731 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bilister og dyr Bilister og dyr

Hva ville i gøre hvis i kørte en kat/hund/fugl ned?

Hvordan ville i reagre hvis der sidder et forelsket frøpar midt på en vej??

Hvad ville i gøre hvis nogle heste står lige ud til en trafikeret landevej?

Jeg syntes folk skal til at tænke sig lidt om når de køre i bil, ja undskyld mig, men folk er sku da hjernedøde i deres biler... smiley

Ved det er meget surt skrevet , men i forbindelse med et andet indlæg om en påkørt gårdhund bliver jeg endnu engang så gal...

Engang vi kørte tur så havde vi kørt for langt og vendte om, lige efter kom der en bil i høj fart susende forbi, fuldstændig vanvittig fart... nå men 100 m væk lige hvor vi havde været lå en død kat på vejbanen og en levende kat stod ved siden af i undren og sikkert sorg, kattende havde både halsbånd og navneskildt... Mens min mand fjernede den døde kat fra kørebanen gik jeg ud og fandt ejeren ...... Hvor svært kan det være......

I dag køre vi hjem fra en dejlig tur og så sagde min mand pludselig : sig mig, er de heste ikke uden for dere indhegning!

Jow sørme ja, det er middelfart vej imellem bogense og middelfart, en trafikeret vej, INGEN GAD AT BEKYMRE SIG jeg er ellers ikke så tryg ved heste, men aligevel stoppede vi bilen med haveriblink og jeg stod ud og fik dem ind til siden, derefter gik min mand ud tildem, og jg kørte rundt blandt naboerne tl huset hvor hestene tydeligvis holdte til, den 3 nabo skyndte sig derop for at få styr på dem...

HVORFOR er det så svært, tænk lige på den skade en hest kan forvolde på en bil med mennesker i hvis man påkøre den...

Hmm ja det var vist et meget vredt udbrud, men nu må fol ksku spænde hjemlem

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilister og dyr
  • #1   6. apr 2009 Folk stopper ikke engang op for mennesker der ligger på vejen... så hvorfor skulle de dog for et dumt dyr???

Jeg kan blive så harm over folks færden med deres biler. Hvis man rammer noget, så stopper man, og hvis man kan, så undgår man at ramme dyret!!

• #4   6. apr 2009 folk er så ligeglade, hvad er det for en verden smiley

• #5   6. apr 2009 I lørdags var min mand og jeg på vej hjem fra Rømø, da en bil lidt foran os påkører en and. De kører bare videre som om intet var hændt.
    Anden ligger midt på vejen og vrider sig og bløder ret meget.
    Vi kører uden om og stopper så. Imens vi er på vej ud af bilen, kører en anden bil uden om os, og påkører osse anden:-(
    Da jeg kommer hen til den er den død. Jeg får den skubbet helt ind til siden på græsset. Alt i mens dette sker, står der en andedame på den anden side af vejen og kigger på. Det var så dens partner der blev dræbt:-(
    Vi kunne ikke få hende skræmt væk, men jeg står lidt og hun begynder så at gå væk fra stedet, og heldigvis helt inde ved grøften....
    Men var bare så gal over at bilen der kørte den over fortsatte:-(
    Hvis den ikke var død, var jeg nødsaget til at gøre en ende på dens lidelser, for den kunne umuligt have overlevet, den havde mistet ret meget blod. Kan stadig se den for mig der på gaden, kæmpende for sit liv, også selvom det "bare" er en and...

• #6   6. apr 2009 Jeg har taget en kat og en solsort.
    Fuglen var død med det samme, desværre kan jeg ikk sige det samme om katten.
    Jeg bremsede alt hvad bilen kunne og havde ikke en gang set om der var nogen bagved mig!
    for mig er det en naturlig reaktion og havde endda min kæreste og datter i lift og liftnet bagi.
    Nå men katten løb ud i en kornmark hvor kæresten gik ud og fandt den. da jeg påkørte katten stoppede et ældre par for at hjælpe med at finde den og de var bare så søde. Jeg var nemlig meget chokeret og helt ude af den.
    Katten var løbet 20 meter indpå marken men der var ikke andet at gøre og min kæreste aflivede den på stedet.
    Vi lagde den ud i vejkanten så evt. ejere kunne se den men kørte ikke rundt til forskellige huse. ringede dog til falck og sagde jeg havde påkørt en kat og hvor den lå.
    det er det værste jeg har oplevet længe og håber aldrig det sker igen

• #7   6. apr 2009 jeg køre så vidt muligt uden om alt der er på vejen, og stopper hvis det er muligt.
    Men nu skal man også lige tænke på om det er forsvarligt, at klodse bremseren inden man gør det.

jeg har stoppet trafikken på vejen mellem Sandvig og Hammerhus en gang. Der gik et pindsvin midt på vejen. det kom helt over uden skrammer.

