{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

At slå hunden? {{forumTopicSubject}}

hej nhar det problem at mine sviger forældre mener den bedste måde at opdrage en hund hvis den bider sko i stykker er at slå den med skoen, hvis den hopper op ved spise bordet får den en over snuden, sætter den snuden hen over stue bordet får den en over snuden, hopper den op ad folk træder de den over føderne. osv osv.

og når vi får dem på besøg opdrager de ella på samme måde, da hun var hvalp, jokkede han hende over hendes fødder fordi hun hoppede op haf ham, han har slået hende adskellig gange over snuden så hun giver en piv fra sig, op til flere gange og hun brøder sig ikke om min svigerfar, og har bedt ham utallig gange om ikke at slå hende osv. og vi ikke opdrager hende, sådan.

hun er ikke en problem hund, hun hopper ikke op af folk mere, det gjorde hun kun da hun var hvalp og tog en md tid at lære, ved at vi fik folk til at få hende til at sætte sig når de kom ind, og så fik hun en god bid, den eneste der ikke gad, at gøre det sådan var min sviger far.

og sidst hun ødelagede noget var da hun var i løb eller plejer hun ikke at ødelægge noget.

men hun har desværre for vane at tigge, hvilket vi arbejder med, men her til middag var sviger forældre til kaffe, hvor hun sad og tiggede og så slog min sviger far hende over snuden , og hun pev, jeg blev sur og sagde han skulle lade være, og jeg ikke ville se det der engang til, jeg gik på wc, så hørte jeg hende pive, igen hvorefter hun knurrede, altså rigtig knurrede, hørte en masse tumlende, kommer ind og ser min sviger far, ligger og hollder hende ned på ryggen, og stirre hende ind i øjende, imens hun knurre og viser tænder af ham, jeg skynder mig at sige, han skal stoppe og nu må han gerne gå og han er ikke velkommen her hjemme før han lære at følge vores regler her hjemme.

han går ud og bruger wc´et inden han går i det han kommer ud ser han ella ligge og gnave i hans sko og han klapper hende så en med hans sko og hun sidder i hånden på ham 2 sek. efter, når lige at kommer der ud da hna slår hende og ser hun bed ham, hun slipper med det samme men han har nu et pænt tand sæt i hånden.

han tager hjem og køre på skade stuen, og får et par sting og så ringer han til os og kraver ella bliver aflivet, og hvis vi ikke gør det vil han sørge for politiet kommer ud og gør det.

men min holdning til det her er at hun bed ham fordi han slog hende med en sko og han selv var uden om det, og jeg ved godt det måske er forkert men, jeg fryde mig da jeg så hun bed ham selv om hun ikke må bide, men det var hans egen skyld mener jeg og jeg mener osse at hun markede, for hvis hun virkelig ville havede bidt osv, mener jeg ikke hun ville have sluppet med det samme.

men er det mig der er helt forkert på den her, eller er sviger far selv uden om alt det her.

skal lige siges, ella har knurrede ad ham før hvor han har slået hende, og han er den eneste hun knurre af.

men har han ret i at ella skal aflives, elelr har jeg ret i han selv var uden om det og at hun kun markede?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At slå hunden?
  • #2   16. mar 2009 jeg mener osse han selv var uden om det og han har over skredet hendes grænse en del gange, osse før hen og har sagt det til ham gud ved hvor mange gange jeg ikke vil have han slå hende.

  • #3   16. mar 2009 Jeg må nok sige at din svigerfar selv er skyld i at din hund bed ham. og nej du skal ikke aflive hende. Hun har jo bare forsvaret sig imod overgreb fra din svigerfar.
    Noget helt andet er, hvorfor har du ikke sagt fra over for ham for længe siden.
    Disse overgreb var aldrig gået hos mig, famile eller ej.
    Første gang jeg havde set dette var han blevet smidt ud og blive bedt om at holde sig væk, indtil han kunne opføre sig ordentligt over for hunden.
    Så du har også svigtet din hund.
    Men hun skal da bestemt ikke aflives


  • #5   16. mar 2009 Hun skal så sandelig da ikke aflives... hun havde fortalt ham op til flere gange at nu var det nok.... det valgte han så fuldstændigt at overhøre...

