{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

hvalp bider {{forumTopicSubject}}

ja, det er list svært at forklare, men here goes:

Min dejlige Basco på snart 11 uger er begyndt at bide i fingre, fødder, ben, snor osv. De ting han bed i da jeg fik ham (møbler, tæpper) kan han godt slippe når jeg siger nej, men han reagerer ikke når det er de "nye" ting han har gang i... Jeg er i gang med træning med at ignorere og gå fra ham når han går i gang, MEN:

Hvordan gør jeg mht at få ham til at stoppe med at bide i snoren? Jeg har prøvet at sige nej, bytte snoren for godbider, tage snoren ud af hans mund, stå stille med ryggen til og give slip på snoren (selvfølgelig et sikkert sted) hvilket altsammen har samme resultat: at han bliver ved og synes det er den sjoveste leg i verden. Er der nogen der har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp bider
  • #1   29. nov 2011 Jeg fik engang et råd fordi jeg havde en unghund der gjorde det samme. Vi skulle sætte hunden fast på den nærmeste pæl/vejskilt/træ eller lign. og så gå væk fra hunden og ignorere den til den stopper, hvilket sker ret hurtigt fordi hunden vil hen til dig. Vores stoppede meget hurtigt med det.

  • #2   29. nov 2011 Fortsæt med det du gør også selvom det ser ud til ikke at virke. Til sidst virker det. Det gjorde det i hvert fald her.... Lige som jeg troede at han aldrig ville lære at lade være med at stille forpoterne op på bordet så stoppede han... Jeg sagde nej og førte hans snude/hovede væk fra bordet når han var lige ved at gøre det. Det gjorde jeg nok 100000000 gange.
    Det er bedst at gøre det lige inden så man kan stoppe adfærden før den sker. Man skal også passe på med at få for mange negative responser på Nej for så virker det ikke så konsekvent og man bliver utroværdig.


  • #3   29. nov 2011 Hvis hvalpen bider i snoren, så slip snoren og tag ved hvalpen i halsbåndet med den hånd som er tættest på hunden, kæl for hunden og ros den for at være i ro og ikke lege med snoren.
    Tag snoren op igen når hvalpen er i ro og ros for dette.

    Det hjælper ikke at hive i snoren, råbe op eller skælde ud. Hvalpen vil se det som at I leger trækkeleg og fortsætte.


  • #4   29. nov 2011 Ok, jeg må prøve at holde ved smiley nogen gange kan ens tålmodighed godt blive sat på prøve... Han var ellers så sød for to uger siden smiley

    Louise Britt P: Problemet er lidt at når jeg tager fat i halsbåndet spasser han helt ud og bider mig i hånden... Lille bandit!


  • #5   29. nov 2011 Mht snoren, min han gjorde det også, da han var hvalp, og så købte jeg en kæde snor, og han har aldrig gjort det siden, tror det er fordi den ikke er særlig sjov at bide i, dog skal man være opmærksom på de kan skade deres tænder, hvis de bliver ved. Og så er det en dum ide.. Men det virkede for os

  • #6   29. nov 2011 Kristine H: Så slip alt hvad du har og gå væk fra ham. Tag evt. snoren af for at han ikke skal finde den morsom. Og så må du gøre dig spændende og interessant. Det gælder om at få ham ud af den dårlige vane.

    Jeg vil ALDRIG begynde at købe en kæde snor fordi man har et problem med biden i snoren. Det kan trænes væk og det bør man gøre.

    Maria N: Men fint hvis det virkede for jer.


  • #8   29. nov 2011 Monica: Nok ikke gener, men det ligger til alle hvalpe at prøve "grænser" af og se hvad der kan leges med og hvad der MÅ leges med.

  • #9   29. nov 2011 Ok smiley

    Monica: dumme gener ;-P Synes ellers han var så nem da jeg fik ham, han bed slet ikke som de andre, slikkede kun... men han indhenter i den grad det forsømte smiley


  • #11   29. nov 2011 Monica: okay

  • #12   29. nov 2011 Ja undskyld, men de her spørgsmål kan virkelig få mit pis i kog, hvad kan man forlange af en hvalp på 11 uger det er en baby glem ikke det, .
    et barn kan jo heller ikke læse før det har lært det vel og sådan kunne jeg blive ved.
    kan du ikke acceptere de ting hvalp gør som er helt natulige,, skulle du have købt en voksen hund.


