{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Måske hund nr. 2? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Vi var for et par dage siden med et vennepar ude og kigge på deres nye hvalp som de besøger til hun er stor nok til at komme med hjem. Her forelskede vi os så i en fantastisk lille tæve på 10 uger. Vi har siden haft hende i tankerne, og er flere gange ved at tage ned og hente hende.
Vores problem er bare at vi har en fransk bulldog buster på 4 år, som desværre er agressiv overfor andre hunde. Dette inkl. tæver, og vi har desværre også erfaringer med at han har haft denne adfærd overfor hvalpe. Men giver man Buster lidt tid, går der som regl ikke så lang tid før han falder til ro.
Vi har fornylig kastareret ham.
Spørgsmålet er så om vi skal tage chancen med denne hvalp?
Håber i kan hjælpe?
Hilsen Thomas og Dorthe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske hund nr. 2?
  • #1   12. apr 2009 thomas og dorthe
    Jeg synes, det er en ret stor beslutning at få en hund, uanset hvad nummer i rækken det er, så jeg ville ikke anskaffe mig en så impulsivt. Jeg synes, beslutningen skal tages først og så kan man begynde at se sig om efter en egnet hund og ikke omvendt, hvor man falder for en super-nuser hvalp (som der ellers er nok af rundt omkring smiley - uuhh, det klør i mine fingre indimmelem for at nappe sådan en lille klump med hjem)


  • #2   12. apr 2009 hej jens og marinne k.
    jeg kan sagtens forstå hva i mener. men det er nu heller ikke impulsivt. vi har skam snakket om det længe. det var bare ikke meningen at det skulle være lige nu. Vi faldt bare for hende pladask. Men vi har altid bare haft dette "problem" i tankerne.


  • #3   12. apr 2009 til Rotterne
    tak for indlægget. det lyder som en rigtig god ide. Også rart og høre fra nogen der her stået i næsten samme situation, det var lidt det vi havde håbet på.


  • #4   12. apr 2009 thomas og dorthe
    Ok, det lyder så lidt mere velovervejet end som så. Så ville jeg i forhold til min første hund være FULDSTÆNDIG ærlig overfor mig selv. Jeg er enig med Rotterne i fremgangsmåde omkring hvalpen som sådan, men først ville jeg virkelig tage en "runde" med mig selv (ved godt, at spørgsmålet her er for at få input til jeres overvejelser, så det er på ingen måde en kritik af, at i spørger).

    Det er svært som udenforstående at vurdere, præcis hvad det indebærer når i f.eks. skriver, at han er aggressiv. Det kan jo spænde fra, at han knurrer til, at han farer i flæsket på den anden. <og når i skriver, at han efter noget tid falder til ro, er det så et udtryk for, at han bare stopper med at trække vildt i snoren for at komme til at bide eller kan han faktisk færdes roligt med andre hunde? Hvis det at han "falder til ro", betyder, at der er visse hunde, som han kender godt, han sagtens kan omgås, ville jeg ikke nødvendigvis være specielt bekymret.

    Det er ikke spørgsmål, som i behøver at svare mig på, men jeg synes, i skal give jer selv og hinanden et realistisk svar.

    Desuden, hvis det ender med et ja til den nye hund, ville jeg være helt ærlig omkring situationen der, hvor i køber den og aftale at kunne aflevere den tilbage indenfor et eller andet stykke tid, hvis det skulle vise sig, at det slet ikke går

    Held og lykke med "projektet" smiley


  • #5   12. apr 2009 Ang det agressive, farer han desværre i flæsket på hunde og er ellers fuldstændig vild og opfarende.
    Det vi mener med at han falder til ro, betyder at han godt kan færdes roligt med andre hunde efter han lige får lidt tid til lige at spille med musklerne. Men så efterfølgende er han rolig, og nyder virkelig at være i selskab med andre hunde - der er tydeligt at se. Vi har også tilfælde med vennepar som har hunde, hvor det går fint og uden problemer.

    Men vi siger mange tak for jeres svar tilbage til os - det har været rart lige at høre andres meninger og evt. erfaringer, da man nemt kan gøre sig blind i disse fantastiske hunde og den usikkerhed man går rundt med omkring dem.


Kommentér på:
Måske hund nr. 2?

Annonce