1.651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Rottweiler Hvalp og mad? Rottweiler Hvalp og mad?

Nu er det ved at være nogen år siden vi har haft hvalp i huset, så kan ærlig talt ikke huske det, vi har ku haft zoey i en uge så hun nu er 9 uger (rottweiler) men er det normalt hun ikke spiser så godt endnu ? Hun spiser kun de 80-100 gram af de 260 hun skal have, ville jo mene en hvalp der skal vokse så meget burde have noget mere energi ? Hun er glad og hygger sig gevaldigt med vores chihuahua men spiser bare ikke særlig meget, vi har specifikt rottweiler junior fra Royal Canyon ligesom de havde hvor hun kommer fra.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottweiler Hvalp og mad?
  • #2   20. sep 2016 Har skam overvejet det? Men hvad er et bedre foder? Ville da mene det specielt til rottweiler burde være bedre for rottweiler :)?

• #3   20. sep 2016 Royal canyon smiley smiley smiley

Ej undskyld, men det er lidt sjovt

• #4   20. sep 2016 Canin smiley stavekontrol ! smiley

• #6   20. sep 2016 Real nature? Hvor køber i det? Det er jo også lidt vigtig for os at der er det rigtige i til hendes muskler som en rottweiler jo nu engang har smiley

• #7   20. sep 2016 Hov, nu kom jeg til at slette kommentaren ??
    Vi har været glad for Real Natures junior foder, som vi skiftede til da vi fik vores boxer hvalp hjem i sommers fordi vi havde svært ved at lokke maden i ham.
    Men jeg tænker måske også stadig at hun er ved at falde til, og at det kan have en indflydelse smiley

• #8   20. sep 2016 Vi køber det i maxi zoo, det indeholder ifølge hvad jeg er nået frem til en del kød og er kortfrit. Jeg er dog langt fra super erfaren indenfor foder, da hvalpen er vores første hund.
    Men han vokser i hvert fald fint på foderet og vi har fået at vide af dyrlægen at han er lige som han skal være i forhold til hans alder smiley
    Og så har han masser af energi smiley

• #11   20. sep 2016 Jamen så må vi jo have noget nyt, så det bare lige at finde det det skal være smiley

• #12   20. sep 2016 Har i evt et link? Er ikke så vild med bare at købe noget ? smiley

• #13   20. sep 2016 Hvad vejer hun ? Og har hun tabt sig ?

• #14   20. sep 2016 Hun vejede 5,9 og ja hun har nok tabt sig lidt på den uge vi har haft hende da hun ikke spiser nok

• #16   20. sep 2016 Det er alt for lidt, for en 9 ugers rottweiler. Hun burde veje omkring 10 kg nu. Den lille vægt, og hendes manglende appetit lyder som om at I skal et smut forbi dyrlægen.

• #18   20. sep 2016 Hun har taget 500 gram på i denne uge har lige vejer hende hun vejer 6,5

• #19   20. sep 2016 Hvis man spørger mig, burde en rotte på 8 uger, veje min. 8 kg. Og den burde have en god appetit. Derfor ville jeg tage et smut forbi dyrlægen.

Selvfølgelig kan en flytning påvirke med stress, men hun burde spise med god appetit nu. Jeg ville være bekymret.

• #20   20. sep 2016 Ok, hvis hun har taget 500 gr på, og altså ikke tabt sig. Så ville jeg ikke være så bekymret. Så prøv et foderskifte, eller blød hendes mad op, og tilsæt kød og andre lækkerier.

• #21   20. sep 2016 Du skal have fat i et foder, hvor forholdet mellem calcium og fosfor er korrekt. Derudover skal der være en sammensætning, der giver rolig vækst. Det er virkeligt vigtigt for en race som rottweileren, der kan voksne totalt i smadder.
    Kig på fx Essential Beginning large breed.
    Giv gerne tilskud af C-vitamin.

