Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid dobermann / albino ?
  • #2   8. apr 2009 Ja der findes hvide dobermann, men de er nu ikek albinoer.

I USA er der folk der avler dem, men de er ikke helt uden problemer, og jeg forstår ikke man ønsker at købe sådan en. Hvorfor ikke finde en god opdrætter af "almindelig" dobermann herhjemme?

• #3   8. apr 2009 Je har aldrig snakket om at købe :o)
    Er bare interesseret.

Hvilke problemer mener du ?
    Det er bare et mirakel når en ny race dukker op for mig, og så vil jeg studere den. Går meget op i hunderacer.

• #4   8. apr 2009 Dt er nu ikke en ny race -blot en fejlfarve;o)

Jeg er ikke så meget inde i racen, men det hedder sig at de kan have en del allergiproblemer

• #5   8. apr 2009 jeg mener at have hørt at de har samme problemer med eksem som de blå dobermænd har, men er ikke sikker,, men der er nogle rigtige gode kyndige dober avler herinde,,, dem skulle du tage at skrive til, der er jeg sikker på at du får de rigtige svar du leder efter..

• #6   8. apr 2009 Ok, tak for svar :o)

• #7   9. apr 2009 Fejlfarve???

Synes de er flotte speciele, er også helt vild med hvide schæfere smiley

• #8   9. apr 2009 Lne -jamen det ER en fejlfarve. ifølge standarden må de jo kun være sorte eller brune, alt andet er fejlfarver;o)

Det betyde rjo ikek de er dårligere. Mn fejl er det altså. helt som hvis en schæfer havde hængeører eller en amstaff havde stritører.

• #9   9. apr 2009 Jo da. Men nu er det jo ikke alle hvid pigmenteret der døjer med problemer. Der er f.eks. lagt særlig vægt på dette hos avl af den hvide schæfer, og også hvid pigmenterede Bulldogs som min.

Ved godt at FCi har en liste. Men har svært ved at tage den særlig seriøs.

Mener f.eks. der er mange racer, som i princippet er lige så "rene" som dem på listen, men som ikke får et nummer, af den ene eller anden årsag.

F.eks. Den hvide Schæfer, Formel 1 labrador, Amerikansk Bulldog - dette er blot tre, som er meget nøjagtige og ens i avl m.m. men som stadig ikke er "rene" nok...

Men pyt pyt.

• #10   9. apr 2009 Line -unden du begynder at udtale dig om den slags, skulle du måske liiige sætte dig ind i tingene.

Den hvide schæfer har et FCI-nummer. Hos FCI hedder den bare hvis schweizisk hyrdehund.
    Formel 1 labrador, er slet ikke en race. Det er blot labrador af engelske/irske jagtlinier, så hvorfor pokker skulle de have et særligt FCI-nummer. De er jo bare labber.
    Amerikansk bulldog, arbejdes der, så vidt eg ved, henimod at få optaget i FCI.

Det er sådan at man ikke bare lige finder på en ny race, og så kan den optages. Der skal avles nogen generationer og racen skal være typefast osv.

F.eks. er DSG nu optaget i FCI mener jeg -det har taget nogen år, men det kan lade sig gøre med målrettet avl

• #11   9. apr 2009 Nå ja -den hvide schæfer i øvrigt slet ikke hvid. Den er rød (men meget fortyndet).
    Det samme gælder japansk spids, samojed og en lang række andre "hvide" racer.
    Hvide boxere tilgngæld er rigtigt hvide, og har derfor ofte problemer med hørelsen da det stof der giver farve, osse står for udviklingen af det indre øre.

• #12   9. apr 2009 Rolig nu. Inden du kalder mig uvidende m.m.

Ingen af disse racer er da heller ikke sådan liiiige opstået. Den Amerikanske Bulldog f.eks. stammer fra 1600 tallet af. Ja de er ved at blive godkendt, men godkendelsen skal komme fra USA.

Og nej, der er "kamp" mellem Schweisisk hyrdehund og Hvid Schæfer, da disse har forskellige karakteristika, såsom smallere snude og længere pels! Og nej, Hvide Schæfere er f.eks, ikke velkommen i en Schæfer klub. Det er sådan noget jeg finder tåbeligt.

Formel 1 labrador? Er da nær ligeså standard som Alm. Lab, den har også kun to farver mellem sig, avles samme størrelse, det er ligefør de er mere regelmæssige i udssende end almindelig labradors er.

• #13   9. apr 2009 Line -F! labber er IKKE en anden race. De er Labber, på ligefod med alle andre labber. Hvorfor skal de så have deres eget FCI-nummer, de stambogsføres jo allerede.
    Blandt labberne findes der 2 typer. jagtlinier og udstillingslinier. Blandt jagtlinierne er der så danske jagtlinier, engelske jagtlinier osv. De engelsk/irske jagtlinier er dem der kaldes formel 1. Men de er altså under helt samme race og standard som enhver anden labbe.
    -hvorfor mener du så de skal have et eget FCI-nummer.

