15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
Hund i bur alene hjemme??? Hund i bur alene hjemme???
Hej alle sammen.
Ja har jo en hvalp på 6 mdr..... har skiftet alle sine tænder, og er helt tosset med at bide i diverse ting. Han har gode kæber, og indtil nu har han bidt i dørkarme, paneler, køkkenskabslåge og sin kurv i hård plast.
Jeg gjorde mig jo selvfølgelig klart, da jeg købte hunden, at det ofte følger med, når man får hvalp, og det meste kan jo ordnes med lidt maling.
Nu er han kun alene i køkkenet, som ca. har målene 1,5 m gange 4 m, så altså et lille køkken. Før havde han også gangen med, men der åd han et søm, som sad i væggen, så derefter fik han kun køkkenet.
Synes ikke at det bliver bedre med at bide i skabslågen og kurven, og har overvejet i bur til ham når han er alene hjemme..... men ved ikke om det ville være i orden.... Hvad synes I ?????
Har et stort bur, som han har været i når han har været med på job.
Tror i at han bider forbi han er utryg... eller bare fordi han er Bullterrier.. og hvalp??? En nævnte at han kunne være utryg... og det er jo ikke sjovt at få af vide. Har trænet ham i at være alene hjemme, og han har klaret det flot.. piver ikke osv... Han er alene ca. 8 timer 5 dage om ugen.
Puha den blev lang... på forhånd tak..
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
kan varmt anbefale det.... har skam intet med din race at gøre
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
dec 2008
Buret er stort... er normal brugt til en labrador.. og min er jo en miniature...
dec 2008
Har i så vandskål stående i buret når i er væk????
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
Jeg ville ikke benytte et bur.. Kun som absolut sidste udvej.. Jeg syntes det er for tidligt til en hund på kun 6 måneder..
Det har forresten ikke noget med racen at gøre..
dec 2008
Han bliver både aktiveret fysiks og mentalt og sørger for ikke at ophidse ham inden jeg tager afsted.. men er jo alene i 8 timer, så det er lidt svært.
Kan altså ikke lade ham være alene med legetøj, da han ødelægger alt... han har en gummiting, som har overlevet... men den gider han ikke rigtig...
nov 2006
Mira blev stresset af at være alene hjemme - så hun ødelagde alt inkl. vægge.
så længe buret er stort nok så er der ingen grundt til at få det dårligt over det?
Miras burde er så stort at hendes kurv og skåle og gulv plads er inkl.
jun 2005
dec 2008
Har fået fyldt marvben... men selvom det er frossent så går der max 10 min, så får han det frosne fyld ud og sluger det.. Vupti.. og er så ved at blive kvalt i frossent mad..
nov 2006
et bur som står fremme hele tiden, er med til at modarbejde stressen og formindske en hunds dybe krise over at mor er gået fra ham!
bur er godt at bruge, også hvis du skal køre bil, eller til udstilling så din hund er tryg ved at blive lukket inde
nov 2006
så er vi 2
jun 2005
dec 2008
Havde nok bare håbet, at det ville gå lidt over når tænderne var skiftet.
Er egentlig ikke for eller imod bur... man skal jo gøre det som er bedst for en selv... så derfor spørgsmålet i dette forum...
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.917
jun 2005
dec 2008
Jeg er kun ude på at gøre, hvad der er bedst for min bette hund, men synes det er svært, når jeg jo ikke er hjemme når det sker.
dec 2008
jun 2005
nov 2006
har sku aldrig hørt om en hund der er blevet trænet til at være i bur der er gået i panik?
jeg synes det er mere synd at lade sin hund gå 8 timer og stresse op over at mor og far ikke er hjemme og man skal passe på hele hjemmet imens?
buret er skam ikke en let løsning, hvor man springer over hvor gærdet er lavest? det er en løsning som har virket for mange og mange opdrættere benytter sig af dette også pgr. af udstillinger etc.
