497 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hvalp og mad Hvalp og mad
Hej
Som nogle måske ved har jegfået mig en lille moppedelle ved navn Zoe
Hun er i perfekt form og vægt og er frisk og glad, hun får det antal g om dagen af mad hun skal have - men kan stille sig i køkkenet og pive i laaang tid og meget højt.. ligesom om hun ikke er mæt overhoved.
Og vil helst ikke give hende når hun piver, for hun skal jo helst ikke lære at hvis man siger det højt nok kommer det ?
Hvad gør jeg så Zoe kan blive mæt men ikke få for meget mad - mopper har jo tendens til overvægt ?
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
I kunne prøve at sprede hendes mad udover græsplænen og lad hende bruge næsen/hjernen:) Det trætter dem.. Eller put hendes mad i en tom cola flaske så hun selv skal finde ud af at få maden ud..
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 914
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 11.061
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Og det med at sprede det ud det gør jeg meget !! - hele stuen er et stort spisebord og hun får alt med efter 15 min højst !
Nitttib - god ide med at blande de 3 ting
Vender tilbage hvis jeg er i vilrede igen !
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 647
Man skal jo huske på at det antal gram som står på posen kun er vejledende .. og jeg ved i nogle foderprodukter er der ikke nok næring i til den enkelte hund og derfor kan de mangle noget og føle sult..
Vores hvalp får lov at spise det som hun kan til hun føler sig mæt for så længe de er hvalpe spiser de jo meget mere.. Og så længe hun ikke overspiser synes jeg det er fint.. og hun er bestemt ikke tyk og hun får det hun har brug for.. Hvis din hund laver mere nogle dage end andre kan den jo også være mere sulten i forhold til andre dage hvor den laver mindre..
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 11.061
Man skal altså lige huske på , at hvis hvalpen får tørfoder.... så føles det ikke så meget i maven lige i det den spiser det...
Men hvis man prøver at hælde tørfoder op i en skål.. og lade det suge alt det vand det kan........ så fylder det 5-6-7 gange så meget..
Så hvis hvalpen så spiser f.eks 2- 3 gange så meget som anbefalet på posen .... kan man risikere at mavesækken springer da den ikke kan indeholde så store mængder...... ( da foderet jo suger væsken der er i maven )
Så det er en meget dårlig ide' , at lade hunde spise så meget de kan , hvis det er tørfoder.... :O)
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 145 Svar: 647
Hvalp og mad