Jeg er klar over at ambull ikke er en ny race. men den har ikek været særlig typefast førhen. Og jeg er da ret overbevist om at den nok på et tidspunkt skal blive optaget i FCI, men det er altså ikke endnu.
    Det er ikek nok at man kan fremvise at der ikke har været blandet andre racer i. FCI har en række krav til optagelse, og de skal være opfyldt førend en race optages

Ang den hvide schæfer -det ER den samme race som hvis schweizisk hyrdehund. Eneste forskel på de to racer er, i hvilken klub de er stambogsført (og deraf muligvis et lidt forskelligt udseende, afhængig af klubbens krav til avlsgodkendelse osv)
    Det er logisk at schæferhundeklubben ikke godkender en hvis schæfer -den er jo nødvendigvis stambogsført i en klub udenfor DKK, og schæferhundeklubben er en specialklub under DKK

• #14   9. apr 2009 Formel 1 er en del anerledes bygget end den "oprindelige" races kendetegn og særpræg.
    Men den er "udviklet" fra den oprindelige som er under FCI.

Det samme er sket med Springer Spaniel - undergruppen der ikke kan blive stambogsført er Field trail Spaniels og ser for det meste helt anerledes ud end den oprindelige standard for Springeren

• #15   9. apr 2009 Formel 1?
    I snakker som i har forstand til. En "Formel 1" er en labrador efter engelske eller irske brugsprøvelinjer og har intet med udseendet på dyret at gøre....
    Hvorfor dælen skulle det være en anden race?

• #16   9. apr 2009 Line T : Den Amerikanske Bulldog er kendt siden 1700 tallet.
    Grunden til den ikke er godkendt endnu, selv om race-typen har vist sig konstant i avlen siden 1700 tallet. Er at man ikke kender dens fuldstændige oprindelse, da i 1800 tallet havde mange europæiske indvandrere deres hunde med til USA, den Amerikanske Bulldog stammer fra nogle af disse hunde, bl.a nogle af kvægvogterne.

Dengang blev den også kaldt: Old Country Bulldog.

• #17   9. apr 2009 Mille & marcipan hunden Quila .
    Undskyld for OT.

• #18   9. apr 2009 Tror det er almideligt at Albinoer inden for alle dyre racer ( incl mennesker) og måske kaniner undtaget.. har en del sygdomsproblemer.... Og jeg ved da godt det er en smagssag... men ærlig talt, en hund med røde øjne... ej, det ku' jeg altså ikke tænke mig...

• #19   9. apr 2009 Michelle: ser at du har skrevet de ikke er albinoer... har kigget på billederne i Julie's link.... og de ser heller albino ud i mine øjne.. men deres øjne er stadig underlige at se på...

• #20   9. apr 2009 ja, ja... noget har rykket på tasterne...ser heller ikke albino ud, ... skulle der stå

• #21   9. apr 2009 hos heste finder en farve der hedder " blue eyed creme" .. den har albino-gen i sig, og må ikke avles på, for hvis den parres med en anden med albino-gen, kommer der deforme, døde eller ufuldbårne føl...

Jeg ved ikke om sådan noget gen-halløj også gælder for hunde

• #22   9. apr 2009 Den amerikanske bulldog er ikke godkendt i FCI fordi der er 2 typer nemlig standart og bully (som er mere muskuløs).

• #23   9. apr 2009 Linda -jamen når du har hest, så er den jo nem at forklare. Den hvide dober, er det der ville svare til en cremello hest. ALtså ikke en albino. Men jeg vil da tro de osse kan have de samme problemer med sollys osv som man af og til ser ved cremello hestene:o)

• #24   9. apr 2009 Tak for hjemmesiden :o)

Hvad mener du med undskyld for OT ? =)

• #25   9. apr 2009 Tråden kørte lidt af sporet og væk fra de hvide dobere. Så jeg undskyldte for OffTopic

• #26   9. apr 2009 Nå, hehe.. Jamen jeg fik jo svar på mit smiley
    Så intet problem der.

• #27   9. apr 2009 Nu har FCI jo ikke monopol på hunderacer i verden, FCI er en org. igesom alle andre klubber, de har så sat den stanfard som de ønsker udfra en race, så må kluber som DKK følge FCI krav...

Men heldigvis er det IKKE fci som bestemmer over avl i hele verden .

• #28   9. apr 2009
    Gundogs med The Kamdogs 1

Okay? Jeg har bare aldrig (endnu) set en der lever op til standarden?
    Men måske det bare bliver brugt i flæng når de er for små?

