{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Hvalp bider {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt at hvalpe tygger på alt og alle. Har skrevet et indlæg herinde før men synes bare det bliver værrere og værrere. Hun er lige blevet 3 mdr og får altså nogle vilde angrebs-anfald indimellem og det er simpelthen ikke til at få hende til at holde op. Det er fødder, sko, snørebånd, bukseben og prøver man at få hende til at holde op ved fysisk at flytte hende bider hun i fingrene. Tager jeg hende op hører man bare de der klak klak klak af hendes lille kæbe der klapper op og i mens hun desperat klapper op og i mens hun bider ud i luften. Eftersom hun er blevet større og har fået mere kraft i kæber og større tænder er det efterhånden rigtig ubehageligt at blive angrebet af hende. Jeg har trænet nej kommandoer med hende og det går fint, men under hendes angreb bliver de selvfølgelig fundstændig ignoreret. At ignorere hende virker ikke rigtig da hun så bare fortsætter med at bide i mit bukseben, tæer, sutsko eller hvad hun er i gang med. Det er efterhånden lidt besværligt og jeg føler nogle gange jeg skal liste rundt for ikke at "lokke" hende med mine åbenbart lækre fødder At distrahere hende med legetøj virker slet ikke - hun bider i det en enkelt gang og går så på mig igen istedet for. Jeg prøver time-out sessions (sætter hende i hendes lukkede kravlegård et par minutter før jeg tager hende op igen) og det hjælper heller ikke rigtig. Jeg vil meget meget gerne til livs med de her biderier og håber virkelig der er nogle gode råd. Jeg ved godt hvalpe bider meget, men skal det være så slemt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp bider
  • #1   12. apr 2009 Har hun nogle bideben ?

  • #2   12. apr 2009 Hej... Da min Morris var lille gjorde han det samme. Det jeg gjorde var, at når jeg kunne se at han var på vej, lavede jeg stop-sognal med hånden og sagde STOP derefter bad jeg ham om at sætte sig eller noget andet, gav ham noget leggetøg så han glemte hvad han var ved....

    Hvis hunden allerede hang i benet, tog jeg ham i halsbåndet, eller nakken (ikke vildt eller noget) og sagde bestemt NEJ og derefter bad jeg ham om at gøre et eller andet, dæk pote osv... derefter legetøj.... (grunden til at han skulle gøre noget var, at han ellers ville tro at han fik leg eller slik for at bide i tøjet)

    Det var min erfaring, det virkede her... smiley

    Men husk nu alligevel at nyde din hvalp... den tid går så stærkt... savner den nu lidt trods alt...


  • #3   12. apr 2009 Hun har tyggestænger, tyggeben, hvalpelegetøj til at bide i, et tøjdyr hun ellers elsker at lege med og ruske (men ikke interessant når hun er i gang med at bide i menneske) osv osv... Indimellem tager hun imod tyggestængerne, men så skal jeg nærmest sidde med hende og "aktivere" hende til at bide i den og så går hun også helt amok med dem. Men problemet er jo at man indimellem er i gang med nogle ærinder og gerne vil have ordnet nogle ting og det kan blive fuldstændig umuligt smiley

  • #4   12. apr 2009 Du må igang med og lære hende hvad nej betyder.

  • #5   12. apr 2009 Jeg prøver også at distrahere hende ved at lave lidt træning istedet for men så snart jeg stopper sidder hun i min sutsko eller buskeben igen grrr smiley

  • #6   12. apr 2009 - i øvrigt, hvor er hun bare super nuser.... kan godt forstå det er svært at sige NEJ til hende smiley

  • #7   12. apr 2009 Brug hjernen: Vi laver nej øvelser med godbidder og det fungerer rigtig fint. Jeg smider en godbid og når hun går efter den siger jeg nej (eller neisch som hundetrænerne mener man skal) og hun sætter sig med det samme pænt og venter på at der kommer en godbid fra den anden hånd og ros som tak. Forsøger også at lære hende værs'go og at hun indimellem godt må tage den godbid jeg smider. Lægger nogle gange to og siger værs'go til den ene og så bagefter neisch til den anden og det fungerer også rigtig fint - men det er svært at videreføre nej'et til "virkeligheden" og væk fra lige de her øvelser. Når hun ikke er i angrebs-mode fungerer de udmærket og hun stopper hvad hun er i gang med hvis jeg siger det. Men når først hun er kørt helt op og bider og farer rundt som en lille kanonkugle er det jo glemt...

