Brok! Undskyld alle sammen ;) Brok! Undskyld alle sammen ;)
Pyha ! er så træt og trist i dag at nu er jeg nødt til at brokke mig lidt over min skønne hvalp!
Hun er en 5 måneder gammel græker (meget snart 6)
Hun spiser lort! Er det saltmangel eller fordi hun kopierer moren?
Man er nødt til at trække hende afsted hvis man går tur med hende alene. Det gælder alle i familien. Men hvis vi går sammen så elsker hun at komme ud.
Nogen gange reagerer hun perfekt på indkald men andre gange så er hun fuldkommen ligeglad og vil ikke engang kigge på os!
Hun har dage hvor hun bare er bange for biler, barnevogne, ALT! Og kun vil gå de kendte ture...
Alenehjemme træningen skrider bare ikke fremad.
Alle disse ting er self noget vi viste at det nok ville ske på forhånd men er bare så træt af hende i dag at jeg må ud med fustrationerne! Hvis i synes jeg er dum at høre på så klik videre.. Men hvis i har gode råd og opmuntring så skriv endelig!! Alt er hjælp!
feb 2009
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 1.026
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Resten - jeg synes det er en stor opgave I har fået, og jeg ville få en dygtig prof ud at se på problemstillingerne inden de vokser jer over hovedet.
Var det bare en ting, så virkede det ikke uoverstigeligt, men det er sørme mange.
Så det ville jeg gøre, hvis jeg var jer.
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Held og lykke med det hele.
Det er iøvrigt helt fint at brokke sig. Jeg er også rigtig frustreret over min hund lige i øjeblikket.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
Ja, det er bare ulækkert, når de spiser lort - kattelort, hundelort og hestepærer. Her tror jeg man skal være meget konsekvent.
Med hensyn til det andet synes jeg du skal overveje om du overudfordrer hende. Skal hun for meget????...Find ud af hvad du synes er vigtigst at få styr på og så træn det. Hold pause med det andet...det har du masser af tid til. Hvis du/I koncentrerer jer om få enkle ting, så tror jeg I snart vil opleve fremskridt. Husk at rose hende meget mere end I skælder ud og så sørg for at forkæle hende med godbidder. Jeg bruger selv pølser i skiver !!!!!!!!!! - og jeg kan få mine til stort set alt...- det virker.
nov 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 70
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 225
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.990
Det hjalp på min gamle villy rap.
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 121 Svar: 528
feb 2009
Hun spiser ikke sin egen lort men alle andre dyrs!
Hende vi skal træne hos er uddannet af Irene og tilbyder en masse 'ekstra' hjælp hvis man har særlige problemer fx alene hjemme. Så er sikker på vi kan få en masse råd hos hende.
Vi bruger mere eller mindre kun ros og guf og istedet for at skælde ud prøver vi igen eller ignorerer hende.
Idag bed hun enormt meget i mine hænder da jegh ville nusse hende og da jeg så ignorerede hende sprang hun frem og kradsede mig på kinden (hun har noget med sine poter så det var ikke med vilje men betyder leg!) Det var første gang jeg skubbede hende hårdt fra mig i håb om at hun forstod det.. det gjorde hun ikke.
Så bed hun igen og jeg tog i nakken på hende og lagde hende ned.. det er et par timer siden oghun har ikke bidt siden.. Hun er ikke på nogen måde bange for mig! er det ok at gøre i sådan en siduation?
Lige siden vi fik hende har vi gået 3 ruter så hun ikke skulle blive stresset. de sidste par dage har hun dog oplevet lidt nyt. men hun elsker at komme ind i bilen og ud til nye steder! hun hopper faktisk ind når vi åbner døren! Så forstår det ikke!
Tænkte at hun måske kedede sig på de faste ruter så prøvede en ny, men endte med at jeg måtte bære hende et stykke!
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.990
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvis hun bider i leg, så rejser du dig op og går væk fra hende - afbryder det sjove.
Det er ikke en god ide at påføre hende straf for en forseelse, hun endnu ikke har lært er forkert.
feb 2009
I dag var vi i skoven og på en stor mark med hende og hun lystrede perfekt. Det er altså underligt som det virker nogen gange!!
Brok! Undskyld alle sammen ;)