{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Muskelhunde træning? {{forumTopicSubject}}

var lii inde under en side på nettet for og læse om ab´er er tilladt til hunde træning der... og så faldt jeg lii over dette...

Kamp- og muskelhunde samt kryds af disse kan træne i DCH-Skjern/Tarm, men de skal altid føres i snor overalt på DCH-Skjern/Tarm´s træningsarealer, fra de er 8 måneder, og kan ikke deltage i pauser hvor hvalpe er fri.


Nogle af begrundelserne for disse forholdsregler er som følger:

* Signaler og sprog eksisterer principielt ikke, de "gider" ikke forsøge at
læse andre hunde, gør at andre hunde har svært ved at "snakke"
med dem.
* de har ofte stor kamplyst og kort lunte, kan f.eks. ikke være løse sammen
med andre hunde.
* de er selvstændige og stædige
* de er ikke til truende afærd i form af kropssprog, ansigtsudtryg eller
eller hævet stemme, hverken fra fører eller andre.


i mine øjne ser det underligt ud, og kan ik forstå hvorfor de ikke må være fri ligesom andre racer når der er pauser....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde træning?
  • #2   6. apr 2009 Hmm ja men om ik andet oplevede vi idag en ambull tæve hvalp på 5 måneder. Ingen respekt ha for at en anden siger fra overfor dens meget pågående adfærd og leg, hvor det så endte med at den anden lille hund, måtte sige fra ved at løbe efter og snappe da det blev for meget.

    Men igen der er også muskelhunde, der ka opføre sig ordentligt, men den her fattede ingen ting. Da den lille hund sagde fra overfor den.


  • #4   6. apr 2009 Kald mig bare dum. ELLER?? <: ja det gjorde min tæve ihvertfald, men det ka være hun er et enestående tilfælde... he he.

  • #5   6. apr 2009 eddie og jackie jeg gi kald mig bare dum ret, når min ab på 8 mdr og min chihuahua på 1 år leger voldsomt stopper de heller ik hvis en a dem snapper efter den anden, men self hvis det blir for voldsom så stopper jeg dem, men det jeg synes er HELT utroligt når jeg stopper legen hvis det bliver for voldsomt af grunden at min lille bitte chihuahua bliver for voldsom ved min ab. og ikke omvendt som det nok burde pga hende størrelse... men det er altid ham der bliver for voldsom og altid ham der er mest hidsig smiley

  • #6   6. apr 2009 Den her ambull gjorde så det da den anden blev sur og sagde fra, lagde den op til slåskamp. Men jeg ved også godt det er ik kun muskelhhunde der gør dette, det sker sikkert indenfor stortset alle racer.

  • #7   6. apr 2009 Eddie & Jackie,
    må jeg spørge hvad du mener med at den "lagde op til slåskamp"? Bed den eller hvad gjorde den?..


  • #8   6. apr 2009 K&B: nej men sådan så det ud til.

  • #9   6. apr 2009 JA det gjorde den. Men sikkert et enestående tilfælde. Vi da også overrasket, da jeg også ved det ikke er normal adfærd hos hvalpe.

  • #10   6. apr 2009 eddie og jackie hvordan lagde op?
    det kan være du mener at den kom løbende efter den anden hund og måske væltede den omkuld da den er så stor, og evt daskede en pote på den eller lagde sig på den mens den gøede af den?

    mange folk opfatter de ting som oplagt til kamp npr mine hunde leger men det ser voldsomere ud end det i virkeligheden er...


  • #11   6. apr 2009 Eddie & Jackie,
    det lyder godt nok vildt at en hund på 5 mdr. var oppe at slås.. Kom hundene meget slemt til skade? Jeg går ud fra at den voksne hund gjorde mest skade?
    Var ejerne der, eller måtte I selv skille dem?
    Hvor meget skulle de syes, eller stod de til aflivning?


  • #12   6. apr 2009 Jamen i tror åbentbart ik på det, men ingen kom til skade selvom de havde fat begge 2. Ejeren af den voksne hund tog deres hund op, uden ejeren af hvalpen gjorde noget i første omgang. Men holdte den så i halsbåndet, imens vi gik derfra.
    Men jeg var også chokeret over en hvalp bed den voksen hund, hvor så den voksne måtte bide igen.


  • #13   6. apr 2009 Hvis de havde fat uden at komme til skade, var de ikke oppe at slås.
    Der er stoor forskel, og der er bare blevet markeret.

    En af mine naboers hund har da også markeret overfor min overgearede lille hvalp. Hun dansede rundt om ham og var helt tosset. Så sagde det haps! og han markerede på hende. Hun kom ikke til skade eller noget, men faldt til ro, og opførte sig pænt overfor ham..

    Selvfølgelig skal man stoppe det, hvis det er for voldsomt, men knurren, markeren, snerren og andre lyde der kan komme ud af en SBT er IKKE slåskampe..