  • #13   29. nov 2011 Hehe bare vent, han finder sikkert på ting der er meget værre smiley Som også skal læres ikke er ok.
    Vær rolig, tålmodig, giv ikke op, hold ud og i den anden ender har du din drømme hunde smiley


  • #14   29. nov 2011 Evi:
    tror du har misforstået noget... ved godt det er helt naturligt, jeg eftersøger råd til at lære min "baby" hvordan han skal opføre sig... vil gerne opdrage ham på en ordentlig måde, og spørger derfor erfarne mennesker herinde... men tak for dit fantastiske konstruktive indslag

    Marie K: ja, uden tvivl smiley Tak for det, dejligt med en lille peptalk smiley


  • #16   29. nov 2011 Tålmodighed er en DYD smiley

    Uanset hvad er han stadig en hvalp alt er nyt og spændende og alt der bevæger sig skal jages, min var også rigtig slem med hænderne, man kunne ikke bare nusse hende uden de skulle nappes i, så de første tre mdr faktisk, indtil hun var fire mdr, hun er knap 5 nu, rendte jeg rundt med rifter på hånd og arm ;D ligepludselig stoppede hun med det, og begyndte at skifte tænder.. Men de små hvalpetænder er sgu nogle spidse sataner smiley

    Mht snoren, hun har også leget meget med den (når jeg går tur er det med flexline, træning fast line) men flexlinen synes hun stadig er UMÅDELIG sjov specielt når hun ikke er i snor er det bare toppen at springe op efter flexlien løbe med den til den stopper med et ryk hive lidt i den slippe den og så fare efter den igen og gøre det samme nummer smiley og ja det får hun så lov til da hun ikke decideret bider i den, men hun vil bare så gerne jage, flyvende blade og natsværmere er også det helt store hit her smiley



    Nååå men det jeg ville sige var, tålmodighed tålmodighed tålmodighed, ligesom et lille barn er tingene hurtigt glemt igen og ja sådan er det bare, det er glæden ved en hvalp i huset smiley


  • #17   30. nov 2011 jg kan ikke se jeg har misforstået noget, men et er helt sikkert på et tidspunkt stopper det og ja som sandra skriver nok så rigtigt tålmodig.

  • #18   1. dec 2011 Evi:
    "Ja undskyld, men de her spørgsmål kan virkelig få mit pis i kog, hvad kan man forlange af en hvalp på 11 uger det er en baby glem ikke det, .
    et barn kan jo heller ikke læse før det har lært det vel og sådan kunne jeg blive ved.
    kan du ikke acceptere de ting hvalp gør som er helt natulige,, skulle du have købt en voksen hund."

    Jeg læser dit indlæg som om du tror jeg forventer han skal kunne det hele selvom han kun er 11 uger -og det er ikke tilfældet... jeg skriver jo netop at jeg er i gang med forskellige måder at lære ham hvad han må og ikke må, men er løbet tør for ideer -derfor spørger jeg om hjælp. Så medmindre jeg ikke tolker dit indlæg rigtig, så har du misforstået noget...


    Men tak for I andres indlæg, har prøvet lidt forskelligt og han er faktisk begyndt at slippe snoren når jeg siger slip -så tålmodighed ER en dyd... smiley det vil jeg huske til næste gang han finder på "unoder" smiley


  • #19   1. dec 2011 Ja og så kan du glæde dig over når de fleste hvalpunoder er væk har du lige et par mdr, hvis du er heldig, hvor du har en sød velopdragen hund og så rammer LØMMELALDEREN smiley haha

  • #20   1. dec 2011 ja... og så er det vildt sjovt når han for første gang letter ben op ad sofaen.... Fordi man lige troede at hans piverri ikke var fordi han skulle tisse men den sædvanlige "gi mig mere kærlighed"..... TÅLMODIGHED:... smiley

  • #21   1. dec 2011 Ja Marie det er skam ikke kun ved hanhunde smiley tæverne kan også, bare så ikke lige op af sofaen. hehe, men man syntes næsten liiige de har været ude så de piver bare for opmærksomhed, og lige pludselig er der ro, man går ud på toilettet og på badeværelsesmåtten ligger der en fin tissepøl smiley



  • #22   1. dec 2011 Hehe ja.... Efter lidt hvalpe streger og trodsalder troede jeg lige at jeg havde verdens nemmeste hvalp - tænkte nåååå var det det???? - troede han sprang lømmelalderen over.... men nej.... den dag han blev 6 mdr startede det smiley Han er nu stadig sød og dejlig og dygtig smiley heldigvis elsker han at træne... han bliver bare ikke rigtig så træt mere....

    Tossede hunde... (og mennesker)


  • #23   2. dec 2011 Ja min fylder 5 mdr her den 7. men synes allerede jeg kan se små antydninger af lømmelalderen .. suk .. hun er hvertfald blevet mere døv med alderen ;O

  • #24   2. dec 2011 det er dejligt at have noget at se frem til smiley he he smiley men det er altid noget at man ved det er en periode og at man ikke er alene om at opleve det smiley

Kommentér på:
hvalp bider

Annonce