{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

stive bagben efter svømmehallen? {{forumTopicSubject}}

Hej!

I forgårs var min hund for første gang i svømmehallen, og hun har aldrig prøvet at svømme før.

Hun er 9 mdr., så vi har ikke tjekket hofterne endnu, men hun har altid haft flotte og meget frie bevægelser i trav og galop.

Nu virker hun stiv i bagbenene, når hun galoperer, ligesom hunde med HD gør. Men hun kan jo ikke have udviklet HD på én svømmehaltur?

Hun var bange for at svømme de første tre baner, men ved den fjerde og sidste tur gik hun i selv og kunne godt lide det. Så måske hun spjættede med benene og strakte nogle ledbånd eller lignende?

Er der andre der har prøvet det samme? Jeg overvejer at tage til dyrlægen, hvis det ikke bliver bedre snart. Men hun får ro de næste par dage og kun rolige gåture.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stive bagben efter svømmehallen?
  • #1   29. maj 2015 Tror bare hun er ekstra træt i benene efter en lang svømme tur. Det er jo helt uvant for hende at bevæge sig på den måde. Hvis hun ikke virker til at have ondt vil jeg se tiden an, og har du det bedst med at høre hvad en dyrlæge mener så ring og snak med dem.

    Min hvalp på 5 mdr var ude og svømme første gang i søndags og efterfølge hvalpe leg, han var også mega træt dagen efter og lidt stiv i benene


  • #2   29. maj 2015 OK. Jeg kan jo lige ringe til svømmetræneren og spørge, om det er normalt. Svømmede din i svømmehal, eller bare i naturen?

  • #3   29. maj 2015 Han var i svømme hal, håber de snart er helt frisk igen

  • #4   29. maj 2015 OK, så lyder det nok til at det er meget normalt når de ikke er vandt til at svømme... Kunne han lide det fra start af, eller var han også usikker de første par gange?

  • #5   29. maj 2015 Han skulle lige se hvad det nu var for noget, det var helt fint der hvor han kunne bunde, men skulle lige ha et kærligt skub helt ud også svømmede han så fint, nu er han også en vand glad hund der lystigt tager bad i vandskålen så han har et stykke tid haft et plastik bade bassin i haven han kan gå op i og vaske poter smiley

  • #6   29. maj 2015 Når hunden svømmer bruger den jo musklerne anderledes end når den går på sine ben. Når man bruger muskler på en anden måde end de er vant til bliver det ofte ømme. Min Dobermann var også øm dagen efter at hun havde været i svømmehal første gang. Hun syntes det var så fedt at hun nærmest ikke var til at få op igen, så hun fik nok svømmet lige lidt for længe i forhold til 'svømmeformen' smiley

  • #7   29. maj 2015 Sådan ser jeg ud efter en ridetur når jeg ikke er i træning smiley

    Det lyder som helt normal opdagelse af muskler man ikke troede man havde - ved at de gør avs.


  • #9   29. maj 2015 Det lyder som om hun svømmede meget? Mine er også i svømmehallen, men de er det ca. 1 gang om ugen, så deres muskler blive kun LIDT ømme dagen efter smiley

  • #11   1. jun 2015 Hun har vidst ikke længere stive bagben, men der gik da en del dage, før hun blev sig selv igen. Hun har fået nogle hviledage, men vi må se hvordan hun løber i dag. Hun svømmede fire baner, men hun sprællede en del de første to gange, fordi hun ikke vidste hun kunne svømme. Så hun har nok forstrukket nogle ledbånd eller noget. smiley

  • #13   1. jun 2015 Nej, det er min toller vi går til svømning med smiley Hun var godt nok bange for vandet i starten, men den sidste tur gik hun i selv, og hentede legetøjet. Så nu har hun apporteret på vand! smiley

    Men ja, som du siger, så tror jeg det er ved at gå over - det var dog dagen efter og ikke to dage efter, at jeg lagde mærke til hendes stive bagben.

    Hun skal i svømmehallen igen 14 dage efter den første tur.

