{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Hjælp mig og min Fransk Bulldog!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fransk Bulldog på snart 3 år. Jeg har haft hende fra hun var 8 uger gammel. Jeg har nogle prombeler med hende som jeg vil høre nogle af jer om - hvis I evt skulle have oplevet det samme.
Hun har aldrig været en agressiv hund, hun har dog sine grænser og er god til at sige fra hvis de bliver overtrådt. Hun begyndte for omkring 1½ år siden af markere overfor min mor - hvis hun sad på mit skød og min mor kom hen til mig. Med makering mener jeg at hun napper ud (har ALDRIG bidt nogen).
Hun er nu også begyndt at have samme adfærd hvis hun ligger i sofaen med min svigermor, hvis nogen nærmere sig min svigermor bliver hun sur. Hun begynder at ryste og udviser en flovhed bagefter ved at lægge ørerne ned.
Det skal også siges at hun er en dominant hund, hun strinter ligesom en hanhund. Vi valgte derfor at få hende stereliseret for 1 uge siden, da vi mente at hendes hormoner måske kunne have spillet ind, da denne adfærd blev værre når hun kom i løbetid. Men indtil videre er der ingen forandring, hun lavede samme nummer igen igår overfor min mor, men det virkede som om hun denne gang kunne kontrollere det, for da hun begyndte at ryste, gik hun sin vej.

Jeg er UALMINDELIG ked af at hun opfører sig sådan da hun aldrig er blevet behandlet skidt eller lign.
Jeg skriver dette for at høre om der er nogen der har nogle gode råd eller har oplevet lignende med deres Franske


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig og min Fransk Bulldog!!
  • #1   10. apr 2009 min søster har en dansk svanesk og han gør dte samme hvis en af mine unger vil hen til hende hun griner som regel af det var dte min hund blev den skubbet ned så den kan vide den ikke bestemmer,,,hvad gør du når hun gør det??

  • #2   10. apr 2009 Det kan godt lyde som ressourceforsvar. Det handler om tillid til, at der ikke sker noget i forhold til det(ressourcen) hunden har.
    Når vi taler om mennesker kan det ske, hvis der f.eks har været sygdom eller personen tilbringer næsten al sin tid hos hunden.

    Det kan trænes væk :o)

    - skab relation til den/dem den udfarer mod.
    - udfør princippet "noget for noget"
    - Kontrol og lederskab: lad ikke hunden sidde hos jer hvis der er change for den farer ud - altså sørg for at situationen ikke opstår igen.
    - hvis hunden sidder hos dig og en anden kommer ind, så kald på hunden i stedet for at gå hen imod den.
    - træn tillid til de andre
    - dig og svigermor må i en periode "trække jer tilbage" så hunden får flere relationer med tillid til (jeg ved godt det er svært) :o)
    - evt noget naturmiddel til støtte til processen

    - modbetingning og desensibilisering! (evt. få hjælp til processen af en dygtig træner/adfærdsbehandler)

    Held og lykke med guldklumpen :o)


  • #3   10. apr 2009 er hun steriliseret?
    Det kan måske hjælpe hende:-)


  • #4   10. apr 2009 Hun er simpelthen blevtét behanslet "for godt" Når din hund reagere når hun ligger med svigermor i sofaen, vapper du hende da bare ned fra sofaen, kommandere hende over i sin kurv, det samme når hun sidder på dit skød, smd hende ned, du bestemmer præcis selv,hvem der kommer nær dig, og kommander hende i kurv. Og der kan hun få lov at ligge, indtil hun kan "opføre" sig pænt. For mig ligner det hun "overtager" lederskabet, og når hun så ikke bliver "sat på plads" af lederen, bliver hun fortvivlet om hun er det, og hvad hun kan tillade sig.

    Så er sikker på at hvis du viser dig lidt mere markant overfor hende, stopper problemet hurtigt, da en fransk ikke af natur, er dominerende!!

    Held og lykke :o))


  • #5   10. apr 2009 Sumo blev kastreret for næste 3 måneder siden og det er først nu vi kan mærke at han har ændret sig - måske er det også sådan med tæver der er blevet steriliseret - bare så du ikke bliver ked af det og skuffet over du ikke kan få øje på ændringer hos hende endnu :o)
    ps i øvrigt findes der en rigtig god gruppe: Fransk Bulldog".... her er jeg sikker på at nogle må kende til et problem som dit :o) held og lykke....
    KH M


  • #6   10. apr 2009 Tusind tak fordi I alle skriver. Hun er kun lige blevet stereliseret for 1 uge siden, så man kan sige at ændringerne ikke rigtig træder i kraft før kroppen vel vænner sig af med de hormoner.

    ina T: Problemet er at hun VED at det er mig der bestemmer. Når hun begynder at "skabe" sig (som jeg kalder det) så rynker jeg bare på brynene og så ved hun at jeg bliver sur, også er det hun begynder at blive ked af det eller fortryder. Men gang på gang sker der. Hun har tillid til alle de mennesker omkring hende, for det er KUN hvis min svigermor ligger i sofaen at dette sker. Ikke hvis det foregår andre steder. Og hun markere kun overfor min mor, hvis hun sidder på mit skød.
    Så jeg ved ikke helt om det er de situationer hun ikke har tillid til ?

