964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hjælp til sele. den er ked af det :( hjælp til sele. den er ked af det :(

Hej jeg har en 5 måneder gammel samojede og når jeg finder gå selen frem så falder halen ned fra ryggen og den løber væk og gemmer sig. så prøver jeg bare at lege lidt med hunden og få ham hen til mig og så få selen på. så lige så snart vi kommer udenfor og gør klar til at gå så er den glad igen.

man kan bare se at den er led ved at skal have den på, men når først den har den på er der ikke noget.
den sidder ikke stram eller andet irriterende for hunden.
og jeg kan jo helst ikke undvære at bruge sele, for når den er med i bilen får den jo en sikkerhedssele på der blir spændt fast i selen.

nogen råd til hvorfor det opføre sig sådan og hva jeg kan gøre for at det bliver sjovt at få sele på

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til sele. den er ked af det :(
  • #1   26. mar 2009 Bare brug halsbånd så? Og så måske prøve at bruge sele igen senere..

• #2   26. mar 2009 prøv at giv selen på indenfor bare et par minuter hver dag, så finder dne måske ud af at den ikk er farlig.. kan i have lavet en fx hård opbresmnng, så selen har gjort ondt på hunden, så den tror at i skla ud at køre, og derved forbindes med smerte, og ånr den så ser i skal gå er den glad for ikk at "skal have ondt"??

• #3   26. mar 2009 Hvordan har han det med at køre bil? Det kan være han forbinder selen med at køre i bil.

• #4   26. mar 2009 nej overhovedet ikke han er heeeelt vild med at køre bil.

• #5   26. mar 2009 og nej vi har ikke haft nogle hårde opbremsninger. bare han høre lyden af at bilen låser op så er han klar til at komme ud og køre og så gør det ikk noget man har sele på.

• #6   26. mar 2009 Så vil jeg sige som Ninna, med at lade ham have den lidt på indenfor smiley
    Jeg er sikker på, at han vil vænne sig til den.

• #8   26. mar 2009 okay tak for svarene det vil jeg prøve så

• #9   26. mar 2009 okay ja jeg sætter mig også ned til den. og den sele jeg har er hvor hvert ben skal i gennem og så skal den spændes på ryggen. men når den læfter den ene ben og man har lagt selen så den bare skal sætte poten igen så er selen rundt om, så nægter den at sætte poten ned, dvs at den altså bliver ved med at holde poten oppe i luften indtil man tager den anden ben så den bliver nødt til at sætte den første ned for ikk at miste balancen

• #10   26. mar 2009 præcis sådan som du skriver til sidst er vores tæve når hun skal have selen på. Vi har samme slags sele som dig, til alle vores. På tæven falder halen, hun ser trist ud osv, men så snart snoren bliver sat på, så er hun glad igen. Vi har accepteret det som hendes måde at reagere på, det er jo få sekunder hun er trist, hun reagerer i øvrigt på samme måde med halsbånd, da hun ikke går med det til dagligt...

• #11   26. mar 2009 Vi har samme problem med vores, men vi la dem som tider rende ud, og giver dem den på derude. Det virker ok men især vores hunhund ligger ørene tilbage, men når hun har fået den på er der ingenting.

• #12   26. mar 2009 Kunne du ikke prøve en sele en periode, feks hueta hvor den bare skal over hovedet og så spædes om maven?
    hvis hun vænner sig til den nye sele kan du jo altid forsøge med den gamle igen

• #13   26. mar 2009 ups der skulle stå feks. Hurtta.

• #14   27. mar 2009 jo det kunne jeg måske prøve det med en anden form for sele. han er helt vild med at få halsbånd på. den har en hvor der er et tørklæde i og når man finder den frem så kommer den løbende og svinger helt tovlig med halen smiley

• #15   27. mar 2009 Hvis han er glad lige før, og glad lige efter, han har fået sele på, så synes jeg ikke, det er noget man behøver at gøre et stort nummer ud af.

Uden på nogen måde at ynke hunden, synes jeg bare den skal have selen på, få en guffer for det, og så er den potte ude.

Jo mere, man gør ud af det, jo større problem får man.

• #16   27. mar 2009 min gravhund ligner en der skal ha tæv når hun skal ha snor på, trods hun aldrig er blevet slået, men når hun først kommer ud er hun super glad, specielt nu hvor hun har lært at gå uden snor, så tror bare du skal gøre som *CH* Tavlemafioso siger, en guf når den er på også ud af døren....

Kommentér på:
hjælp til sele. den er ked af det :(

Annonce