1.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Golden pris.. MED tavle? Golden pris.. MED tavle?

Er nysgerrig..

Hvad koster en golden retriever hvalp
MED stamtavle? Sådan ca...
På sydsjælland...

Sidder og tjekker priser.. Der er godt nok meget forskel på priserne rundt omkring synes jeg..
Har kun kigget efter tavleløse indtil videre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golden pris.. MED tavle?
  • #1   4. apr 2009 Jeg kender en golden opdrætter hun tog 8000 for det sidste kuld

• #2   4. apr 2009 Min veninde købte en Golden fra et godt DKK-opdræt sidste år og hun gav 8000 kr.

• #3   4. apr 2009 Ja mente nok prisen lå der omkring.. :O)

Har udset mig nogle kommende hvalpe som jeg er blevet skrevet op til, (uden tavle), så var bare ren nysgerrighed jeg oprettede denne tråd.

Synes det er utroligt der er over 4000 kr's forskel på om de har stambog eller ej...
    Nu går jeg ikke selv meget op i den slags.. (Selvf ser jeg det som en god ting at forældrene har stambog, og det har de også i dette tilfælde).
    Men jeg mener bare, at man kan jo aldrig vide 100% hvordan hunden er mentalt og i helbred - papir eller ej. Ved godt det siges man bedre ved det med tavle hunde, men jeg har bare efterhånden også hørt så meget utilregneligt om de tavler, at jeg netop ikke ser det som et meget stort plus. Specielt ikke når det oveni det, er så meget dyrere. :O)

• #4   4. apr 2009 Der er stor forskel på dem med og dem uden tavle - også udseensmæssigt. Min venindes gamle golden (døde af kræft i en alder af 6 år) var "lille" og meget gylden. Men hendes nye med stamtavle er stor, i forhold til og meget hvidere og har en helt anden ansigtsform.

Så det kommer jo an på hvad det er du vil have.

• #5   5. apr 2009 Pia -når forældrene har tavle, men hvalpene er uden, ville jeg spørge mig selv om HVORFOR?

Tavlen i sig selv koster kun 3-400kr at få lavet, så det er ikke den i sig selv du betaler for. Det er derimod det arbejde der lægges i hvalpne/parringen (= at forældrene er testes for arvelige sygdomme. Hos golden vil jeg tro det drejer sig om HD/AA og PRA + self det arbejde der ligger i at finde et godt match istedet for bare at parre med naboens hanhund)

Dette er ting jeg ikke mener der skal gåes på kompromis med, uanset om man avler med eller uden tavle.

• #6   5. apr 2009 Pia. For mig må du købe hvad du vil. Men det og få avlsgodkendt sine hunde koster ,både med udstilling ,tjek for arvelige sygdomme mm. og derfor er der forskal på prisen.Det siger sig selv at hvis man ikke gør disse ting er det billigere og avle.

• #7   5. apr 2009 Golden er ikke som i gamle dage efter min mening... De er betydelig kraftigere, hvidere og så er de HØJERE... vi har pt 3 stks i klubben, alle hvalpe, de er enorme og deres ben ligner pæle...De er meget tunge...

Så er der ´jo kommet "jagt" Goldens, de ligner overhovedet ikke noget i nærheden....

• #9   5. apr 2009 Jeg kan heller ikke lade være med lige at smide en advarsel ind ;o)

Golden Retriever er MEGET plaget af HD, så jeg vil anbefale dig, hvis du vælger en tavleløs, at være MEGET grundig med din udvægelse. Du skal sørge for, at indhente informationer om så meget af familien som du kan hvad angår HD - simpelthen for ikke at købe katten i sækken.

• #10   5. apr 2009 - og tænk for alt det for arbejde mange opdrættere gør sig, med at vælge den rigtige han til deres tæve. (stambogs studering), og ikke bare den første og den bedste........

• #11   5. apr 2009 Flatrunner- Det er også sån jeg syns de skal se ud, hun er super fin! Og tillykke med hvalpene for øvrigt. :o)

Kommentér på:
Golden pris.. MED tavle?

Annonce