• #29   10. apr 2009 Citronmåne -nej det står enhver klub frit for at lave deres egne standarder (dog følger de fleste klubber FCI's)
    Men nu var det jo et FCI-nummer man mente de skulle have. Spøjst nok, taget i betragtning at de allerede har det (-ambull'en)

• #30   10. apr 2009 Michlle
    Ja ok, det er jo udelukkende fci's beslutning om de vil have en albino ind , hvilket jeg nu ikke tror de vil smiley

• #31   10. apr 2009 Det vil de ikke;o)

FCI siger sort og brun for dobermann. AKC godkender så vidt jeg husker osse blå og fallabellafarvet (eller hvad pokker det nu er den der afblegede brune kaldes)

• #32   10. apr 2009 Jamen drillerier er et must *G*

Gundogs - det vil jeg kikke på.
    Har egentlig aldrig sat mig ind i hvorfor og hvad - har bare "godtaget"
    de gamle gutters forklaring i jagtforeningen haha

• #33   10. apr 2009 Tror de fleste jeg har set har været uden bog - de var sgutte værd at vise frem da *G*

• #34   10. apr 2009 LoooooL - Nååååe

• #35   11. apr 2009 Jamen Formel 1, er vel også "grenen" af labradoren, der blev "avlet" tilbage til en smidigere og hurtigere jagthund, derfor er Formel 1, mindre i vægt og størrelse end alm. labs.

Ina:
    Kender godt hele historien med den Amerikanske Bulldog, har jeg brugt længe på at sætte mig ind i inden jeg selv fik en, det er nu ikke fordi man ikke kan fastsætte deres ankomst, man har siden 1700 tallet avlet hundene tilbage på racekendskaberne, da racen mere eller mindre uddøde. Men at de længe før var brugt på gårde ja, som du siger.

Det er nemlig fordi der findes to typer, Standard (atletisk uds.) og Classic (dogget uds./bully). Og eftersom man ikke kan have 2 numre på en og samme race, er der en masse kommunikation omkring hvilken af disse to skal have "æren" af det endelige FcI nummer. Måske lidt ligesom det med at Labrador har et nummer, men Formel 1 ikke har. Der er det dog nemmere at konstatere at Labben kom før Formel 1, og ergo fik den nummeret og den anden kom i "underkategori".

Michelle:
    Hvad mener du med at Ambull har et nummer er på listen?

• #36   11. apr 2009 Line -du er nødt til lige at smide et citat med sammenhængen, for jeg kan ikke finde et sted hvor jeg har skrevet at ambullen har et nummer;o)

Du skriver: "Jamen Formel 1, er vel også "grenen" af labradoren, der blev "avlet" tilbage til en smidigere og hurtigere jagthund, derfor er Formel 1, mindre i vægt og størrelse end alm. labs."

Og hvorfor er det så at du vil have de skal have et FCI-nummer. Det har de jo allerede. De stambogsføres under samme ruppe og nummer som alle andre labber -det er jo det de er.

• #37   11. apr 2009 Michelle:

Jeg synes bare at de har nogle forskelle, der godt kunne skille dem lidt ad. Det er nu heller ikke noget jeg synes er livsvigtigt, jeg har nok bare mere undret mig over det.

Mht. citat

>>Citronmåne -nej det står enhver klub frit for at lave deres egne standarder (dog følger de fleste klubber FCI's)
    Men nu var det jo et FCI-nummer man mente de skulle have. Spøjst nok, taget i betragtning at de allerede har det (-ambull'en)<<

Blev bare lidt forvirret med hvad du mente med det sidste du skrev? smiley

• #38   11. apr 2009 den her "-" betyder minus ;o)

Nej F1 labberne skal da ikke have eget FCI-nr. I så fald skal vi jo osse til at adskille schæferne i brugslinier og højavl, med hver deres nummer, og det samme med border collie og e lang række andre racer.

Formel 1 betyder bare at hunden er af jagtlinier, nærmere bestemt engelsk/irske jagtlinier. Hverken mere eller mindre:o)

• #39   13. apr 2009 I HEAR YOOOOOOU Gun smiley

• #40   13. apr 2009 Hold da op hvor jeg hader begrebet formel 1, specielt pga. alle de tåber der strør om sig med ordet, uden at have den fjerneste ide om, hvad de ævler om.

• #41   13. apr 2009 Nej - det har jeg da "lykkelig" glemt - det må jeg heller gøre inden du hapser mig *G*

• #42   13. apr 2009 Nå - har god samvittighed igen - siden kan ikke vises nemlig *GG*

• #43   13. apr 2009 Jeps - har læst det nu.

Det er iøvrigt en fin hjemmeside - rigtig gode billeder bla

Kommentér på:
Hvid dobermann / albino ?

Annonce