{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Gør af andre hunde og i løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Min tæve på 10 mdr er i sin første løbetid, vi er på slutningen af anden uge (altså høj løbsk) Hun er begyndt at rejse børster og gø af andre hunde. En adfærd hun ALDRIG tidligere har haft. Og ikke en jeg har lyst til hun får fremover, men da det jo formentlig hænger sammen med hendes løbetid, kan jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg skal håndtere det?? Hun stopper med at gø og vil egentlig bare gerne lege, hvis hun kommer så tæt og kan snuse til de andre hunde. Så er jo ikke fordi hun viser asocial adfærd, er hun bare lidt hormon forstyret?? Kan jeg hjælpe hende lidt på vej, eller skal jeg gribe ind, så det ikke er en adfærd der fortsætter???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør af andre hunde og i løbetid
  • #1   19. mar 2009 det er jo meget forskelligt hvordan tæve reagere når de er i løbetid.. specielt når det nu er hendes første er hun nok bare lidt forvirret over sine egne homoner smiley Frejas første løbetid var den værste.. hun var dybt ulykkelig og skammede sig over at hun blødte.. men de andre løbetider har der ikke været noget.. andet end at ALLE tæver skal have bank, da de jo er hendes konkurenter smiley

• #2   19. mar 2009 Her mens hun er højløbsk tror jeg ganske enkelt, jeg ville holde hende væk fra andre hunde. Hun er tydeligvis forvirret og lidt utryg, og ved ikke helt hvordan hun skal håndtere det, og har dermed ikke voldsomt meget glæde af det - så jeg tror faktisk bare, jeg ville undgå det, indtil hun har ro på igen.

• #3   19. mar 2009 Prøver også at undgå andre hunde, men bor i byen, så kan ikke helt undgåes. Men du har nok ret er utryghed, vil bare så nødigt have det fortsætter efter løbetiden. De gange hun har gjort det har faktisk været med hanhunde, men hun kan selvfølgelig være lidt for langt væk til at have lagt mærke til det er hanhunde. Men det lille kravl er nok bare snot forvirret vil bare meget nødigt have det er en adfærd det fortsætter. Så når det nu ikke helt kan undgåes at støde på andre hunde. Skal jeg sige NEJ eller ignorere hendes adfærd eller???

• #4   19. mar 2009 Jeg ville fylde lommerne med LÆKRE godbidder og så aflede hendes opmærksomhed INDEN hun begynder. Du må kunne se på hende, når hun skal til at begynde? Så er det med at aflede opmærksomheden med det samme:-) Eventuelt stop op, vend rundt, så hun IKKE har øjenkontakt med dena nden hund. Få hendes opmærksomhed og ros, så snart hun er i ro:-)

• #5   19. mar 2009 Aflede det vil jeg prøve, men som jeg skriver i tråden med Han vs tæve, træning. Så er hun mega interesseret i andre hunde, og vi har trænet det alt for lidt. Så er en svær øvelse, men afledning. Det må være vejen frem, takker smiley De er nu lunefulde de præmenstruelle tøser smiley

Kommentér på:
Gør af andre hunde og i løbetid

Annonce