vores første hund elskede næsten at være alene hjemme, hun har kun haft bamse drab på samvittigheden - men mira lider virkelig af seperations angst - eller gjorde. så vi trænede bur med hende og hun hopper selv ind frivilligt også nu hvor hun ikke er i det når hun er alene
buret står altid åbent og hun kan komme til det som hun ønsker
jeg synes det er sjovt at de som har de negative holdninger til dette emne aldrig selv har forsøgt bur, eller kender nogen der har..... og det er altid den samme grund at det er synd for hunden?
jun 2005
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
jun 2005
nov 2006
nov 2006
nu taler vi heller ikke om bure på 2 kvm?
nov 2006
føler du dig truffet?
jeg taler generelt - da dette emne har været oppe mange gange før... og det er som oftets for ikke at sige altid, dem der er imod som ALDRIG selv egentlig har sat sig ind i bur træning
thats all
hvis det ikke er gældende for dig... jamen så er du en af dem der ikke lider under generelt set
jun 2005
Selvom jeg kender mennesker der benytter bur og træning i bur, så ændrer det ikke umiddelbart min holdning til buret. Jeg vil ikke afvise at det kan være nødvendigt også derfor at jeg skriver at det er sidste udvej.. Det ville bare ikke være en mulighed hjemme hos mig.
jun 2005
nov 2006
helt sikkert og fuldstændig enig med dig i at der skal være plads til alles meninger
lige for vores vedkomne har vi også prøvet alt inden bur, men valgte at høre på dem, der har samme race som os - der har prøvet bur træning.
og valgte at høre efter dem som havde prøvet det, og alle kom kun med posetiv respons...
det har virket for os - og mira har ingen alene hjemme problemer længere - hun kan godt finde på at lægge sig derind når vi er hjemme, når vi har haft leget - for buret er blevet hendes hule.
skal lige tilføjes at hendes bur fylder hele vores station cars baggage rum - så hun har masser af plads og boltre sig på.
det jeg prøver at komme frem til er at jeg synes det er mere synd at mira skal rende rundt på 130 kvm og være dybt stresset over at hun skal vogte hele huset - end jeg kan formindske hendes plads så hun kun skal vogte ca 5 kvm
okt 2008
nov 2006
lige præcis - mira er også i sin "kasse" nu selvom at hun ikke SKAL være i den - hun slapper af derinde.
det er ikke bare at man kaster hunde ind i buret og så bare går, du træner den jo til at det er en safe zone - og Nej Dorthe så kan man ikke træne hunde nemmere ved at lære den at det ikke er farligt at være alene hjemme - det er jo fordi hunden stresser over det
nov 2006
vores første chi har vi heller intet haft af problemer med alene hjemme træning
vi prøvede alt med mira og fik så anbefalet denne løsning - og den har virkelig virket her hjemme
okt 2008
nov 2006
så har du ikke haft en hund der stresser?
nov 2006
ja det er jeg så enig i
der skal være plads til leg osv
okt 2008
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.955
Herhjemme har Micha indtil for en måned siden været i gangen når hun var alene - men hun er typen der ødelægger ting.. Især var hun glad for at åbne skabene, bide i lågerne og tage mit tøj ud... Dette er jo ik blot s**** irriterende for mig, men også farligt for hende... Og derfor har jeg valgt at hun er i bur når hun er alene...
Det har så vist sig at hun før ik var tryg når jeg gik, hun pev ofte lige når jeg gik (dette stoppede efter 2 sek) - dette gør hun aldrig mere... Og hun står lige så roligt i sit bur når jeg kommer hjem indtil jeg lukker hende ud
En hel del hunde føler de skal passe på hjemmet når de er alene, og har de meget plads at være på, kan det være utrolig stressende for dem... Dette kan i nogle tilfælde afhjælpes ved at mindske pladsen (fx køkken el gang) og i andre tilfælde virker det bedre at benytte et stort bur...
Andre hunde mangler en stop-knap, som jeg kalder det... Så de stresses let da de hele tiden køre i højt gear - disse ka også have stor glæde af et bur, hvor de ka stresse ned
dec 2008
Har kigget på sådan en kravlegård på nettet... som er stor.. min hun er ca. 11 kg.. og ca. 35 cm høj... så en lille hund.