  • #8   12. apr 2009 Bare bid igen LOL...

    Arj, som de andre siger, stop/nej og så distrahere den med noget andet.


  • #9   12. apr 2009 Hvad så med at sige hun skal gå i sin kasse (kurv) og blive der et par minutter?

    Ved hvordan det er, men husk at disse ting tager til og kræver meget tålmodighed smiley


  • #10   12. apr 2009 Tak Nanna, jeg er også så glad for hende og hun er ellers rigtig dygtig til så mange ting. Er bare lidt frustreret over hendes bideri og synes også jeg hørte et lille grynt ala knurren forleden og der vil jeg slet ikke hen. Ved bare ikke om det er mig der gør noget forkert og kommer til at opildne hende siden hun bliver så vild.

  • #11   12. apr 2009 Nanna: Som jeg skrev bliver jeg simpelthen nødt til at lave time-out med hende - enten sætte hende eller mig selv udenfor døren - og er begyndt at sætte hende i hendes kravlegård et par minutter når det er virkelig slemt men ligemeget hjælper det. Hun piver og når hun så holder op og sidder og ser sød og artig ud og jeg tager hende op fortsætter hun som sin anden personlighed "the beast" hehe

  • #12   12. apr 2009 utroligt smiley hun er jo ikke dum vel, har fundet ud af at hvis hun sidder pænt kommer hun ud igen ... klogt!

    Så kan hun også lære at stope det andet... mht at du måske hørte knurren, så kan det også være fordi hun er vild, Morris larmer også når han er oppe at køre smiley det tager jeg ike som noget!

    Hvad hvis du tager hunde op under den ene arm, (hvis du forstår hvad jeg mener og så bare går med hunde til hun falder til ro... uden at tale til hende, (siger måske lige ROLIG til hende. Så opnår hun kontakt , men finder ud af ar det er røvsygt at sidde der på armen. har læst at hunde ikke er særlig glade for at blive taget op,

    Men det ville måske hjælpe


  • #13   12. apr 2009 Uhh dejligt at have hvalp..... Det eneste er tålmodighed og sjov nej træning. I sidste ende hjælper det!!

    Husk også på, hver gang hun bider dig, når i leger, giver du et hyl fra dig, g vender dig væk fra hende. Hvalpe leger jo med "munden" og de andre hvalpe reagere ved et piv, hvis det legen bliver for "vild" for at fortælle det gjorde ondt. Så lære din hvalp, at hvis man bider så det gør ondt, gider mor ikke lege. Hvalpe i den alder, ved jo ikke hvor meget kraft der er i deres bid. Når den stopper roser du, leger igen. Når det så bliver for vildt igen, piver du og vender dig! og sådan bliver du ved!


  • #14   12. apr 2009 Det vil jeg prøve, det gør jeg faktisk når vi går tur og hun pludselig ikke kan koncentrere sig om at gå men hænger i mit bukseben istedet - så går der to sek og så piver hun og vrider sig til jeg sætter hende ned, så går hun pænt lidt tid igen smiley Men problemet er jo når hun er helt vild og jeg tager hende op bider hun mig jo - her den anden dag fik hun vredet sig rundt og lige hapset mig i den tynde hud lige over brystet - av for filan da smiley

  • #15   12. apr 2009 ha ha hun er stædig .... men jeg går ind for kærlig opdragelse, men når det bliver får meget tager jeg Morris om snuden, det gør ulvemoren, når hun synes det bliver for vildt, det har hjulpet meget, det gælder om at vise de rigtige signaler... (og når ulve kan opdrage deres små, ved at gøre sådan, kan vi også) slpper først når han slikker sig om munden, som betyder at han giver op.....




