{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ormekur
  • #1   11. apr 2009 Min hvalp hikker også når hun har spist og drukket, men hvad har det med orm at gøre? s: ? smiley

• #2   11. apr 2009 Min dyrelæge sage at, hvis hvalpen kiggede så kunne det være fordi den havde orm : )
    Nogen siger også at det er et gammelt ordsprog smiley
    Men sidst, før han fik ormekur hikkede han også lidt smiley

Men ville bare gerne vide om, det er de rigtige tidspunkter mht ormekuen ?

• #3   11. apr 2009 kiggede = hikkede

Det er vores lægen som sage at, vi første gang skal vacciner ham, når han er 9 uger.

Men det er mest det med ormekuen jeg er i tvivl om

• #4   11. apr 2009 Min mops hikker hver gang jeg vækker hende fra hendes små lure . så hopper hele maven på hende smiley Det ser så sjovt ud !

• #5   11. apr 2009 kunne også ringe til dyrelægen, men tænkte bare at, der var masser af eksperter herinde smiley

• #6   11. apr 2009 vores hvalp er blevet vacc som 8 og 12 uger. og skal igen 16 uger gammel.. har aldrig hørt noget med 9 uger ..
    Hun hikker også meget, men har fået ormekur nogle gange efterhånden.

• #7   11. apr 2009 jeg følger spændt med i denne tråd.

Jeg har en dyrlægen som har den holdning, at hvis man ikke skal på udstilling eller lignende, så er der absolut ingen mening i at vaccinere første gang før hvalpen er 12 uger. Indtil da er den dækket ind pga den modermælk den har fået fra moderen. Selvfølgelig forudsætter det jo at moderen er passet med vacciner.

En vaccine kan have bivirkninger i form af fx forhøjet feber, og jo ældre og større hvalpen er, når man udsætter den for det jo nemmere går det. og det er altså min faktisk meget fornuftige dyrlæge, som udelukkende beskæftiger sig med kæledyr.

Med venlig hilsen Gitte

• #8   11. apr 2009 Gitte det samme siger vores dyrelæge smiley

• #9   11. apr 2009 Cemile:

Min fik vacc. da han var 8, 12 og 16 uger:)

Ormekuren fik han faktisk kun en gang ( kan ikke huske hvor mange uger han var der men lige omkring 8 uger ) han fik så en ormekur lidt senere da jeg opdagede han havde orm:(

• #10   11. apr 2009 Han fik forresten også en ormekur af opdrætter inden jeg fik ham:)

• #11   12. apr 2009 Hmmm lurer lidt på det med hikken, alle dyr kan vel få hikke lige som os selv, kan SLET ikke se, hvad det skal have med orm at gøre, synes godt nok det er det mærkeligeste jeg har hørt.
    Nu har vi hvalpe ligenu og giver dem orme kur 3 gange inden de rejser herfra. Mht vaccinen giver vi ikke hvalpevaccine, men den første rigtige vaccine så hvalpe købere kun skal vacciner en gang igen ved ca 12-13 ugers aldren.
    Hvalpene kommer sig hurtigere over en vaccine så længe de er i vante og trygge omgivelser, som hos deres mor.

• #12   12. apr 2009 Det med hikken, har vores læge selv sagt smiley

Kommentér på:
Ormekur

Annonce