Men er altså stadig i tvivl... og vil på ingen måde gøre min hund ked af det... men når der kommer træ ud af bagdelen nå han laver, så er det ikke sjovt.. han spiser nemmelig alt, hvad han ødelægger..
okt 2008
dec 2008
Kan jo starte med at true med buret, så kan det være at han kommer på andre tanker...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Hun kommer træt ud af buret når jeg kommer hjem og man kan tydeligt se at hun har sovet :o)
Buret har aldrig været lukket. Hun stressede op før hun fik det selvom hun kun havde køkkenet.
Hun har stadig kun køkkenet hvor buret nu står og hun går ind i buret når jeg går, for at spise det marvben og de guffere jeg giver hende inden jeg går, og bagefter sover hun til jeg kommer hjem ...
apr 2006
dec 2008
Jeg har jo prøvet en del.. som jeg har skrevet i denne tråd..
Jeg har jo min hund alene, så han er alene 8 timer pr. dag.. nogle uger 4 dage.. andre uger mere eller mindre... sådan er det.. og det synes nogen ikke er i orden at købe hund under de forhold, men jeg sørger for at han ikke er alene mere end de 8 timer.. forlader ham aldrig når jeg er kommet hjem.. han har gummilegetøj.. men gider kun lege med det når det kan ødelægges.. og kan jo ikke lade ham være alene når han kan spise/sluge det... marvben er prøvet... virker ikke...
Det er ikke at han ødelægger ting... det er jo sket nu, så for sent hvis jeg skal redde karme.. paneler.. låger mm.. blot at jeg gerne ville ændre hans adfærd...
Uden at virke som om jeg er den perfekte hundeejer, for det er jeg da sikkert langt fra.. men jeg er altså blot ude på lidt hjælp.. og har slet ikke taget beslutningen endnu...
Synes da godt nok at du lige hidser dig meget op.. på en ellers stille og rolig debat.. men helt ok at du er uenig med nogle...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
At sætte hunden i bur er symptom-bhandling. Find ud af hvorfor hunden ødelægger ting, og find en løsning på det. Så er buret ikke nødvendigt.
nov 2006
så det er slemmere at putte din hund i bur i 8 timer end at den er stresset og alene i et stort hus i 8 timer - nu må jeg le
og fair nok at du skriver at du faktisk slet ikke aner noget om problem stillingen - LOL
nov 2006
du skal gøre det som du selv føler rigtigt. Jeg valgte selv at spørge i forummet og dannede min holdning ud fra dem der faktisk havde prøvet bur træning - og ikke alle dem der slet ikke havde prøvet det og dem der bare pegede fingre.
Det er nemt at tage standpunkt til noget - uden at vide en fløjtende fis om det - og det lyder på mig som om din hund er stresset af at du går fra ham.
der er virkelig intet værre end at komme hjem til en smadret lejlighed....
og som sagt tideligere bruger vi ikke buret længere - men det står her stadig
Vi har ingen alene hjemme problemer længere
dec 2008
er som sagt jo bare ude på at ændre hans adfærd en smule... og ved ikke hvordan jeg skal træne det væk....
nov 2006
og det skal nok komme, det er jeg helt sikker på
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Vores hunde går i gangen, hvor der kommer dagslys ind fra hoveddøren. Der kommer også dagslys ind fra stuen og et af værelserne, men der er spærret af med børnegitter-låger.
Jeg ville aldrig spærre mine hunde inde i et bur, når jeg ikke var hjemme. Buret er kun til brug i bilen og til udstilling - og til udstilling er det kun ganske kort at den ene hund er bag lås og slå imens den anden er i ringen. Ellers render de rundt i en kravlegård.
nov 2006
Som du kan læse i tråden. Går hendes hund på dørene, karm, paneler osv osv osv. Har du haft en hund der fustration smadre dit hus? Om du lukker din hund inde i entreen eller i et stort bur kan jeg ikke se forskel på andet en hvis hunden er lukket ude i entreen kan den ødelægge tapet osv?
feb 2007
Nej, jeg har ikke haft en hund der i frustration har hængt i dørkarmene.