    Hvis hun bare er stiv i bagbenene fordi hun bruger sine muskler, så er det jo bare godt for hende - jeg var bare bange for, at hun havde udviklet HD. Men det kan jo ikke ske fra dag til dag. smiley

    Hvornår mon hun vil svømme i søer og i havet? Hun har nemlig altid kun soppet, men jeg tænker, at efter et par gange i svømmehallen må hun da være mere vandglad andre steder?


  • #15   2. jun 2015 OK, tak for gode råd! smiley

    Ja, du har ret, i havet kan det være farligt. Så vil primært øve på søen.

    Jeg håber at hun får mod til at hoppe i søen efter nogle gange i svømmehallen, for hun virker mere og mere modig smiley

    Jeg glæder mig til at se hendes udvikling, hun bliver bedre og bedre, og jeg synes hun indtil videre er så fantastisk. Så jeg tror, at hun bliver en god jagtkammerat. smiley


  • #17   2. jun 2015 OK. Det lyder godt, at svømning er så godt for hundene! Er dejligt at høre, at din hund er så frisk endnu!

    Ja, min toller har også været til den tykke side hele sin hvalpetid, fordi jeg simpelthen gav for mange godbidder og for meget mad. Men nu får hun en passende mængde, så hun er rimeligt slank. Håber også, at svømningen og mere motion vil hjælpe af med fedtlaget.

    Jeg opdaterer når hun har været til svømning igen i næste uge, håber hun vil være mindre bange denne gang. smiley


  • #18   3. jun 2015 Her er mine tøser. Første gang Lotus var i vandet, gik hun til bunds i en sø. Hun kom dog op ved egen hjælp og har ligget perfekt i vandet lige siden:

    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/42588-saa_gaar_det_loes_i_svoemmeren_


  • #20   3. jun 2015 Ja, de ELSKER det, Birgitta. Vi går hver onsdag aften og de VED det. Lige nu sidder de og nedstirrer mig og halser som gale........*G* Maj-Britt er fast beskæftiget med at svabe, når tøserne er i smiley

  • #21   5. jun 2015 Mette - håber min hund også springer i med stor glæde snart! smiley På onsdag får vi at se, om hun synes bedre om det. Hun vil stadig ikke hoppe i søer...

  • #22   5. jun 2015 En golden herinde fra var også meget tøvende i starten. Men nu går han glad i. Ikke med samme hysteri som mine tøser, men med glæde smiley

    Mine tøser måtte godt have LIDT mindre glæde. Vi bor 2 km. fra stranden, men kommer der aldrig, for det kan min ryg ikke holde til og det vil blive en kamp uden lige med de to tøser smiley


  • #23   7. jun 2015 OK, ja, det skal helst være kontrolleret - især når hun skal være jagthund. Så hun skal helst ikke være ustyrlig. smiley Men hun må da gerne være lidt mere begejstret næste gang. smiley

  • #24   23. jun 2015 Så var r hun til anden svømmetime og hun var meget mere begejstret denne gang. Men hun har et eller andet med venstre bagparti, så vi skal til kiropraktoren med hende. Hun har nok et eller andet, der sidder fast. Dyrlægen for nogle måneder siden sagde også at hun beklagede sig ved den ene hofte når hun tjekkede hofterne, og jeg mener det var den venstre. Hun har været meget voldsom som hvalp og faldet og slået sig så der er nok noget der skal hjælpes på plads. Men ved ikke om kiropraktoren er det rigtige valg, eller om man skal gå til alternativ behandling?

  • #26   25. jun 2015 Birgitta - ja... Den kiropraktor jeg vil gå til er dog også dyrlæge, så tænker, at vedkommende måske kan vide det? Alle kiropraktorer er vidst også uddannede dyrlægere - altså de "rigtige" kiropraktorer.

  • #27   25. jun 2015 Den kiropraktor jeg bruger til tøserne er dyrlæge og akupunktør udover kiropraktor smiley

  • #29   25. jun 2015 Ja. Så tror jeg tager til kiropraktoren som så kan vurdere om der er noget der skal rettes. Det kan en almindelig dyrlæge nok ikke gøre alligevel. smiley

Kommentér på:
stive bagben efter svømmehallen?

Annonce