    Jeg ville nægte manden adgang til mit hus og min hund skulle ihvertfald ikke med ud til ham igen - det tror jeg så heller ikke jeg selv ville....


  • #6   16. mar 2009 Han har selv forårsaget biddet så selvf. skal hun ikke aflives. Hun har forsvaret sig selv og helt ærligt havde jeg gjort præcis det samme som Ella hvis nogen havde behandlet mig så respektløs.

    En anden ting er så at en mand som din svigerfar ikke ville have noget at gøre i mit hjem. Vil ikke udsætte mine dyr for sådan noget netop fordi konsekvenserne er til at forudse ...


  • #7   16. mar 2009 Jeg vil ik mene at hun skal aflives, men når han er blevet syet, mener jeg der er tale om mere end en markering.
    Var det en af mine familiemedlemmer der havde gjort det var jeg godt nok flippet ud. Hvad dælen ligner det at opføre sig sådan overfor andres hunde.


  • #8   16. mar 2009
    maj-Britt - medlem af tavlemafian *: har sagt til ham flere gange at han ikke skulle slå hende eller noget, men han fik osse afvide denne gang at han ikk må komme igen før, han kan følge vores regler.

    * Theo the Wannabe Blacknose *det værste af det hele er han har selv en ruhåret hønse hund der er opdraget på samme måde, den er skide hånd sky

    'Men i tror ikke han får noget ud af at melde det vel?


  • #9   16. mar 2009 En ting der undrer mig her, det er at Ella havde mulighed for at ligge og bide i hans sko ?


    Når det er sagt så havde jeg IKKE aflivet hunden, jeg havde bedt ham om at blive langt væk ... hvis vi overhoved skulle have en mulighed for at snakke sammen igen, så krævede jeg en undskyldning og et løfte om at han ALDRIG rørte hunden igen, selv derefter ville jeg have svært ved at acceptere ham.

    Jeg havde nok reageret noget før må jeg indrømme, ikke om nogle udefra skulle begynde at opdrage mine hunde på den måde.

    Det virker som om at din svigerfar hverken har respekt for jer eller hunden og så burde han sættes på plads.


  • #11   16. mar 2009 Camilla H: hun var gået i gange hvor hende kurv er og skoene er,, jeg bedte hende gå ud og lægge sig da jeg kom ind i stuen, at hun så har taget hans sko, ved jeg ikke hvorfor hun gør det har hun aldrig gjort før ved nogens sko, ved ikke om hun var forvirret over det hele

  • #13   16. mar 2009 Sikke en afstumpet svigerfar du har..

    Min svigerfar var også af den gammeldags type da vi først fik hund, jeg vidste det for jeg havde set hvordan han havde behandlet deres egen hund, jeg klargjorde fra starten at JEG opdragede min hund også i deres hus, og hvis han så meget som krummede et hår på min hunds hoved så var jeg ude af min svigerfars liv..

    Min svigerfar rystede på hovedet af mine bløde metoder, men han er røget helt over i den anden boldtgade - han kan lige pludselig godt forstå hvorfor jeg opdrager så blødt osv osv.

    Du skal gøre det KLART for din svigerfar at han ikke er velkommen i dit hus og desuden holde fast i din beslutning ligegyldt hvor hårdt det er og hvor meget splid der kan komme i familien (tro mig der kan komme meget)..

    Held og lykke..


  • #15   16. mar 2009 det der bekymre mig mest er, om han kan få ngoet ud af at melde det til politiet?

  • #17   16. mar 2009 Du kan komme ham i forkøbet og tage en snak med DB allerede i dag om hvordan du skal forholde dig ...

  • #18   16. mar 2009 Steffen J ... Hvis det kommer så langt så ville jeg nok også lige fortælle hvad der er forgået ..

    Og derefter så havde jeg ikke snakket med ham mere overhoved.


  • #20   16. mar 2009
    * Theo the Wannabe Blacknose * håber ikke han kan smiley


    Kradsebørsten, hundehvalpen og deres moar - Sanne M: DB mener du politiet der?


  • #22   16. mar 2009 Afliv svigerfar istedet for. Synd for din hund at den er blevet
    presset til at bide. Hvad siger din kæreste ?. Er der ingen som kan
    sætte din svigerfar på plads ?