Men jeg tænker bare, at der må være gået noget galt med alene-hjemme-træningen når hunden teer sig sådan.
Og mht. til bur, så kan man jo ikke bare anskaffe sig et bur og så kaste hunden derind med det samme og så bare tro, at det er OK. Det kræver jo også en del træning og tilvænning for hunden at skulle bo i et bur en hel lang arbejds-dag.
Jeg kunne frygte at denne burtræning kunne blive forceret fordi det nu lige var den nemmeste løsning nu og her, dvs. det også vil være ubehageligt for hunden.
Så et bur ville være absolut sidste løsning. Man må i gang med alene-hjemme-træning fra bunden af. Alliere sig med en adfærdsterapeut for at finde ud af hvad det er der tricker hunden til at gå sådan i selvsving.
nov 2006
Nu hedder det jo også bur TRÆNING inden man "smider" sin hund ind i buret.
Der er nogen hunde der føler de skal passe på hele huset når du ikke er hjemme og det kan stresse dem helt enormt.
derfor formindsker du dens vogterum, ved enten at give den et stort bur eller som du fx. smider dem i entreen... fx. for vores hund har det hjulpet og hun er ikke mere i bur når hun er alene, vores var stress påbegyndt af noget seperations angst
alle hunde er forskellige, og du skal endelig ikke gå og tro at smide en hund i bur er den "nemme" løsning..... det kræver meget træning. Og kan selvfølgelig kun tale ud fra vores erfaringer.
Vi har aldrig selv haft en hund der havde alene hjemme problemer før Mira, så da vi havde prøvet alt som vi havde gjort på vores chi Merle - så måtte vi ty til race kendere og dyrlægen - og fik anbefalet bur træning.
som har virket med succes
som jeg også har skrevet før i tråden har vi lige som Katja P en stor bur/kasse/løbegård til vores hund - med kurv skåle og legerum men hun kan ikke komme til nogen vægge (som er Miras favorit at bide i)
så om jeg lukker hende inde kontoret eller om jeg lukker hende i hendes hule er for mig en og samme ting - bare i hendes hule kan hun kun ødelægge sine egne ting (og det gør hun slet ikke)
jeg synes helt sikkert at de bure hvor hunden ikke engang kan stå ret op - er simpel dyreplageri.
men inden man begynder at råbe dyreplageri osv. så skal man nok liiige tjekke om hvor stort buret er *ss*
feb 2007
Jeg skriver ikke dette specielt rettet på dig, så du behøver ikke at tage det nær.
Men jeg skriver generelt, at jeg kunne frygte at nogle mennesker som får bur-løsningen anbefalet, kunne finde på bare at købe et bur og kaste hunden derind. Der er nogle mennesker som går rundt med hovedet under armen mht. sådanne ting.
Og når folk står med problemet at hunden kravler på væggene når den er alene hjemme, så er det nok ikke alle som gider bruge uger på at starte forfra og derfor snupper bur-løsningen.
Jeg mener, at man i første omgang må forsøge alt andet, forfra med alene-hjemme-træning i et mindre område.
Når man med en lille hvalp begynder at træne alene-hjemme-træning, så skal den fra starten ikke have lov til at have hele boligen som råderum, den skal begrænses fra starten.
nov 2006
jeg tager det skam ikke nært?
men vælger at svare på dit indlæg? er det forkert?
og self. skal du da træne alene hjemme træning med din hvalp?
feb 2007
Der er intet i vejen for at svare på mit indlæg, men din tekst giver bare antydningen af, at du følte dig ramt.
Men uanset hvad, så ændre det ikke min indstilling til, at det at sætte sin hund i bur mens man er på job er den ultimative allersidste udvej, at man træner almindelig alene-hjemme først evt. med adfærdsterapeut ind over.
Jeg kan se hvor meget fis og ballade, sjov og leg, vores hunde har ved at have lidt plads at boltre sig på og det synes jeg er herligt - at de ikke keder sig dagen lang og kun venter på at vi kommer hjem. Men at de har et liv også.