• #8   6. apr 2009 eller dem der kører forbi løse hunde, uden ejer. For nogle år siden bad jeg kæresten stoppe da der stod en stor schæfer i vejkanten. På samme vej lå der et dyreinternat, så det var ofte efterladte hunde der var bundet til lygtepæle. Mig ud til den her hund, som så blev gal da jeg ville gå ned i den lille grøft hvor den snor så ud til at hænge fast, og føj et chok, der lå så en dame helt grå i hovedet, bevistløs. Ind til kæresten i bilen og bede ham ringe efter hjælp. Politiet kom så og fik kontakt til damen, hun havde fået et eleptisk (staves?) anfald, og havde lagt i grøften minimum et kvarter. Politiet hjælp hende og hendes hund hjem, hun var kendt med anfald og ville ikke på skadestuen.
    Det var frostgrader, tænk hvad der kunne være sket med den stakkels dame hvis ikke vi havde holdt ind og ville tage hunden med...
    Jeg er også typen der kører zigzag på veje med frøer osv, selvfølgelig kun hvis det ellers er forsvarligt, og så har jeg desværre en hare på samvittigheden, stoppede også, den var død på stedet og lagde den ind i noget krat i nærheden lidt væk fra vejen.

• #9   6. apr 2009 Kørte os en gang forbi en løs hund der rendte mit ude på hovedvejen. der kom en mand cyklende så vi troede det var hans. jeg holdt øje med ham i bakspejlet og så manden cyklede forbi. der vednte vi os om og jeg gik ud og kaldte på hunde og han kom løbende lige hen mod mig og hoppede selv ind i bilenm. han var virkelig skræmt og så tørstig og træt. vi kørte rundt til forskellige naboer men ingen kendte hunden. jeg tog hamm med hjem og ringede til polititet og sagde vi havde fundet en hund og vi ville beholde den til ejeren kom og hentede den
    sent på eftermiddagen ringede en ældre mand og var så lykkelig for at vi havde reddet hans hund og han kom og hentede ham.. gensynsglæden var stor og det var dejligt at se at hunden havde savnet sin far.

• #10   6. apr 2009 Nogle folk har bare ikke de samme følelser for dyr og levende væsner.

Jeg forsøger da helt sikkert at undvige, hvis det er forsvarligt.
    Nu bor jeg inde i byen, så her vrimler ikke ligefrem med dyr.

Ibens historie om den unge mand, mener jeg er for voldsom. Jeg ser hellere at en solsort dør, end at et ungt mennesker kommer alvorligt til skade og skal indlægges i længere tid..

Min far og jeg påkørte engang to måger lige efter hinanden, da vi skulle en tur til jylland. Vi havde ingen chance for at undvige dem, de sad på vejbanen, og flyttede sig ikke som fugle normalt gør!
    Den første døde med sikkerhed, men den anden ramte "skævt" nærmest.. begge lige i MIN side.
    Det var frost, og der var kun et farbart spor, så vi kunne ikke stoppe..

Det var en meget ubehagelig tur, og jeg havde det virkelig skidt, jeg bryder mig ikke om at skade dyr..

I øvrigt, ville jeg nok stoppe bilen ved hestene og ringe efter politiet, men jeg ville ALDRIG gå ud af bilen! Er rædselsslagen for de store monstre..

• #11   6. apr 2009 Hmm, kan kun give jer ret i at alt for mange bilister skider højt og flot på levende væsner. Har prøvet engang på vej til Randers sammen med en bekendt. Pludselig ser vi noget på vejen der bevæger sig. Kunne ikke se hvad det var udover at det var blevet ramt af en bil og vedkommenden åbenbart bare var kørt videre. Jeg hopper nærmest ud af bilen og løber så hurtig jeg kan, over og ser at det er en kat der ligger der på vejen og snurre rundt af smerte. Vi får fjernet katten, og slæbt den ind til siden. I mellemtiden er der en ældre mand der er holdt ind til siden, da han vist ikke tror at vi selv kan slå den ihjel. Den var blevet ramt i hovedet så der var ikke så meget at gøre. Da vi så står der omkring katten, kommer der pludselig en bil op fra en grusvej. De kommer så hen og vi spørger dem om det er deres kat. Det var det sørme ikke, men det viste sig så at det var dem der havde ramt katten. Og i stedet for at holde ind til siden, synes de åbenbart at det var vigtigere at komme op og vende bilen.

Foruden det har jeg prøvet på en tur hjem fra en fødselsdag, hvor vi skulle igennem noget skov. Lige pludselig, kan jeg se noget på vejen. Dette viser sig så at være et dådyr som en eller anden spasser, har kørt ned og bare efterladt midt på vejen. Og kan simpelthen ikke have sådan noget, så mig ud af bilen og få fjernet det arme dyr. Desværre for mit vedkommende, ville de to andre der sad i bilen ikke hjælpe, fordi de synes det var klamt. Så der måtte jeg pænt selv stå og slås med at få den ind til siden, hvilket ikke var helt let, men det lykkes.

• #12   6. apr 2009 Det var også min tanke, samt at jeg kan simpelthen ikke klare når døde dyr, bare for lov til at ligge, og blive kørt over gang på gang så det bliver en stor spalt klat. Synes det er så respektløst og klamt. Men nej, forstår heller ikke at folk bare kan fortsætte. Jeg ville ikke kunne få mig selv til bare at køre videre, også bare lade det ligge.

• #13   7. apr 2009 ja folk skal sku spænde hjelmen jeg blev selv kørt hjem engang hvor en hare løb ud foran bil jeg bad ham stoppe så jeg kunne se om der var sket noget med nej det gjorde han sku ikke sikke en ..... da han havde sat mig af tog jeg min hund og gik hele vejen op hvor haren var men guskelov ingen såret eller død hare i syne. synes det mindste man kan gøre, er at gå ud og se om man i det mindste kan hjælpe dyret på en eller anden måde så den ikke bare lider, for det er jo desværre ikke alle der dør når de blir ramt.

Kommentér på:
Bilister og dyr

Annonce