    Med den historie du har fortalt, vil politiet ikke gøre noget, så lad dig ikke skræmme af din svigerfar.



  • #23   16. mar 2009 kenneth B: hun siger ikke så meget hun mener det er mellem ham og mig.

  • #24   16. mar 2009 Det tror jeg ikke han får så meget ud af. Han kunne jo bare holde sig væk fra dit hjem. Han er jo kommet frivilligt, og har truet din hund. Så nej jeg tror ikke der sker noget

  • #25   16. mar 2009 Nada N: så jeg kan være helt rolig?


    * Theo the Wannabe Blacknose *: gider ikke lave mere ballde ud af det end der allerede er, da det jo er min kærestes far og hun står imellem det hele.


  • #26   16. mar 2009 Den Svigerfar var ikke længere velkommen i mit hjem hvis jeg havde oplevet det der.

    I skal have sat nogle grænser.


  • #27   16. mar 2009 DB = Dyrenes Beskyttelse. De kan sikkert rådgive dig om hvor dine retteigheder er i denne sag ...

  • #29   16. mar 2009 fandme trist at familie skal være sådan, jeg havde sat dem stolen for døren, eller bedt dem om at annoncere deres ankomst, så jeg kunne få hunden af vejen, og lade ham vide hvorfor hunden er gemt væk for ham!

  • #30   16. mar 2009 *CH* Tavlemafioso ! han er heller ikke velkommen her før at han kan finde ud af vores regler.



  • #31   16. mar 2009 Kradsebørsten, hundehvalpen og deres moar - Sanne M: okay smiley

  • #32   16. mar 2009 men er da rart at se jeg ikke skal være nervøs for hvad der sker hvis han melder det, så kan jeg være mere rolig smiley

  • #33   16. mar 2009 Det var godt at høre ;o)

    Træk I bare vejret ned i maven. Han har kvajet sig gevaldigt.


  • #34   16. mar 2009 Sikke da en idiotisk svigerfar!

    Aldrig om sådan en personage ville være velkommen i mit hjem.

    Hvis du er bekymret over, om din svigerfar kan kræve hunden aflivet, hvorfor ringer du så ikke og spørger dem?

    Selvom det er din kærestes far, synes jeg nu godt, hun kunne bakke dig op ift. svigerfar...
    Hun synes vel heller ikke, at det er i orden, han slår hunden?


  • #35   16. mar 2009 *CH* Tavlemafioso !: blev bare så bange da han sagde han ville melde det, men er rart at se han ikke kan få så meget ud af det.

    men hvis han engang finder ud af at følge vores regler håber jeg at ikke at ella er bange for ham eller noget til den tid.


  • #36   16. mar 2009 dem = politiet

  • #37   16. mar 2009 Helle N: nej det sys hun ikke men, hun blander sig helt uden om det hele hun bakker ikke nogen op eller noget, hun mender vi skal snakke om det og selv finde ud af det.

  • #38   16. mar 2009 For det første så ville jeg også have set rødt - Jeg accepterer ikke at andre forsøger at opdrage på mine hunde - slet ikke

    At du bad din svigerfar smutte - forstår jeg dæleme godt da
    Og nej, han kan ikke forlange hunden aflivet, altså med mindre han opdigter et helt andet hændelses forløb, for ellers vil polititet da slet ikke tage sådan en sag

    Hvis der skal være nogen fremtid for din svigerfar i jeres hjem, så må han indordne sig under de forhold der nu engang er i jeres hjem - du går jo nok heller ikke og flytter rundt på hans møbler eller lign når du er der - han må lære at du har en grænse - og ikke nok med at han i den grad har overtrådt din hunds grænse - så er din egen grænse også overskredet med mange hundrede meter


  • #39   16. mar 2009 Er hunden kun din?

    Bor I sammen?


  • #41   16. mar 2009 *CH* Tavlemafioso ! hun er min, vi bor sammen men mig der har med ella at gøre osv. kæresten går maks en tur med ella engang imellem men træning og faktisk alt aktivering er mig der står for det smiley

  • #42   16. mar 2009 Nej syndes bestemt ikke Ella skal have skylden for din svigerfars dårlig tag på hunde opdravelse.

