{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Før du køber hund {{forumTopicSubject}}

....
Også selv om det ikke er den første hund...

Find ud af hvad du forventer af det at have hund..
Hvilken funktion skal hunden have ? Skal den være følgesvend - udstillingshund - konkurrencehund ( og hvilken slags) - service / hjælpehund - vagthund - jagthund - børnenes ven ----

Find ud af hvad du kan tilbyde en hund af tid, pleje og træning

Find ud af hvilken type hund, der tiltaler dig.. OG HVORFOR

Find ud af hvilken race / type hund du ønsker at købe og undersøg alt du kan om racen. Hvis der er advarsler om racen, så tag dem seriøst.

Find ud af hvilke muligheder der er for træning af netop dig og din hund i dit nærområde.
Ikke alle racer er velkomne i alle klubber og nogle racer må ikke træne feks. bidearbejde i politihundeforeningen.

-------------------------------------

Kom gerne med tilføjelser

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Før du køber hund
  • #1   16. mar 2009 Hvor er det bare SKØNT at der er så mange herinde der så gerne vil hjælpe alle dem, der står over for dét at skulle have hund for første gang og har en hulens masse spørgsmål eller som mig selv, der nu er førstegangsejer. Der er altid en masse man ikke ved og jeg har lært en masse herinde:-)

• #2   16. mar 2009 Tænk på økonomi. En hund kan hurtigt blive dyr, enten pga. sygdom eller fordi den ødelægger ting smiley

• #3   16. mar 2009 Hvis muligt er det en god ide at møde og opleve en hund af den race man har tænkt på.. Så får man et bedre indtryk af hvad det er for en hund end man gør ved kun at læse om racen

• #4   16. mar 2009 Er som sædvanligt helt enig med "Rotterne" ;o) TÆNK LANGSIGTET..

Husk at man som ejer pludseligt kan blive alvorligt syg "indlagt 1md el.2" eller brækker et lår/ben osv.
    Hvem og hvor skal hunden passes i den tid hvor du evt."ligger på langs"
    Det er svært, har selv prøvet det, og man tænker sjældent SÅ langt når man er frisk, rask og rørig. *Smiler*

Er du istand til at ha 4-5000kr liggende til pludseligt opståede problemer som evt., operationer hvis hunden bliver syg, angrebet/bidt eller kørt ned ?
    Puha der er SÅ meget at skulle overveje som man ikke lige spekulere over selvom man altid syntes at man har husket alt. ;o)

• #6   16. mar 2009 ikke for noget, men man BEHØVER jo ikke at tage fri de første fjorten dage.
    der er forskellige måder smiley

• #7   16. mar 2009 Karin *og frk.fjolle*.
    Jeg ville ALDRIG lade en førstegangsejer f.eks. klippe negle, rense ører og analkirtler, det er IKKE ting De må gå igang med FØR ejeren er blevet "undervist" i den slags, det er for farligt for hundens helbred.
    Selv dyrlæger klipper tit sorte negle for korte så blodet strømmer.
    Rense ører, der går mange for dybt og risikere at gøre mere skade end gavn.
    Analkirtlerne kan også være utroligt svære at tømme hvis man ikke ved lige HVOR man skal trykke desu. stinker det, så mange vil hellere betale andre for at få det gjort. ;o))

• #8   16. mar 2009 Debbie. Er helt enig i at NOGLE FÅ kan de ting, men efter at ha været her på HG et godt stk.tid, undres jeg stadig over hvor lidt, mange ved om hunde i al almindelighed, derfor skrev jeg som jeg gjorde og mener det stadigt. Håber du forstår hvad jeg mener. *S*

Kommentér på:
Før du køber hund

Annonce