Og har man en stor hund, så er det altså begrænset hvor store bure man kan få, så den har ordentlig plads til at bevæge sig på.
nov 2006
jeg tror helt klart også at i din situation at dine hunde har megen glæde af at de er mere end én?
feb 2007
nov 2006
ok?
hvilke bur str. taler vi om her?
og har du læst hele tråden? for denne tråd er der ingen der taler om at det er lige så snart der er problemer? godt med fordomme tak
folk må sku gerne melde mig - LOL, så kan de også anmelde min dyrlæge og min opdrætter nu de er igang
jøsses
nov 2006
siger jeg heller ikke det er?
men kunne forestille mig at det hjælper på det?
vores gamle chi sov hele dagen hun lå samme sted fra vi gik til vi kom hjem - hvor Mira har været igang på væggene
nov 2006
og hvem inde fra Dyrenes beskyttelse var det der ytrede sig om det?
det vil jeg rigtig gerne vide
nov 2006
prøv at læs hele tråden...
hvilke str. bur mener du, når du har din holdning?
nov 2006
ok
du svare stadig ikke på hvem fra DB du har haft snakket med?
og om en hund er i bur eller den bliver lukket inde på et værelse er vel det samme?
så Katja Ps bur som kan rumme flere hunde er også for lille?
nov 2006
er jeg aggresiv? hmmm det mener jeg nu ikke jeg er?
det er da dig der skriver at man skal meldes for dyremishandling?
der er meget stor forskel på om en hvalp bare ødelægger - som er mere end normalt
og en stresset hund der frustrations smadre hele dit hjem?
synes stadig du skal læse hele denne tråd, inden du proklamere at man skal meldes til dyrenes beskyttelse for dyremishandling?
og igen spør jeg dig er Katja P bur for lille?
nov 2006
nu er jeg ikke katja p er jeg?
nov 2006
hvis du læste hele tråden ville du kunne finde svaret på dit spørgsmål
og vi har ALDRIG haft alene hjemme problemer før vi fik mira - og som skrevet før har vi haft racekendere, dyrlæge og opdrætter inde over vores problemer.
vi blev anbefalet at træne bur træning
Miras bur er 5 kvm og hun selv vejer under 2 kg - så hun har rigeligt med plads - men hun kan ikke komme i kontakt med andet end hendes egne ting dvs. ingen vægge, karme, møbler etc...
vi bruger ikke buret mere, da hun ikke har alene hjemme problemer mere...
bur træning er at man når til et punkt hvor buret ikke behøves lukket til - men hunden er stadig inde i buret.
Miras bur står fremme hele tiden, og fungere som en hule nu
at folk vælger at smide deres hunde i små trange bure hvor de så ellers kan sidde i hel dag er en helt anden sag!
nov 2006
du kommer med en aggresiv ytring (synes jeg) hvor det fremgår tydeligt at du ike har læst tråden - så kan vi jo diskutere hvems tone der er træls?
derfor vælger jeg at stille spørgsmåls tegn
jeg vil da gerne vide hvem det er der mener at folk der bruger bur træning skal anmeldes til dyrenes beskyttelse - så jeg kan rette henvendelse til vedkomne
tror desværre ikke jeg får så meget ud af det ellers - da der er mange DB kontakt personer
nov 2006
forstår hvad?
du øver jo alene hjemme selv om du har buret?
buret skal forbindes med en base hvor hunden kan gå hen hvis den begynder at stresse?
Mira er ikke i bur mere fordi hun tydeligt ikke stresser over at være alene mere - så ser jeg ingen grund til at hun skal være i buret.
men buret står der stadig så hun selv kan gå ind i det hvis hun får lyst
nov 2006
gerne med en børne lem eller lukket dør
jeg kan ikke se forskel på om jeg putter mira ind i et 5 kvm rum eller et 5 kvm bur?
hvad er forskellen?
apr 2006
Jeg har ik valgt buret for MIN skyld, men for min hunds... Ville være super trist over at komme hjem til en enten syg el død hund fordi hun spiser splinter og andet sjovt hun kan ødelægge... Micha er ekstremt morsyg og har derfor en form for seperationsangst... Men der er intet når hun er i bur - er det fordi hun ik ka lide at være der???
dec 2008
Synes måske at nogle ikke har læst hele tråden, og bare starter i midten, og så svarer derudfra...
