779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Stive bagben ??? Stive bagben ???

Er der nogle herinde der har kendskab til hunde med stive bagben ? Når Balto lunter afsted bliver han ind imellem meget stiv på bagbenene. Jeg synes at kunne se det er når han slår over i pasgang, hvilket han gør rigtig meget. Er det normalt for hunde? Dyrlægen mener ikke der er noget galt i hans ryg eller bagparti, men andre har anbefalet at jeg kontakter en kiropraktor... nogle med gode råd ?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stive bagben ???
  • #1   26. jan 2006 Misja pasganger også ind imellem, det tror jeg så egentlig er meget almendeligt.

Nogle hunde ved jeg er stoppet med at pasgange efter besøg hos kiropraktoren, for Misja er det blevet mindre men ikke helt gået væk . dog er hendes ryg og bækkenparti nu rettet op..

Jeg kan også kun anbefale dig i første omgang at få taget nogle røngten billeder af hofter og lænd/ryg og så kontakte en god kiropraktor.

Held og lykke med ham, der kan jo være rigtig mange årsager til hans stivhed og jeg vil mene det er værd at få undersøgt noget grundigere ;o)

• #2   26. jan 2006 Jeg har kendt en del hunde, der gik pasgang af og til. Mest når de blev trætte. Gilbert gør det også af og til...

• #3   26. jan 2006 Jeg har Misja hos Marianna Bendixen, hun bor lidt ud for Svebølle midt/vest sjælland... Hun giver knogle - og ledjusteringer og akupunktur og akupressur og afhjælper : rygskader, muskelskader, benskader, træningsskader, trykskader og genoptræning af både hunde og heste *S*

Hun er en af de mest benyttede internationalt kiropraktore og derfor både meget erfaren og meget berejst, hun har tlf. tid 2 gange om ugen og er du interesseret kan jeg give dig tilf. i dit beskedcenter (så må du lige ansøge om venskab *S)..

• #4   26. jan 2006 Vibeke - det var dejligt at din hund kom i gode hænder :o)

Jeg har godt hørt om charlotte da mine dyrelæger kender hende, jeg har indtryk af at den ene halvdel på sjælland anbefaler den ene og den anden halvdel anbefaler den anden og det vigtigste er selvfølgelig at man er tryk og føler sig i gode kompetente hænder :o)

Alt efter hvilke hundemennesker man spørger, vil de ofte svare forskelligt tænker jeg :o)

Jeg er glad for det mairanne her gjort for misja, hele hendes hoft og bækken var skævt og vredet forover og hendes store hvirvl mellem skulderbladene var "knækket" nedad, 2 ture hos marianne og hun er perfekt i hele ryggen ;o)

• #5   26. jan 2006 tryk = tryg ;o)

• #6   26. jan 2006 Det kan jeg godt forstå du var Vibeke ;o)

• #7   26. jan 2006 ...også en god grund til lige at få Balto røngten fotograferet før Marlene Kira B går videre med det, synes jeg.

• #8   27. jan 2006 Vibeke S

Vil du være sød at skrive i min GB hvor du fik gjort det henne?
    Jeg gemmer sådanne adresser...

Held og lykke med jeres hunde!!'

Knus Karin

• #9   27. jan 2006 Kan bestemt også godt anbefale Charlotte Frigast

• #10   30. jan 2006 Tusind tak for alle jeres svar. Balto skal imorgen til undersøgelse hos Charlotte Frigast, københavns dyrehospital, og så må vi håbe hun kan hjælpe smiley

• #11   31. jan 2006 Kunne hun hjælpe Balto ?

• #12   31. jan 2006 Ja, hun rykkede lidt rundt i ham og fik løsnet op, da han var meget spændt nederst i ryggen. Heldigvis mente hun ikke at han har smerter.
    Men hun ville råde til at stoppe med agility-træning, hvilket jeg er meget ked af. Balto har virkelig elsket det og været god til det, men jeg vælger at lytte til hende og må finde noget andet træning til Balto. Om 14 dage skal vi til kontrol og så må vi se hvordan det går smiley

• #13   31. jan 2006 Håber hun kan afhjælpe hans problemer så *S*

Kommentér på:
Stive bagben ???

Annonce