{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sele???
  • #1   29. jan 2006 jeg foretrækker halsbånd, hvis 50 kg vil løbe afsted har jeg kun stemmen og halsbåndet at bruge.
    Plus så synes jeg de nemmere kommer til at gå dårligt med sele ;o)

• #2   29. jan 2006 bruger selv halsbånd (halvkvæl) da jeg ikke rigtig tør tage chancen med sele da jeg skal have han i halsbånd til udstillinger.. har hørt mange fordele om at seler skulle få hunde til at ikke trække osv. men har nu den holdning at hvis den trækker eller lign.så må man hellere sætte sig til at træne lydighed istedet for at sætte en sele på.. har hjulpet os en del.. men det tager tid!
    =0)

• #3   29. jan 2006 Jeg bruger sele når vi er skoven og sådan, ellers er det halsbånd på turene rundt i nærmiljøet.

• #4   29. jan 2006 Jeg bruger sele når Roy skal trække mig for eksempel på rulleskøjter, cykel, kælk eller ski og så videre. Jeg tror fordelen ved seler er at de sidder bedre på hunden og de derfor kan holde til at trække mere. Men jeg ved ikke om det nu er en fordel alligevel smiley

• #5   29. jan 2006 Hey...Jeg syntes også at sele er godt, men syntes de trækker meget mere end når de har halsbånd på..Mikkel

• #6   29. jan 2006 Misja får halvkvæl på når hun bare lige skal ned og tisse af for natten, men ellers får hun altid sele på nu.

Især efter hun har været hos hunde kiropraktor og fået rettet hendes nakke hvirvler 2 gange, så var der lige osm ingen grund til at hun skulle blive ved med at få dem rettet fordi hun ind imellem laver et hårdt ryk i snoren *S*

Misja trækker tydeligt langt mindre når hun har selen på, end når hun har halsbånd på.

Men det er meget vigtigt at selen passer til lige din hunds krop, ikke 2 hunde kroppe er helt ens heller ikke inde for samme race, så det er en god ide at have hunden med når/hvis der skal købes sele ;o)

• #7   29. jan 2006 Jeg bruger for det meste halsbånd også selvom Mille til tider kan trække rimelig hårdt (anstrengende i længden). Vi har ellers købt en dyr PowerSele til hende, men for det første flygter hun når hun ser den og for det andet, så slår hun forbenet i spændet når hun går. En dag var hun helt rød, da vi kom tilbage. Jeg skal have fundet en løsning! ;o)

• #8   29. jan 2006 Rikke - det med spændet kender jeg godt, det sker også for Misja når hun har hendes eller dyre flotte og lækre Kenjan sele på smiley

Det er sådan et kæmpe stort messing spænde og det bamler lige ind på benet af hende hver gang hun bevæger sig, så den sele bruger jeg ikke til hende igen..

• #9   29. jan 2006 tak for alle svarene. det er fordi at hun bliver meget agresiv over for andre hunde når hun er i snor, har ladet mig fortælle at det muligvis kan være fordi at halsbåndet bresser på hendes strube når hun trækker afsted mod dem. men jeg tror jeg giver selen en chance kan jo altid skifte over igen...

• #10   29. jan 2006 Misja er også noget af en bitch over for fremmede hunde når hun er i snor, jeg ved ikke helt hvorfor men jeg er holdt op med at lade hende hilse i snor.... Der er ingen problemer når hun er løs, så måske det hænger sammen med den reduceret mulighed for at lave et ordenligt hilse ritual ?

• #11   29. jan 2006 Rafih gik også med gå-sele da vi fik ham. Det skulle være fordi han trak. Men selen gnavede ham under forbenene og i nakken, selvom den var indstillet forkert. Så det holdt vi hurtigt op med... Nu har han bare en lang line, sat fast i halsbåndet. Ved at lære ham at han skal gå på plads hvergang han trækker, har han læret næsten at holde op ...

• #12   29. jan 2006 Vi bruger kun sele til Gilbert.
    For det første har man bedre styr over hunden, og for det andet bliver han mindre aggressiv over for hanhunde, som han møder. Jeg går ikke over til halsbånd igen, men elsker min Powersele :o)

• #13   29. jan 2006 Karina G: jeg lader heller ikke mischa hilse på andre hunde i snor mere, det går godt de første 3 sekunder men så tager fanden ved hende, men når hun ikke er i snor er der overhovedt ingen ting.....mærkeligt

Kommentér på:
sele???

Annonce