  • #14   6. apr 2009 Hov! Ambull smiley

  • #15   6. apr 2009 Anja: ok.

  • #16   7. apr 2009 Jeg forstår godt muskel hundene ikke er velkomne på en del træningssteder, jeg er selv blevet en af dem der ikke vil gå på hold med dem - så skal de ihvertfald have en mundkurv på.
    Dch prøver vel også bare at holde på sine ´´kunder´´, uden dem ingen klub og jeg er jo desværre ikke den eneste der har den holdning til muskelhunde på træningspladsen.
    I to år har jeg næsten dagligt gået tur med mine hunde i hundeskov, 2 gange er det endt i slåskamp, den ene gang en stor labrador han som er ganske kendt i hundeskoven for at være tosset, den anden gang en muskelhund men der var altså forskel på de to ´´ángribere´´´, muskelhunden var ih så sød og rar, smed sig konstant ned på ryggen med bugen i vejret, fandt sig i en anden hanhund ´´ pinkede´´ den ,da den så kom hen til min lille gamle hund som viste den ikke ville lege eller noget, fløj den lige i min hund flæsk, den var fuldstændig ligeglad med hvad vi gjorde, var kun fokuceret på at holde kæberne sammen om min hund der peb og hylede, jeg stod tilsidst med muskelhunden i armene for at få den væk fra min men ikke om den møg hund ville slippe sit tag, min lille hund blev bare hevet med op i luften når jeg forsøgte at hive muskelhunden væk fra min hund,
    jeg tilslutter mig helt og aldeles at muskelhunde har svært ved at forstå andre hundes sprog - sorry.

    før denne episode tænkte jeg aldrig over hvilke hunde der var frie i hundeskoven men det gør jeg nu netop fordi muskelhunden var meget anderledes med at læse andre hunde og ikke giver sig når de først har bidt sig fast i en anden hund.

    til gengæld forstår jeg ikke hvorfor klubberne ikke begynder at lave hold kun for muskelhunde, det må da være en gevinst for alle fordi muskelhundene så blev trænet og deres ejere kunne slappe af og hygge sig i selskab med ligesindede.

    jeg ved godt dette indlæg nok træder en del over tærerne, men håber i kan se sådan på det at, uden forskellige holdninger - ingen god debat.


  • #17   7. apr 2009 Det er nogle lidt sære begrundelser for de muskelhunde på den træningsplads må jeg sige, hver hund burde bedømmes individuelt, man burde kunne sige at hunden enten er velkommen på præmisser som er ens for andre/alle hunde, eller at den SLET IKKE er velkommen.
    Og jeg kan godt forstå at mange klubber siger fra ovefor den slags hunde, det kræver en del erfaring at se forskel på de forskelige psyker de hunde kan have.
    Mange af dem er dejlige hunde som aldrig giver problemer, men det modsatte findes også, og er mere udbredt end hos "alm" racer.
    Før i tiden var jeg selv tilhænger af at muskelhunde skulle have lov at komme på alle træningspladser, idag mener jeg at det burde være en individuel vurdering, og hvem kan sige at være kvalifiseret til at vurdere det????


  • #19   7. apr 2009 Det er jo op til de enkelte klubber/trænings hold om de vil have 'kamp/muskel/bulldog'- hunde på deres hold..uanset om man så er enig i begrundelsen...hvis der er én.

    Men hold nu op med den naive forudindtagede holdning om at kamp/muskel/bulldog hunde ingen advarsels signaler udsender..eller slet ikke kender/anerkender almindeligt 'hundesprog'.
    Det er simpelthen for useriøst og Vibeke Knudsen-agtigt.

    Bevares..hvis man vælger den nemme løsning og tager 2. eller 3. hånds information til sig som faktuelt..skal man da have lov til det.

    Der er mere eller mindre 'kommunikerende' individer inden for alle racer(og blandinger) af hunde...kunne vi ikke blive enige om det i det mindste?

    Rikke T : dine 2 eksempler kunne de mon være eksempler på ovenstående?..eller kan labrador´s så heller ikke forstå hundesprog?

    Prøv nu at få nuancerne med ind i disse debatter..man(jeg) bliver så træt af disse tråde hvor 'fakts' bliver videreformidlet..fuldstændigt ukritisk.


  • #21   7. apr 2009 VN-FOTO: jeg er enig. Jeg ville selvfølgelig være rigtig ærgelig hvis Dusty skulle til at træne med mundkurv, da han har det fint med andre - endnu i hvert fald!! Men HVIS der skulle strammes op i de regler hvor jeg går, ser jeg da også hellere de foreslår mundkurv eller rene muskelhunde hold end helt at udelukke os, for jeg ville være ked af ikke at kunne træne ham på hold!

    og for øvrigt holder vi ikke frikvarter med løse hunde på vores hold, men det skyldes en fårehund og ikke en muskelhund.


Kommentér på:
Muskelhunde træning?

Annonce