Jeg gentager igen.. det skal være et stort bur, hvor hans kurv, skåle kan være.... jeg har prøvet at give ham mindre plads.. som man kan læse tidligere i tråd... har kun køkken nu.. og fortsætter med at æde det meste... det er kun materielle ting, som jeg bare kan ordne.. men er bare bange for at han kommer til skade... kan jo ikke fjerne al inventar.... ellers havde jeg gjort det.
Synes man skal tale pænt herinde.. og så slappe af bare fordi vi har forskellige meninger...
Efter at have tænkt over det, så tror jeg, at jeg prøver et bur... han har prøvet det, når han var med på arbejde, og det havde han intet imod.
Tror hverken at han er stresset .... eller savner mig specielt.. tror bare at han er en lille hvalp, som godt kan kede sig... han har kun et stykke legetøj, da han ødelægger og spiser alt det andet jeg har prøvet...
feb 2007
Du må finde noget mere holdbart legetøj, masser af bideben o.l.
apr 2006
okt 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Så hun vælger selv at bruge det og eftersom hun er holdt op med at stresse efter at hun har fået bur må jeg konkludere at hun har brug for ikke at have for meget plads ...
Hvis lågen skulle være lukket i mens hun ikke er derinde så skynder hun sig at åbne det :o)
Det er ikke et bur af udstillingsstørrelse vi taler om som Brug ... siger :o)
dec 2008
Buret bliver stort.. men stadig et bur altså... og som mange har nævnt både her... og in real life, så er mange hunde meget glade for deres bur.
Eks. en tjenestehund.. altså hos politiet... den er ofte mange timer i buret i bilen.. den bliver luftet.. men nogle dage kan den være længe i buret og først blive luftet når de har fri...
feb 2007
dec 2008
En tjenstehund sidder i det bur hver dag... eller 5 dage om ugen eller hvor meget den enkelte kollega nu møder... og det gør den når den er på job.... bliver som sagt luftet.. men arbejder selv samme sted, så ved hvad jeg taler om. Når de er på stationen ligger den i det bur.. når de kører rundt ligger den der.. og medmindre der som sagt sker noget, så er den i det bur.. og de elsker deres bure.. 8 timer pr dag... medmindre det er 12 timers vagter.
Det er så heller ikke hver eneste dag... men det er en debat.. ingen grund til at hidse sig op..
feb 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 11
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.356
vi havde min tante på besøg igår, hun er træner i dch! og har været det meget lang tid og er super dygtig .
jeg spurgte hende hva deres holdning til bure var hvis folk på træningspladserne kom og fortalte deres hund smadrede alt.
hun sagde at det er typisk fordi hunden stresser og ik fordi de ik sagtens kan være alene hjemme. så de sir faktisk til folk at et bur er en rigtig god løsning for hunden! for den kan godt lide det fordi den netop ik skal stresse!!
jeg har emma i bur og hun kan sagtens gå rundt i det, da jeg syns det er det bedste. hun elsker sit bur , hun går endda ind og sover idet når vi har gæster! så dyreplageri? hvor? ja hunden kan ik gå rundt eller se tv men i bund og grund er den da ligeglad? den sover alligvel når mor og far ik er hjemme. prøv i der mener dette er dyrplageri at overvåge jeres hund når den er alene hjemme og se så om den ik bar går hen og sover. så om den sover på gulvet, kurven eller i sit bur kan jeg altså ik se dyrplageri i.
feb 2007
Nu siger du at man skal prøve at overvåge sin hund når den er alene hjemme. Det har vi faktisk gjort. Vi har haft sat kamera op og filmet en hel arbejdsdag - og Nej, hunden sover ikke hele dagen. Den går også rundt, drikker en tår vand, leger lidt, kigger lidt ud af døren for at se hvad der sker udenfor osv.
jul 2007
jul 2007
du kan ik samligne en hund med dit barn !!!! en hund har ik nødvendigvis et behov for at ku sidde i sofaen og se tv !!!
ja undskyld men syns den var ret ja!
jan 2007
Et bur kan måske nok hjælpe med træningen i en KORT periode. Men at bruge buret som permanent løsning, eller over længere tid, fjerne kun symptomerne. De fjerner ikke hundens problem.