    Man skal bestemt ikke slå en hund på nogen måde, bruge stemmen måske stampe i jorden. Men aldrig slå den.
    JEg syndes han er helt forkert på den, og i stedet for at bruge nekativ energi skulle han bruge posetiv energi.
    Syndes det fair du siger han ikke er velkommen så længe han slår din hund.


  • #43   16. mar 2009 "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN : hvis han opdigter en historie, var kæresten her heldigvis osse og så det hele og så skal hun nok fortælle hvad der er sket smiley

  • #44   16. mar 2009 Steffen - jamen så behøver du ikke være urolig - dog vil jeg nok være obs på hunden når svigerfar kommer igen en anden gang - for nu er der ingen tvivl om at hun ikke kan lide ham - eller omvendt

  • #45   16. mar 2009 Så må hun altså træde i karakter. Det er også hendes hjem og hendes regler.

    Det dur ikke, at hun overlader den slags til dig, når det også er hendes ansvar at reglerne bliver overholdt i jeres hjem.
    Det er hendes fra og derfor også hende, der bør være den der tager det første skridt.

    Jeg var blevet gal, hvis jeg oplevede at min mand ikke støttede mig i sådan en sag. (Jeg kunne slet ikke forestille mig det ske)


  • #46   16. mar 2009 Og jeg er i DB - og har lige tjekket vores interne side - ingen ville tage en sådan sag - tværtimod ville din svigerfar få tørt på hvis han henvendte sig med den rette udgave af hændelsen

  • #47   16. mar 2009 Selvfølgelig skal Ella ikke aflives.
    Det er ham der har presset hende til at handle som hun gjorde.

    Men havde jeg været i din kærestes sted, havde jeg nok selv fortalt ham i ret så ublide venninger hvor mit syn på ham lå. Far eller ej...
    Hvis han var blevet ved havde han sgu fået et par på hovedet......


  • #48   16. mar 2009 Og derud over - så giver jeg CH ret - din kæreste er nødt til at træde frem i denne sag

  • #49   16. mar 2009 *CH* Tavlemafioso ! de første par gange han gjorde det bedte jeg hende sige noget til ham altså dengang ella hvar hvalp og jeg så han tråde hende over fødderne, men det hjalp ikke dengan, og så begyndte jeg jo at sige fra og det hjalp osse en over gang, men det har han så glemt og nu skete det her så.


    "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN :hun har ikke brudt sig om ham i længe hun undgår ham når han kommer osv.


  • #50   16. mar 2009 *CH* Tavlemafioso ! og "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN : skal så lige sige til min kærestes forsvar at jeg godt forstår hun har svært at sige noget til hendes far da, han desværre ikke kun har opdraget hunden på den måde, han er en meget hård og gammeldags, mand.

    han bruger meget gammel metoder til alt, feks, da han hørte ella havede dårlig hofter og vi fik en masse forskellig ting osv, og hun skal til tyskland og operes, sagde han bare hvorfor vi ikke aflivede hende og dengan han var yngre der aflivede de syge hunde, ve d at skyde dem eller drukne dem, hans far far havede sågar aflivede en hund ved at binde den optil udstødnings rørt på hans bil tro jeg det var og så gasse den smiley


  • #51   16. mar 2009 Ja, er så enig med CH og Charlotte...

    Det er hendes far, hendes hjem og altså også hendes ansvar.
    Måske hun har nemmere ved at trænge igennem til ham.


  • #52   16. mar 2009 Steffen - jeg kan godt sætte mig ind i at det er svært for din kæreste - men på et tidspunkt i sit liv er man nødt til at sætte en stopper for den slags tyranner - og tro mig - det vil lette hende selv at gøre det - for han skal da finde ud af at der er grænser

    Også selvom han har en anden mening


  • #53   16. mar 2009 Manden er jo syg..

    Så meget desto mere vigtigt er det for hende, at hun får sagt fra overfor ham.


  • #54   16. mar 2009 Så han er en mandschauvinistisk gammel mand, der har opdraget sin datter meget autoritært?

    Det lyder som om, din kæreste er bange for ham...