• #22   20. sep 2016 Ang dyrelægen var hun det til tjek da vi fik hende det er dyrlægen der har vejet hende til 5,9 med en kommentar om at hun var fin, må lige holde øje med hendes vægt og så få købt noget vådfoder. Ingen tvivl om dyrlægen bliver besøgt hvis hun virker mærket af det eller taber sig, hun er super glad og livlig ud over nemlig. Hun har pgså fået tid til dyrlægen til 12 ugers tjek og vaccine.

• #25   20. sep 2016 Vi holder os til at hun max må tage 1 kg på i ugen på grund af led og hofter så, synes det lyder fornuftigt, prøvede med en halv te ske lever postej og lidt vand i resten af hendes mad fra i dag der var ca 140 gr og hun spiste næsten op så godt være vi skal prøve med lidt vådfoder eller bare vande hende foder lidt så det bliver blødt , men hvordan med variere mellem våd og tør og forskellige fodre hvordan har deres maver det normalt med det?

• #27   20. sep 2016 Vi har aldrig bare givet vores hunde alt mulig mærkeligt, tidligere hunde har altid kun fået tør foder og være godt tilfredse og sunde smiley men alt råt kød er ok eller?

• #29   20. sep 2016 Vi fodrer også varieret - så meget som muligt. Nicki får rå ben et par gange om ugen, det elsker hun. Vi kan ikke råfodre med en fryser der maks kan have 2-3kg, der er simpelthen for dyrt i så små mængder smiley

Derfor får hun ben her og der - ofte får hun når hun skal være alene hjemme.

Derudover skifter vi fodermærke fra sæk til sæk.. både med og uden korn - f.eks. eukanuba, olivers, real nature wilderness, arion, taste of the wild.. Jeg tror at næste gang bliver det Arion (pga prisen) og efter det vil jeg meget gerne prøve essentials smiley

Jeg kan kun anbefale at fodre varieret, det er virkelig skønt at hunden ikke har sart mave.

Af mærker der er gode vil jeg også nævne orijen, acana, wolf of wilderness, kingsmoor pure og så har jeg garanteret glemt en masse mærker smiley

• #30   20. sep 2016 Jamen vi gik efter Royal canin fordi de havde et direkte til rottweiler så troede vi da bestemt der var alt det de skal bruge, hvilket vi fik at vide men vi måde prøve noget nyt og så blande lidt af det i for at få det brugt. smiley

• #32   21. sep 2016 Hjælper jo ikke så meget hvis hun ikke vil spise det?

• #34   21. sep 2016 Overvejede arion i stedet?

• #35   21. sep 2016 Prøv evt. at gå ned i den lokale dyrehandler og spørg om de har nogle prøvepakker, på nogle af de varianter, som du har overvejet?

Alternativt så har fx. Essentials "smagsgaranti", så hvis din hvalp ikke gider spise foderet, så henter de sækken igen, og du får dine penge tilbage.

Er ellers helt enig med de andre i, at det er en supergod idé, at vænne hvalpen til forskellige foderkilder. Det minimerer risikoen for at stå med en hund med sart mave, der bliver smaddersyg første gang den stjæler en frikadelle smiley

• #37   21. sep 2016 @16 du er helt forkert på den, eller husker bare ikke korrekt. I en alder af 10 uger vejede vores han 10.2 kilo og var suverænt den største i kuldet. De fleste af de andre vejere 7-9 kilo
    Husk nu det er rottweilere og ikke mastiffer smiley Hun skulle jo nødigt ende med at veje mere en ca 35-40 kilo

For en hun rotte lyder 6.5 kilo fint som 9 uger gammel.

• #39   21. sep 2016 Vores er godt nok Blandings Rottweiler, men han ville heller ikke rigtigt spise de første par uger. vi købte fiskeolie og blandede i hans mad, så spiste han lystigt smiley

Kommentér på:
Rottweiler Hvalp og mad?

Annonce