{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Hund nr 2 ... Måske *Ü* {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet forelsket, og hun hedder Augusta og hvis det kun stod til mig ville jeg blive mor om 3 uger, men min kæreste er lidt forbeholden overfor at have to så store hunde når nu vi ikke har en større have end vi har.. Jeg forsøger at berolige ham med at vi da "bare" kan flytte i løbet af det næste halve år, og så finde noget med mere natur...
Det har så medført en længere snak om hvorvidt to hunde er det dobbelt i besvær... Vi tror det umiddelbart ikke, men da det endnu kun er teori så kan vi jo kun gætte.. Hvad siger I andre som har to hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr 2 ... Måske *Ü*
  • #2   5. sep 2007 Vil give Miriam ret, 2 hunde kan få rigtig meget ud af hinanden, og ja gåturen skal jo til alligevel smiley

  • #3   5. sep 2007 Jeg ville aldrig undvære det for noget :-)))

  • #4   5. sep 2007 Vi har for næsten 14 dage siden fået en hvalp mere og har en på 1 år 3 mrd.... De har masse glæde af hinanden. Som MIRIAM SIGER : det svigner mere så hvis man ikke kan klare det skal man ikke ha en hund mere smiley Men vi har bestemt ikke fortrudt at vi fik nr 2 det er super skønt smiley

    Så bare afsted hi hi


  • #5   5. sep 2007 Åhh det er lige sådan nogle indlæg jeg gerne vil læse *G*

    Jeg har også lyst til at kaste mig ud af døren med det samme - En af minusserne er at med så store hunde som boerboelen så er der aldrig en som kan blive på sofaen bare en gang i mellem.. Vi skal begge ud at gå med vufferne for selvom Victor ikke trækker i snoren er een på 60 kg og een som kommer op på ca 45 kg nok mere end man som ene mand kan overskue at gå med på samme tid *G*


  • #6   5. sep 2007 vi har 4, det er en stor mundfuld, men vi en masse sjov og ballade ud af det... ;oP de har stor glæde af hinanden...

  • #7   5. sep 2007 Det er dobbelt så meget glæde
    men ikke dobbelt så meget besvær...


  • #8   5. sep 2007 Ja den med dobbelt glæde er også vores tanke, og når nogen af vores venner har deres hunde med så kammer Victor helt over i glæde over at der også er gæster med til ham.. Han er virkelig en lege-hvalp endnu!

  • #9   5. sep 2007 hvor spændende -glæder mig til at høre hvad i beslutter

  • #10   5. sep 2007 Jeg har 3 hunde og har haft 4 på et tidspunkt smiley

    Jeg vil altid ha flere hunde samtidig.. Selvfølgelig er det dobbelt træning osv men det kan man godt leve med smiley

    Samt man kan altså godt gå med flere hunde samtidig,hvis de er lært op til det smiley

    Glæden ved at ha flere hunde er stor,syntes jeg..

    Held og lykke med at få kærsten med på ideen


  • #11   5. sep 2007 Plat-Skatten smiley og Stine:
    Ja ikke? Håber virkelig han slipper de sidste forbehold så vi kan beslutte os, og bare glæde os ubetinget *s*

    Dejligt at høre at der faktisk er nogen der i praksis kan sige god for at gå med kæmpe vapsere.. Når nu Victor går så pænt som han gør kan jeg heller ikke se den lille ikke også skulle kunne lære det *s*


  • #12   5. sep 2007 Karen..

    jeg gik på et tidspunkt med 3 fuldvoksne rottweilere, en han og 2 tæver samtidig..

    så du må osse kunne gå med sådanne 2 fnug.. GGG..


  • #13   5. sep 2007 Stine : Stop stop jeg kan slet ikke tåle så mange og så gode argumenter imod hans forbehold *G*

  • #14   5. sep 2007 Karen.. bare vis ham tråden.. smiley

  • #15   5. sep 2007 Jeg har også to... Og jeg skal aldrig kun have en igen.
    Jeg plejer at sige til folk at det er dobbelt glæde og dobbelt så dyrt..
    Ja det sviner... men om en hund kommer ind med våde poter eller to gør. Man vasker jo nok gulv alligevel.
    Og ja det kan sagtens lade sig gøre at gå med to store hunde på en gang.
    Så hvad venter du på...???