  • #55   16. mar 2009 Men hun er nødt til at sige fra...
    Tro mig, hun vil få det bedre i længden.


  • #56   16. mar 2009 Hvis det var min svigerfar var JEG nok endt med at bide ham, men han havde så nok også fået af vide ved den første overtrædelse, at skete det igen, så havde han ikke noget at gøre i vores hjem. Jeg har simpelthen nul tolerance overfor sådan noget.

  • #57   16. mar 2009 Helle N,
    ja han er mandshovinistisk, han opdrager på den gammeldags metoder jeg har da selv fået en røvfuld eller to da jeg var lille, men har aldrig oplevet min far være på samme måde han er over får hende, man kan osse mærke når man kommer der hjem at der er det hendes far ord der er lov, men jeg tro det er fordi han er så gammeldags, og tro desværre ikke vores meninger og holdninger kan ændre ham og hans ideer, da vi trænede indkald med ella, fortalte han det da var smarter at sulte hende nogen dage så skulle hun da nok komme når hun fant ud af at hun fik lidt mad når hun kom.

    alle de råd han kommer med ang opdragelse af hund osv. virker ekstrem gammeldags og hårde.



  • #58   16. mar 2009 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men hold kæft han havde sku fortjent at blive bidt...

    Jeg forstår så ikke at du har ladet det gå så vidt, første gang han havde gjort noget ved mine hunde var han smidt ud og jeg havde ALDRIG snakket med ham igen, min onkel var engang grov over for Fluffy og han røg ud med fuld musik og har ikke været velkommen siden og kommer ALDRIG ind i mit hjem igen....

    Men Nej selvfølgelig skal hun ikke aflives, jeg ville derimod melde ham til alle dyrs ret for dyremishandling.


  • #59   16. mar 2009 Du burde måske ikke indberette ham til Dyrenes Beskyttelse men ihvertfald fortælle din historie til dem og så virkelig bare sætte foden for døren hvis han kommer igen.
    Evt. give ham med den gammeldags metode, så kan han få sig et lag tæsk.
    Hold kæft en gammel idiot!
    Men tror ikke du skal være bange for at politiet kommer, han har jo ingen ret eller lov til at slå hunden eller på anden måde gøre dne ondt.


  • #60   16. mar 2009 Det allervigtigste i denne sag synes jeg er at i IKKE udsætter Ella for at være i nærheden af ham mere. Det er jo helt klart hun er skræmt og enormt usikker i hans nærvær og det bliver sikkert kun værre. I sidste ende kan det jo risikere hun for det sådan med alle "fremmede" og det ville jo være rigtig synd for både hende og jer.
    Hvis han ikke kan respektere jeres regler og i stadig vælger at se ham ( det er jo din kærestes far, så jeg kan se dilemmaet ) så synes jeg det er jeres ansvar som ejere af Ella at sørge for at hun IKKE udsættes for ham. Hvor ville det være synd at ødelægge en god hund! Held & Lykke med det hele!


  • #61   16. mar 2009 Steffen - Hvis din kæreste prøver at undgå sin far og du heller ikke kan lide ham, hvorfor kommer han så overhovedet i jeres hjem ?

  • #63   16. mar 2009 Camilla H:fordi han er hendes farmilie, og han er sammen med hendes mor smiley

  • #64   16. mar 2009 Ella skal bestemt ikke aflives!! Forstår virkelig godt hvorfor hun bed ham, det var den mand helt selv udenom. Vis ham denne tråd hvis han ikke selv kan se det.. Sådan en nar!

  • #65   16. mar 2009 Ella fortjener selvfølgelig at leve, var det mine svigerfar, så havde hunden ikke nået at bide ham, fordi slår min svigerfar min hund, så slår han min familie, ergo slår jeg ham, og det så han piver... Kan ske folk synes jeg har en underlig indstilling, men her hjemme er min hund mit barn, og hvor mange af jer lader folk slå jeres barn ?

  • #67   16. mar 2009 Der var overhovedet ikke nogen der skulle prøve på at slå mine hunde,så var det bare ud af vagten, og de skulle ikke sætte deres ben hos mig mere , og så ville jeg være ligeglad med hvem det var.

Kommentér på:
At slå hunden?

Annonce