse råd hos hende.

Vi bruger mere eller mindre kun ros og guf og istedet for at skælde ud prøver vi igen eller ignorerer hende.
    Idag bed hun enormt meget i mine hænder da jegh ville nusse hende og da jeg så ignorerede hende sprang hun frem og kradsede mig på kinden (hun har noget med sine poter så det var ikke med vilje men betyder leg!) Det var første gang jeg skubbede hende hårdt fra mig i håb om at hun forstod det.. det gjorde hun ikke.
    Så bed hun igen og jeg tog i nakken på hende og lagde hende ned.. det er et par timer siden oghun har ikke bidt siden.. Hun er ikke på nogen måde bange for mig! er det ok at gøre i sådan en siduation?

Lige siden vi fik hende har vi gået 3 ruter så hun ikke skulle blive stresset. de sidste par dage har hun dog oplevet lidt nyt. men hun elsker at komme ind i bilen og ud til nye steder! hun hopper faktisk ind når vi åbner døren! Så forstår det ikke!
    Tænkte at hun måske kedede sig på de faste ruter så prøvede en ny, men endte med at jeg måtte bære hende et stykke!

• #12   2. mar 2009 Min gamle villy "nød" også en katte kage af og til. Afveksling, I ved!!

• #13   2. mar 2009 Jeg synes ikke du skal tage fat i hende, når hun bider i dig i leg. Du beskriver hende selv som en forsigtig hund - derfor skal hun også behandles forsigtigt.

Hvis hun bider i leg, så rejser du dig op og går væk fra hende - afbryder det sjove.

Det er ikke en god ide at påføre hende straf for en forseelse, hun endnu ikke har lært er forkert.

• #14   3. mar 2009 okay... mange tak.

I dag var vi i skoven og på en stor mark med hende og hun lystrede perfekt. Det er altså underligt som det virker nogen gange!!

Kommentér på:
Brok! Undskyld alle sammen ;)

Annonce