  • #16   5. sep 2007 Ihhhh karen.........hvor lyder det da spændende........og du bliver da nødtil at få hende..........deres navne klinger da bare *GG*

    Jeg har tidligere haft 2 hunde og det vil jeg vildt gerne igen.........det er en fryd at se, hvordan de hygger sig sammen.........og de kan altså give hinanden noget andet end vi kan.........så få da hende bestilt i en fart ........så kan smukke victor få sig en bette kone.........han ææææælsker jo damer :o)


  • #17   5. sep 2007 Vil bestemt heller ikke sige at det er dobbelt besværligt, men det er dobbelt så dyrt med mad og dyrlæge ;o) Der er dobbelt pelspleje og dobbelt træning......

  • #18   5. sep 2007 Jeg har to små hunde - men sikke en glæde de har af hinanden!!!

    Mine er tæver med 1 års forskel - men sikke de nyder hinanden..!!


  • #19   5. sep 2007 Vi har 3 hunde, og det er ikke 3 gange så besværligt, - de har så meget glæde af hinanden, så det er herligt. Vil aldrig "nøjes" med én hund...

    Så gør noget ved din forelskelse, og afsted til vidunderet;o)


  • #20   5. sep 2007 Jeg har tre rotter, og de har bare så meget glæde af hinanden, at det er helt sikert det hele værd..;0)))

  • #21   5. sep 2007 Jeg synes det er skønt med 2 hunde.. De har så meget glæde af hinanden.. Og det er ikke dobbelt besvær, selvommin den nyeste stadig er en hvalp..
    Jo, når jeg skal gå med dem begge i snor og Homer så vil lege med Bella hele tiden, vikler sig rundt om Bella osv..
    Men hvis I bor ud til marker hvor hundene bare kan løbe løst, så er dte jo slet ikke noget problem.. smiley

    Jeg kan klart anbefale det.. Bella er blevet meget mere aktiv efter vi har fået Homer, spiser meget bedre, osv.. Så længe man sørger for at dne ældste hund stadig skal være den der hilses på først, der lige skal nusses en tand mere med end den nye, osv.. Bella får stadig alene tid med mig (hun er meget mor syg), jeg nusser meget med hende, hun ligger under dynen ved siden af mig natten, osv.. Når hun bare stadig får så meget opmærksomhed, så er det slet ikke et problem.. smiley

    Og hvor Bella dog nyder at gå tur med sin lillebror hver dag i stedet for at gå alene..


  • #22   5. sep 2007 helt klart mindre besvær ...meeen i skal nok være helt enige

  • #23   5. sep 2007 Har lige lokket ham til at læse tråden fra sit arbejde.. Tak fordi I bakker mig op i mine argumenter... Håber de kan fjerne noget af Niels´s tvivl... Han vil også rigtig gerne have en tæve, men vil ikke foretage sig noget overilet, og det kan jeg ikke fortænke ham i *Ü*

  • #24   5. sep 2007 Hej

    En hund er et flokdyr og selvom vi mennsker gør alt for at være hundens flok, kan vi altså ikke hamle op med en anden hund. Jeg synes ikke det sviner meget mere end én, men det koster da lidt mere. Hos de fleste dyrlæger ( ihvertfald her hvor vi bor) får man samlerabbat, så det er ikke dobbelt så dyrt...:-)

    Jeg går ikke med begge mine på én gang i byen. Mine 60 kg vs 90kg hund synes jeg ikke er forsvarligt. De har godt af at blive skilt ad og få tid med os hver for sig, så synes ikke det er et problem at gå to ture. Ellers smider jeg dem i bilen og kører til stranden ( et lille sted hvor der stort set aldig kommer nogen).


  • #26   5. sep 2007 findes der ingen billeder af vidunderet ??

  • #27   5. sep 2007 Jeg mener ikke at I har for lidt plads.... Så længe I sørger for at motionere og aktivere hundene, kan jeg slet ikke se noget problem i det...

    Det er jo ikke meningen at de skal bruge huset til at motionere i ;o)


  • #28   5. sep 2007 Linker lige for Karen, da hun er i skole nu
    (link fjernet)
    Augusta er hende de kalder SPOT og NOSPOT er min Agnes smiley
    Hjælp mig med at overtale hende, så er i bare søde smiley


  • #29   5. sep 2007 nååååå - sååå søde

  • #30   5. sep 2007 Ja de er bedårende, jeg skal over og besøge dem i weekenden og forhåbentlig skal Karen med smiley

Kommentér på:
Hund nr 2 ... Måske *Ü*

Annonce