Chanels pote.. {{forumTopicSubject}}
Efter Chanel var på stranden forleden, har hun haltet lidt på det højre ben, vi kiggede hende igennem og kunne ikke se noget unormalt..
I dag har hun så igen haltet lidt, og så hende efter igen, det viser sig så, at imellem hendes ene trædepote, er der kommet en rift på ca. 1 cm.. Den er ikke dyb, og det er somom hendes hud har fået et lille snit, det hverken bløder eller er vildt rødt/irriteret..
Fik det vasket og duppet med noget klorhexidin, og smurt noget helende og bakteriedræbende salve på..
Det var lidt af en kamp, da hun bestemt ikke mener jeg skal kigge hende imellem poterne
Mit spørgsmål er så, om jeg skal holde hende fra vejene indtil det er nogenlunde igen, eller om det igen betydning har?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Hun skal nok vise dig hvis det bliver værre på den ene el.anden måde, for så begynder hun at slikke sin pote, el halte mere.
Bare hold øje med hendes opførsel og "riften/såret"
Jeg syntes faktisk det er utroligt at hun ikke allerede har slikket på den, da de fleste vuffer gør det når de har nogent med fusserne.
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.967
Men tænkte nok, at det var ok bare at smøre det godt og holde det rent, så hun kunne komme ud og lege som normalt
aug 2006
Hun har heller ikke slikket på det efter jeg har smurt det, det synes jeg ellers også de plejer at gøre..
- Men hun er også lidt sær! he he..
dec 2007
Jeg lurede oz over det med salten, normalt salter de i flere cm.s højde her i Kbh.NV men de har ikke været her længe, og trods den korte me slemme vinter vi fik sidst i marts, så undlod de at salte.
HELDIGVIS. Underligt men ingen af mine 3 vuffer kan ikke klare den salt. De kan dårligt nå ned af vores trappe før de reagere og jeg bor kun på 1ste sal.
aug 2006
Malcom blev engang skåret i poten med noget glasskår og vi opdagede det først da vi kom hjem fra gåtur fordi han blødte..
Der er vidst noget om, at amstaff kan klare meget smerte..
dec 2007
Men det er både godt og ondt, for mange ser jo desv. så ikke hvis der er noget rav ruskende galt med dem, her taler jeg om ejere som ikke ved ret meget om hunde og ikke aner noget om det med deres smertetærskel.
Jeg syntes at det er betryggende at man kan se på en vuf hvis den har smerter, men ok kender man sin hund "uanset race" så bør man også kunne se at den forandre opførsel på den ene el. anden måde hvis den har smerter, men det kræver jo så, at man kender racen og ved at de er super gode til at skjule evt. smerter.
Sorry hvis det lyder forvirrende, hvis jeg har gentaget mig selv, jeg kan slet ikke finde ud af at skrive det jeg var igang med, for jeg lige har haft et lyn visit af en ve som fortalte at en anden af mine venner lige er død, så jeg kan pludseligt ikke samle tanker og ord.
Men jeg ville alligevel lige skrive det færdigt jeg startede på inde jeg fik "besøg" *Ss*
aug 2006
Det lyder ikke godt med en af dine venner, håber du er okay
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
aug 2006
Chanels pote..