  • #16   12. apr 2009 Næh hun er ret kvik - hendes "plejefamilie" (mine overboer med et stk overvægtig Jack Russel hehe) synes hun er meget klog så hundemor bliver så stolt. Hun har nylig opdaget spejlet og udover hun slås lidt med sig selv i det kan hun sidde og kigge på mig i det og holde øje med hvad jeg laver og det virker som om hun ved jeg ikke er inde i spejlet hehe.

    Ina: Har prøvet lidt at "lege hvalp" og hun stopper ihvertfald og kigger forundret op, vidste bare ikke om det var fornuftigt nok eller helt i skoven hehe.

    Tusind tak for alle gode råd, godt man har hundegalleri når frustrationen kammer over og man har lyst til at hoppe ud af vinduet hehe - nogle gange har man nok også bare brug for at høre at SÅDAN er hvalpe og det bliver bedre på et eller andet tidspunkt hehe


  • #17   12. apr 2009 ja længe levet HG...
    god arbejdslyst og god sommer... Det skal nok blive bedre, hun lyder til at være kvik nok smiley men 3 mdr. det er jo ingen alder (eller jo det er den mest krævende alder;-))

    held og lykke med det smiley
    Jeg ved det nok skal gå over, det kan jeg jo se at det gjorde med mig vovse...!


  • #18   12. apr 2009 Du er oppe i mod noget meget grundlæggende hos hvalpe. Det er bare sådan de er, og det må vi stakkels hundeejere leve med nogle måneder...

    Jeg ville fortsætte ufortrødent. Hun skal nok lære det.


  • #19   12. apr 2009 Så længe man får at vide at det bare er sådan hvalpe er og det ikke er fordi man har anskaffet en lille hvalp der lider af personlighedspaltning og svinger mellem engel og bæst hehe smiley

    Samson, er det ikke for voldsomt eller hvordan sådan at sprøjte hende med vand?


  • #20   12. apr 2009 Caroline Cecilia R

    For at følge Samson T råd, skal du være 100% sikker på hun forstår kommandoen NEJ ordentligt. Da hun selvfølgelig skal lære kommandoen først, før du kan give hende den. Og tre måneder, hvoraf i har haft hende en. Ville jeg nok starte med at bruge kommandoerne "instinkter" da en pive-lyd ikke er noget de skal lære betyde av, men er indgroet i deres instinkter!


  • #21   12. apr 2009 Vores er omkring 5½ måned nu, så det er ikke særlig længe siden, vi stod i nøjagtig samme situation og det er MEGA frustrerende. Jeg mener, det er ved at være 1 måneds tid siden, at det virkelig begyndte at gå den rigtige vej med bideriet, så der er håb forude.
    Vi frygtede også, at vi havde fået en fuldstændig vanvittig hvalp og var til sidst helt forvirrede over, hvad vi egentlig skulle gøre. Hvornår skulle vi ignorere og hvordan kunne vi reagere uden at hunden lærte, at den fik opmærksomhed ud af sin dårlige opførsel. Ingenting så ud til at virke - hun blev bare ved og ved. Til sidst var jeg sgu helt grædefærdig. Jeg har siddet i sofaen og virkelig skulle tisse, men ikke ville rejse mig fordi hunden endelig var faldet til ro og jeg vidste, at hvis jeg gik på toilettet, ville den hænge i mit bukseben igen smiley
    Men som sagt, det har virkelig hjulpet med tiden og vi glæder os stadig dagligt over alle de ting, som hun pludselig IKKE gør galt længere


  • #22   12. apr 2009 Nårh ja, en overgang var det sådan, at hver gang man havde haft en smule succes med at vænne hende af med et eller andet, fandt hun straks på noget nyt idiotisk. På et tidspunkt løb hun vist tør for idéer og begyndte at genbruge nogle af sine allerførste unoder og så fadede det langsomt ud.


  • #23   12. apr 2009 Steen A.J:

    kylling *GG*


Kommentér på:
Hvalp bider

Annonce