Og igen -inden man tager buret i brug, vil jeg henvise til mit tidl indlæg. Sær jer i et 1x2m rum, uden nogen form for underholdning, og bliv så siddende i mindst 3-6 timer. DET er hvad man byder hunden år den sidder i bur en hel dag mens mor er på arbejde.
Det er ok, hvis det er en kort periode. Men det er bestemt ikke en måde at behandle problemet, det sørger blot for at du som ejer ikke ser problemet
jul 2007
jul 2007
og bur kan sagtens løse problemet jo. min hun smadre fx ik ting mer det har buret hjulpet hende helt af med.
jan 2007
Hunden kan fra aturens hånd have mere eller mindre tendens til stress -men det er dig som ejer, der må sørger for at løse problemet. At hunden stresser, handler meget om hvordan ens dagligdag med hunden ser ud.
Jeg ser ikke et problem med at bruge buret som et sted hvor hunden f.eks. kan få en pause engang imellem. Men derfra og til at lade den sidde der i 8 timer er der langt.
Har hunden seperationsangst, ´jamen så handler det igen om den måde vi hpndterer hunden på. Hunden er ikke født med seperationsangst, det er noget vi gennem træning og opdragelse har givet den -og så må man hjælpe hnden med at løse problemet
jan 2007
Nogen hunde har måske nok en psyke der gør det nemmere at udvikle den slags problemer end andre -men det er i sidste ende OS der bestemmer om det vil blive et problem eller ej.
I øvrigt kan jeg dælme nævne mange der har trænet hunde i 10-15 -20 år, og stadig giver elendige råd, fordi de ingen indfølingsevne har what so ever.
jul 2007
og vi har trænet og trænet og så længe hun elsker sit bur og frivlligt går deri ser jeg intet problem i dette.
men at lade min hund gøre skade på sig selv fordi hun stresser af det ser jeg et problem i. og nej det kan ik altid trænes væk. selv irene jarnved har sagt dette i et program og victoria.
jul 2007
alt det min tante sagde da hun var her gav mening og hun sir aldrig noed hun ik er sikker på med den hund hun arbejder med.
hun tager tit kurser for a følge med de nye tider og hun træner muskelhunde på trods af at hun personlig ik selv er helt glad for dem men fordi hun kylder de ansvarlige ejre det og så tar hun kun tar 5 ind på holdene for at ku arbejde ordentlig med disse.
jan 2007
Og irene J vil jeg slet ikke kommentere.
Og nej -det er ikke altid man kan træne et problem væk. nogen gange er en hund så "skadet" at det ikke står til at ændre. Men det betyder jo altså ikke at det ikke skyldes en fejl man selv har lavet. Det er nu engang noget nemmere at forebygge end at helbrede
Og logisk nok ødelægger din hund ikke noget -hvis den er i bur har den jo ikke rigtig muligheden
jul 2007
baen> emma er bange for lyde hun kan hører men ik se vi har trænet og trænet og det har været en intens kamp i de 2 år vi snart har haft hende i , ej det jo mindre men ja , vi ahr adfærds på hende a mange andre grunde som jo så har virket. men emma har aldrig reageret på diverse træningsmetoder mod det hun stresser helt op over. og tro mig vi har prøvet enormt meget.
ir ik det aldrig kan gå væk det kan skam være det kommer senere a sig selv, men jeg har gode erfaringer med buret og kender mange som har købt sig en hund som fra dag 1 har haft angst eller stress . så kkan det jo umuligt være enfejl de har lavet? ik?
Hund i bur alene hjemme???