    Jeg siger fra overfor hende når du "skaber sig" hun bliver smidt ned med det samme for hun ved at jeg ikke gider finde mig i det. Så hun ved godt hvor hun ligger i hirakiet et i forhold til de mennesker som har sat sig i respekt overfor hende - nemlig ved at sige fra.
    Hun havde en periode hvor hun skulle prøve alle mennesker af - ihvertfald dem som hun ikke respekterede, og når det skete bad jeg personen om at skælde hende ud også er det blevet bedre, men det er ikke helt forsvundet.


  • #7   10. apr 2009 "Hun havde en periode hvor hun skulle prøve alle mennesker af - ihvertfald dem som hun ikke respekterede, og når det skete bad jeg personen om at skælde hende ud også er det blevet bedre, men det er ikke helt forsvundet."

    Er du sikker på hun ikke var bange og sagde fra når mennesker, der ikke forstod hende kom tættere på, end hun synes var rart?
    Dem hun respekterer er det dem hun respekterer/frygter?
    Hvad betyder respektere for dig?

    Det er svært at råde dig, da problemet kan komme opstå af flere forskellige grunde :o)


  • #8   10. apr 2009 Altså når hun respektere nogen så mener jeg at hun lytter til dem og gør som de siger. Hun har ingen grund til at være bange da hun hverken er blevet mishandlet eller behandlet skidt. Men det kan godt være at det er hendes grænser der bliver overskredet, men det nytter ikke noget at man ikke kan komme hen til svigermor som sidder i sofaen fordi hunden sidder der.
    Men det kan ikke være rigtig at min svigerfar ikke engang kunne gå forbi hende uden at hun begyndte at blive underlig. For han var en af de personer som hun prøvede af, og han kunne ikke lide at tage fat i hende eller skælde hende ud også blev det værre. Men nu har han skældt hende ud, og det er bedre men stadig ikke helt godt.

    Kan godt forstå at det er svært for jer andre at råde, det kan være så mange forskellige ting og jeg prøver skam hele tiden at forbedre mig og gøre anderledes for at se om et hjælper, men man bliver så ked af det når dette opstår


  • #9   10. apr 2009 Ja man er jo glad for sin hund og gør sit bedste :o)

    Du har fuldstændig ret i, at hun skal ikke "snerre" af nogen som helst. Det jeg prøver på at finde ud af er følelsen bag adfærden.

    "For han var en af de personer som hun prøvede af, og han kunne ikke lide at tage fat i hende eller skælde hende ud også blev det værre. Men nu har han skældt hende ud, og det er bedre men stadig ikke helt godt."

    Hvis man ser denne situation i lyset af, at hun ikke er tryg ved svigerfar og sender først dæmpende signaler derefter øget afstandsøgende signaler vil hun opfatte skæld ud som noget meget negativt med hensyn til at blive tryg. Skæld ud bekræfter bare hendes formodning at svigerfar er farlig. Hvis svigerfar i stedet for til at begynde med havde respekteret hendes dæmpende signaler og givet hende god grund til at få tillid til ham, var reaktionen overfor ham nok ikke eskaleret.

    Men hendes adfærd kan man heldigvis gøre noget ved :o)

    Som jeg skriver tidligere vil jeg klart undgå situationen opstår igen og påbegynde træningen.

    Håber jeg har forklaret mig bedre denne gang, men det er ikke nemt når man ikke kan se situationen og spørge grundigt ind til problemet.
    Mvh
    Marianne


  • #10   28. feb 2011 Min FranskeBulldog 2år har desværre det sammen som din hund. Hun sitre når hun ser andre hunde og ryger på dem hvis hun kan komme til det. En dag vi var ude og gå en tur bukkede en ældre dame sig ned og hun kunne snuse til hendes hånd, Men hun valgte og KNURRE af hende !!!! smiley Jeg er bekymret da jeg kun har haft hende 2 måneder. Købte hende fra to ældre mennesker der har haft hende fra hun var 8 uger !! Hjemmede virkede fint og roligt da jeg hentede hende. Jeg er lidt for overbærende og kan ikke lide og være for hård. Men kan læse mig frem til det måske kun er vejen frem... Håber inderligt at jeg kan få hende til og kunne med andre hunde eller katte uden hun angriber dem.

Kommentér på:
Hjælp mig og min Fransk Bulldog!!

Annonce